Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
30 augustus 2011 om 14:50 In reactie op: [Corsa A3] ruitenwissermechanisme inbouw probleempje. #17911315
Aangezien ik het mechanisme van de sloop heb gehaald kon ik niet anders dan het er helemaal uit halen. De man raadde me het zelfs sterk af om alleen de stangen los te halen omdat het dan een van de regen in de drup verhaal zou worden.
Maar goed…ik heb me ook weer een paar extra euro’s bespaard. Dat is ook het uitgangspunt van het rijden met deze Corsa….alles zo goedkoop mogelijk doen.
28 augustus 2011 om 17:22 In reactie op: [Corsa A3] ruitenwissermechanisme inbouw probleempje. #17911313Ik heb het opgelost. Ik heb steeds het mechanisme losgehaald van de motor en dan de ruitenwissermotor laten draaien. Daarna steeds de wissers weer in de goede stand gedrukt (losgekoppeld van de motor). Uiteindelijk na 4x loshalen…wissers op hun plek zetten vastzetten is het me toch gelukt. Daarna was het nog een kwestie van de wisserarmen weer loshalen en op de goede plek op de ruit zetten en weer vastzetten.
Bij de Punto van mijn vriendin was er ook het probleem dat de wisser aan de linkerkant een heel stuk (zeg maar zo’n 10 cm) niet raakte. Daardoor had je in een regenbui steeds een dode hoek. De wisser lag in ruststand ook tegen de paravanplaat. Ik heb de linkerwisser losgedraaid…een paar cm naar boven gelegd en toen weer vastgezet. Nu pakt hij tot de A-stijl de voorruit. Deze methode kun je dus ook gebruiken bij andere auto’s als je last heb van een stuk wat niet gewist wordt. Let wel…de ruststand van de wisser ligt dan wat hoger.
Maar in ieder geval bedankt voor de reactie’s!
27 augustus 2011 om 20:46 In reactie op: [Corsa A3] ruitenwissermechanisme inbouw probleempje. #17911311Ook dat onderdeel had ik al eens losgehaald en even gedraaid…zonder resultaat. Maar ik verdenk het ook nog steeds….dus morgen toch nog even goed kijken,
27 augustus 2011 om 15:59 In reactie op: [Corsa A3] ruitenwissermechanisme inbouw probleempje. #17911308@Peter_89 wrote:
De armen een keer loshalen als ze verticaal staan. en dan horizontaal zetten..
Dat heb ik als eerste gedaan…..maar het gevolg was dat de wissers dan over de motorkap gaan en ik nu een dikke kras op de paravanplaat heb zitten.
Om de verwarring te voorkomen….ik heb het standaard Corsa B stuur:
@wim-v6 wrote:
Probleem:
je hebt geen sleepring voor de Claxon.
als eens overwogen een Corsa-B na 1997 stuurtje te monteren???
die is 3 spaaks.. en wat minder lomp dan de eerdere airbag sturen
De sleepring van de Corsa B is exact hetzelfde als die van de Corsa A3. De claxon werkt prima.
In Uden had ik een net Corsa B stuurtje gevonden. Er stond ook een Corsa A3 Joy…maar het leuke sportstuur daarvan had te lang in de buitenlucht gezeten en was half vergaan. Maar ik zit er wel aan te denken om daar nog de zonnenkleppen net lampje, de gekleurde schakelaars en het witte instrumentenpanneel uit te halen. Ik heb er wel het instructieboekje en het klokje er al uit gehaald.
Het oude stuur van mijn Corsa A3 erafkrijgen was een hel. Uiteindelijk is het me wel gelukt met veel stampen en trekken. Opvallend vond ik wel dat het nieuwe stuur zonder problemen gewoon paste…ook de moer en de ring waren hetzelfde.
Alleen…nu bij het draaien van het stuur blijft hij een beetje haken. Je moet dan wat meer kracht zetten, Ik weet niet precies hoe dat kan. Wel zag ik op de achterkant van mijn oude stuur een boel vet zitten wat op het CorsaB stuur juist heel weinig zat. Misschien dat het daar mee te maken heeft. Vandeweek eens even kijken of ik nog wat kogellagervet ergens heb liggen voor op de claxonring…misschien dat het daar aan kan liggen. Ook kan ik het stur dan iets rechter zetten…hij zit net een tandje schuin.
Ja…ook een interval stand.
Alleen in de staatjes zie ik dat de Swing is uitgerust met een in delen neerklapbare achterbankleuning. Die heb ik weer niet. Ook zitten er geen 165R13 bandjes onder…maar 145/80R13 banden. De bekleding komt ook niet overeen met die van een Swing,..eerder met die van een Eco of een City. Beetje een ratjetoe zou ik zeggen.
Ik heb nog steeds geen tijd gehad om even foto’s te kunnen maken. Daarbij wil ik de auto eerst nog een keer netjes gepoetst hebben.
Maar ik heb wel even een lijstje gemaakt met zaken die me niet helemaal standaard lijken:
Exterieur
-Groene striping op de bumpers en de stootstrips
-meegespoten spiegels
-Wis/Was op de achterruit
-Zwarte B-stijlen
-Zwarte kunststof strip op de dakgootjesInterieur
-Zoemertje vergeten verlichting
-Van binnen uit verstelbare buitenspiegels
-Klokje (verlicht)
-lampje in dashboardkastje
-lampje in kofferbak
-Grijze stoffen bekleding met een zig/zag patroon met een groen en een geel/rood onderbroken streepje
-Open hoofdsteunen met stof bekleed
-Bakje voor de versnellingspookMisschien dat iemand met die info wat meer kan vertellen?
Edit: Ik vond dit lijstje via Google: http://www.opel-corsa-a.com/Modelle/Facelift/Ausstattung90-1.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik ga er dus vanuit dat ik een Swing moet hebben.
Van mijn Corsa 1.2i uit 1992 werkt de aanjager ook niet. Even gekeken naar de zekering….die was doorgebrand. Nu heb ik er een nieuwe ingezet…aanjager aangezet…en meteen brandde de nieuwe zekering ook weer door.
Iemand enig idee wat dat kan zijn?
-
AuteurBerichten