Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Na even twijfelen heb ik afgelopen dinsdag de SD met kaartupdate 2017-2018 voor Navi900 besteld bij de forum-user “Navi900”.
Het kaartje was binnen 2 dagen in huis en is netjes verzonden in een bubbel-envelop met track&trace.
Ik heb zelf een Navi 600 in mijn Opel Zafira Tourer van augustus 2013 waarop deze navi900 versie ook prima werkt.
Het contact met Navi900, de snelle en nette verzending en de goed werkende SD kaart zijn niet anders dan goed te noemen!
In de toekomst zeker weer!
25 november 2014 om 19:11 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095048Afgelopen week ook de M32 bak van mij Astra J laten reviseren bij Opel zelf. Auto is nu 3 jaar en 1 maand oud en heeft 60.000 km gelopen.
Ik had vanaf 45 a 50 km/h een irritant zingend geluid van onder de motorkap dat steeds erger werd. Met name goed te horen als je in de 6e versnelling op de snelweg reed.
Opel heeft een coulance regeling tot 4 jaar oud en 100.000 km max.
Ik was uiteindelijk alleen voor de revisie €375 kwijt na aftrek coulance.
Het geluid is weer helemaal weg! Nu pas merk je hoe irritant dat eigenlijk was nu het weg is.
12 april 2012 om 20:18 In reactie op: Astra H stuiteren bij optrekken in de eerste versnelling #17999179De garage heeft mij aangeraden qua trillen van de koppeling er lekker mee door te rijden. De plaat zelf zijn niet de kosten. Er werd mij idd ook een 6 tot 8 uur werk voorgerekend.
Totale grapje zou ergens tussen de €1000 – €1200,- gaan kosten.
Het schijnt dat er nogal wat spul zit dat weggehaald / losgemaakt moet worden voordat je erbij bent.
Ook zelf wel een nieuwe koppeling in een golfje 2 gezet echter zag dit er bij aanvang al een stuk simpeler uit als hier. zit me iets teveel in de weg en op de stoep is dat voor mij niet te doen.Wat betreft het ontluchten is bij mij wel een keer gedaan. De koppeling leek iets strakker / zwaarder te staan maar heeft niet echt. m.a.w. het probleem was / is er niet mee weg gegaan
Ik heb hier destijds (1,5 jaar terug) ook eens gelezen over het tikken van het tankontluchtingsklepje. Kan dit het ook nog zijn en zo ja kun je aangeven waar ik deze kan vinden bij een Astra H Z18XE?
12 april 2012 om 18:44 In reactie op: Astra H stuiteren bij optrekken in de eerste versnelling #17999171Dat is toevallig. Ik heb een Astra H met Z18XE met exact dezelfde “problemen” die jij beschrijft.
Ofwel het trillen van de koppeling bij wegrijden. Koppeling verder is prima en slipt niet door. Als het eenmaal rijd dan rijd het. Het wordt bij mij ook minder of is zelf weg na een stukje rijden.
Ook is het net als bij jou niet altijd.Wat betreft het ratelen doet hij bij mij ook vanaf zo’n 2500 a 3000 toeren in alle versnellingen. Ongekoppeld niets te horen. als ik normaal “doortrek” is het te horen, laat ik hem rustig op toeren komen is er niets hoorbaar. Als je met het raam open langs bv een betonnen muur of houtwal rijdt hoor je het ook.
Ik heb ook het idee dat als je hem richting de 5000-5500 toeren opjaagt het minder wordt (ik rijd overigens normaal niet zo hoor)
Ik kan het niet echt een metaal op metaal tik noemen. meer iets plastic-achtigs en lijkt ergens rechtsvoor vandaan te komen.
Ik merk helemaal niets qua rijprestaties.
Heb het al vanaf dat de auto zo’n 45000-50000 km op de teller had staan. Nu 112500 km. Hij rijd er verder prima om maar is een irritant geluid. Ben er al 3 keer mee naar de garage geweest de afgelopen jaren. de eerste keer voor dit de andere keren met een beurt of reparatie mee.
Meermaals rondjes gereden met de monteurs maar ze horen het niet. Waarschijnlijk wat doof.
Ze praten over waarschijnlijk een loszittende of trillende leiding o.i.d. Op de vraag waarom het ongekoppeld niet is kwam het antwoord dat het mogelijk met kantelen van het blok te maken kan hebben.Toevallig net vanavond voor ik dit las nog wat naar losse leidingen ed. gezocht. sommige leidingen hebben wat speling en geven een gelijksoortig geluid als ik dan hoor. Echter alles is inmiddels bijna vastgezet en het is er nog. Vanavond nog een paar vastgezet (zag dat 1 clipje ergens was afgebroken en een ty-rib klemmetje vanwege ouderdom kapot. Morgenvroeg naar het werk weer een keer luisteren.
Ik lees graag even mee als er antwoord op komt.
Dit werkt alleen bij een orginele opel radio
Zorg dat de radio in normaal bedrijf staat
Houd de knop “setting” circa 10 sec. ingedrukt tot je een korte lage pieptoon hoort.
Door nu op de knop “BC” te drukken kom je in de boordcomputer. druk je nu nog vaker dan kom je in verborgen menu’s waar je diverse zaken uit kan lezen. Op een gegeven momen (volgens mij 8 menu’s verder) kom je weer bij het normale scherm met TRIP afstanden. (je kunt niets wijzigen)
Het uitzetten gaat weer op dezelfde manier dus vanuit normaal radio weer settings inhouden tot de piep. Je kunt hem ook aan laten want bij uitzetten contact is hij er ook weer uit.
Ik zie bij warme motor geen druppels. Ik zal van de week als het nog licht is en niet regent nog een bekijken. Het is ook niet veel en ben dus bang dat het niet eens echt goed te zien is.
Nadeel is ook dat de waterpomp achter de distributiekap zit.
Aangezien het ook niet veel is ben ik ook benieuwd of het water sowieso wel druppelt. Ik vermoed dat het al verdampt op het warme motorblok voordat het de grond raakt
In neutraal is er ook een rammeltje maar dit is qua geluid niet gelijk aan rijden. Het is vooral als de motor zeg maar moet gaan werken (vanaf 2500-3000 toeren en dan gas geven). Bij rustig op toeren laten komen is het niet.
Heb al her en der iets gelezen over loszittend vliegwiel maar het lijkt niet van de kant van de bak weg te komen.
Gewoon even als interesse:
Kan het misschien ook iets met de ontsteking te maken hebben, dat er 1 cilinder niet helemaal lekker meedoet en een keer overslaat. Ik ken dergelijk tikken wel van onze crossauto. Hier was de verdelerkap defect en deed 1 cilinder niet goed mee en gaf een gelijkwaardig geluid. Vreemde is alleen dat wanneer ik rustig op toeren laat komen het niet hebJa klopt dat ze anders zijn.
Hetgeen dat omschreven wordt hoor ik echter ook bij mijn auto.
Enig idee wat dat dan kan zijn bij de Z18XE?
fijn dat jij het niet hebt…
Hier exact hetzelfde probleem met een z18xe. Is idd vanaf circa 2500 rpm. Kan ook niet zeggen dat een een echte metaaltik is maar gaat meer richting plastic achtig tikken.
Als ik hem heel rustig in toeren omhoog laat komen dan hoor ik het niet, geef ik bv. op de snelweg gas om in te halen dan hoor je het.
Ben er al een paar keer mee naar de garage geweest maar daar horen ze niets. Ook als ik meerijd met hun hoor ik wel het alleen hun niet. Is zeer irritant.
Ze hebben het destijds gehad over een losse leiding alles heb alles nagelopen en zie het nergens.
Ben erg benieuwd want dit stoort mij ook al 1,5 jaar. Ik merk er qua prestaties verder niets aan.
Hoor het graag!
Update:
De trekhaak zit eronder.
De bumper ging er erg makkelijk af toen ik na even kijken de goede plek vond.
In beide wielkasten 4 torx schroeven die de “spatlap” vastzetten aan de zwarte kunststof flap in de wielkast en 2 torx-schroeven achter de kentekenplaat (alle Torx 20)
Nu dit los is kan je hem links of rechts direct onder het achterlicht vastpakken in de wielkast (waar de deling zit plaatwerk en kunststof bumper en dan zeg maar langs de onderrand van het achterlicht van buiten naar binnen lostrekken dus van benzinedop naar achterklep. Hij klikt dan uit de klikverbindingen onder het achterlicht en voila.
Dat aan beide kanten en hij is eraf. Wel uitkijken met het kabeltje voor de kentekenplaat-verlichting.
REC-module insteken en klaar was het. Ik heb hem met een testlampje doorgemeten en alles werkte naar behoren. Ik neem dus aan dat inlezen niet meer nodig is?
Bedankt voor je reactie iig!
Bedankt voor je reactie!
Klopt het idde dat er buiten de 2 moertjes in de wielkasten en de 2 schroeven onder de kentekenplaat of zijn er nog meer?
misschien iemand nog een foto van de binnenkant van een gedemonteerde achterbumper? En dan gaat het mij om de klikverbindingen (hoe ze eruit zien)
-
AuteurBerichten