Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Punch wrote:
@lucas1975 wrote:
Ketting is ratel bij koude start, moeilijk starten kan ook een prob zijn met de nokkenas en krukas positie sensor.
even laten uitlezen, en zeker langs bij een bedrijf die een goede diagnose kan stellen.
Nee Lucas
Ketting van mij hoor je niet en toch is hij opgerekt slaat als ik effe doortrap over.
Totale kostenplaatje € 3500,- onderdelen en € 83,- ex btw uurloon ongeveer 12 tot 14 uur werk.
Opel nl weet van dit probleem maar waarschuwen hun klanten niet,alleen een schrijven naar de dealer toe waarin letterlijk staat dat ze ondermaats kettingmateriaal gemonteerd hebben en dat er bij klantenklachten de slijtvastere distributiekettingen [met verbeterd materiaal en oppervlakteharding gemonteerd moeten worden] tevens moet de olieverversingsinterval van 30 naar 15000 km worden teruggezet
Het probleem met ondermaats kettingmateriaal word versterkt in combinatie met oude motorolie.
Dit staat letterlijk in hun schrijven naar de dealer toe gaat om Vectra + Insignia.
Heb opelnl diverse keren gebeld en ze beloofde mij coulance maar kreeg uiteindelijk niks.
Nu ben ik met een rechtzaak bezig en we zien wel maar opel laat hun klanten willens en wetens met die rommel rondrijden terwijl ze ons als klant niks laten weten als ik 15000km eerder olie ververst had ik waarschijnlijk dit probleem niet gehad.
op hun facebooksite bij berichten heb ik ook wat hierover geplaatst.Ik twijfel of dat onderhoudsinterval iets zou veranderd hebben , de mijne is binnen geweest om de laat ons zeggen 18.000km dus????
Inderdaad, het blok moet eruit!
Heb snel even gerekend en tandwielen en kettingspanners samen komen al op 3715 euro + btw.
Nu het kouder geworden is lijk ik minder problemen te hebben.
Het starten ging soms moeilijker, zo net op de moment dat je denkt van die start niet , slaat de motor aan.
Lampje motor management gaat soms branden. Nu weeral een weekje geleden.
Geen geratel te horen bij koud start.
Op het ogenblik dat ik dit voor kreeg , was men eigen garage met jaarlijkse vakantie.
En ben dus Naar een andere verdeler moeten gaan.
Een week of 2 na het afhalen na onderhoud, laag niveau koelvloeistof.
Bij het afleveren voor onderhoud zelf nog opgemerkt, nieuwe klemmetjes werden geplaatst maar reservoir was bovenaan gescheurd.
Ik heb dit reservoir zelf vervangen en heb opgemerkt dat de bovenste aansluiting volledig verduurd was.
Ik vraag me af of er geen kleine partiekeltjes zouden mee gegaan zijn naar de waterpomp en deze mss niet goed meer werkt , waardoor de turbo niet voldoende koeling krijgt!?
Hetgeen ik ook al niet kunnen vond was dat het origineel reservoir uit harde plastic bestond en de nieuwe uit 1 of ander metaal of gegoten of iets degelijks. Die plastic rommel is hier dus niet voor gemaakt en dat weten ze :swear
Ik denk dat ik binnenkort de wagen nog eens bij men eigen garage ga binnen doen.
Maar dat bakje blijft me geld kosten! sperdifrentieel na 2.5j dichtingen die door lieten, 61.000km koppeling vervangen, het onderhoud op zich is al niet goedkoop voor zo’n wagen maar dat weet je ! Alleen al die extra kosten wordt ik stillaan beu ! :pukeDat zijn serieuse bedragen en ik twijfel of er wel iets aan die kettingen aan is!
Het enige wat ik ondervind is dat het soms langer duurt bij het starten dat de motor aan slaat.
Ik heb ook de indruk nu het kouder geworden is dat ie der minder last van heeft!
Dus ik vraag me af of het niet ergens aan de turbo ligt.@lucas1975 wrote:
opgerekte kettingen komen af en toe voor, iig met de 2.8 die vanaf 2007 geleverd is in de Vec en Saab. Bij de insignia heb ik dit op andere fora nog weinig voorbij zien komen, Wel een keer op het engelse VXR forum.
Heb idd ook bedragen gehoord van rond de 5000 euro voor het vervangen van de ketting bij dealers en de betere klus bedrijven.
Wordt je niet vrolijk van. Maar ik begrijp dat je er zelf 1207 euro voor moet dokken en dat opel/dealer de rest op zich neemt. Dan kom je nog netjes weg denk ik.
Nee, zo een goeie deal heb ik helaas niet gekregen van opel!
Zij weten blijkbaar van dit probleem en er is een tsb van (tsb2598)
zij zeggen voor de kettingen geven we een tussenkomst maar zij achten het niet nodig van nieuwe tandwielen te steken bij het plaatsen van de nieuwe ketting!
Erg professioneel lijkt me dit voorstel niet, vandaar die 6244 euro voor de tandwielen op advies van de garage maar geen yussenkomst van opel!!!@SimpleFace wrote:
Ik hoop dat het een typfoutje is van die 6244
Nee weldegelijk 6244 euro!
En wat is die EGR pakking?
thx
Kristof -
AuteurBerichten