Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
10 juni 2012 om 12:11 In reactie op: Recirculatieklep Astra G gaat constant open en dicht. #18034919
Consequentie??? Nieuwe kachelmotor of is het te repareren?
10 juni 2012 om 10:03 In reactie op: Recirculatieklep Astra G gaat constant open en dicht. #18034917@derartz wrote:
@steve070 wrote:
@syl-astra wrote:
klep word bij een F gestuurd door het motorvacuum en heet dus geen elektro motor ofzo
als je airco hebt zit er ook nog een vacuumtankje onder je parafaan plaat
dus ik denk dat jij een fout in het vacuum leiding systeem hebt
kijk daar maar eens naDeze astra heeft geen airco en word volgens mij wel via een electromotortje aangestuurd linksboven op de kachelmotor. Daar zit ook een stekkertje, als je die verwijdert valt de klep stil en is niet meer bruikbaar.
bij mijn G ziet dat electromotortje er zo uit, bij jou ook misschien? http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=166493
Klopt mijn electromotortje ziet er exact zo uit. Mijn fout waarschijnlijk, want het is volgens mij toch een opel astra G ipv F. Hij is van april 1999. Mijn excuses indien verkeerd voorgelicht.
10 juni 2012 om 08:43 In reactie op: Recirculatieklep Astra G gaat constant open en dicht. #18034914@syl-astra wrote:
klep word bij een F gestuurd door het motorvacuum en heet dus geen elektro motor ofzo
als je airco hebt zit er ook nog een vacuumtankje onder je parafaan plaat
dus ik denk dat jij een fout in het vacuum leiding systeem hebt
kijk daar maar eens naDeze astra heeft geen airco en word volgens mij wel via een electromotortje aangestuurd linksboven op de kachelmotor. Daar zit ook een stekkertje, als je die verwijdert valt de klep stil en is niet meer bruikbaar.
Mijn vriendin had diverse krassen en vogelpoepbrandplekken op haar auto. Wij zijn toen naar Eivanas autocare geweest, die heeft alles verwijdert, je ziet er niets meer van. Wij waren eerst sceptisch omdat het bedrijf ook op marktplaats adverteert en je bij de recencies las dat het gefotoshopt was, maar de man levert echt mooi werk. Er staan trouwens ook heel veel goede recencies bij. Dit adres is een echte aanrader en staat nu ook permanent onder onze favorieten. En voor de scepticie onder ons…………….nee, we hebben geen aandelen of verdere binding met dit bedrijf.
http://autokrassen.nl/krassen/” onclick=”window.open(this.href);return false;
PS: wat jij bedoeld is waarschijnlijk commandant, dit is een polijstmiddel.
18 augustus 2011 om 18:34 In reactie op: mini update Zafira A 2.2 nieuwe Velgen 17” OPC-line #17901684@2.2 16v wrote:
Hoi steve070,
Ik zie toevallig je vraag en ben maar zo brutaal om even te reageren :D
Even “privacy shades zafira” bij google invoeren 2de hit( http://www.autovoordeelwinkel.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; ) heb je ze voor de zafira a voor 120,95 komen denk ik nog wel verzend kosten bij :(
Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes :thumbup
Gr,
Marco.Nooit geweten. bedankt voor je snelle reactie marco, ik ga ze bestellen.
18 augustus 2011 om 16:28 In reactie op: mini update Zafira A 2.2 nieuwe Velgen 17” OPC-line #17901682Vraagje? Heb je de privacy shades bij de dealer vandaan en wat kosten ze? Het motorhuis hier in den haag zegt dat ze alleen voor de zafira B bestaan, vreemde zaak.
dat ga ik eens uitproberen, dat heb ik nog niet gedaan.
ik heb zoiets soortgelijks gehad met mijn zafira. De opeldealer kon het ook niet direct vinden. Bleek achteraf dat mijn thermostaathuis lekte, vernieuwd en daarna geen problemen meer gehad.
Ik werk met een parroth ck 3100 in mijn zafira, werkt uitstekend. Ik versta iedereen goed en mijn oproepen verstaan mij uitstekend. Een echte aanrader en makkelijk te installeren.
Vreemd dat je rechts wel los hebt gekregen, maar links niet. Het stadslicht zit met een bajonetaansluiting vast en dim/grootlicht gewoon met een driepoot/trekstekker. Wel nog even de veiligheidsclip verwijderen.
origineel gepost door 14XE
proberen jullie het volgende eensga eens naar de AM (kortegolf) band en laat de radio eens zoeken naar zenders.
word er iets gevonden??? zo ja hoeveel
of helemaal niets ???
Ik vind 3 zenders op de middengolf
origineel gepost door eMJee
Ik heb precies hetzelfde probleem bij mijn ontvangst. De radio hapert ook altijd op dezelfde lokaties, net of daar een stoorzender zit.
Is dit een teken dat de versterker aan het overlijden is?Heb inmiddels van andere opelrijders (Astra) hetzelfde euvel gehoord. Mijn probleem is onanks alle goede adviezen, nog niet opgelost.
Ik had hetzelfde met mijn zafira, bij mij lekte het thermostaathuis. Maar idd beste is om het geheel even onder druk te (laten) zetten. succes
origineel gepost door PVB
Daar is makkelijk bij te komen, je hoeft alleen het kunststof gedeelte waar ook het interieur lampje zit te verwijderen.
Het kan overigens ook de antennevoet zelf zijn.
Het rubber rond de voet gaat na verloop van jaren kapot en kan dan water doorlaten.Alles nagekeken en ziet er verder gaaf en droog uit.
Nee dat niet, maar het frappante is dat het me opvalt in meerdere zafira’s, niet alleen die van mij. Ik ga de antennevoetaansluiting controleren. Is daar makkelijk bij te komen zonder je hemel helemaal te verwijderen?
origineel gepost door steve070
Hallo allemaal.Mijn naam is Steve en sinds 2 maanden heb ik weer eens een opel zafira aangeschaft. Het gaat om een type Maxx Cool 1.8 automaat uit 2005, met 67.500 km op de teller. Eigenlijk had ik mijn bedenkingen omdat ik met een eerdere zafira uit 2001 veel electronische storingen had. Dit probleem doet zich bij dit exemplaar (nog) niet voor. Wel heb ik een ander probleem, wat mij ietwat verontrust.
Een maand na aankoop van de auto gaf de boordcomputer aan dat er te weinig koelvloeistof in de auto zat. Dat bevreemde mij, omdat de auto een uitgebreidde afleveringsbeurt heeft gehad. Maar ik ging ervan uit dat dit wellicht over het hoofd was gezien door de monteurs en heb er ongeveer 3/4 liter bijgevuld. Hierna heb ik regelmatig het niveau gecontroleerd, ook nadat we 1 weekje op vacantie gingen in Nederland. Ook gedurende de vacantie en op de laatste vertrekdag heb ik het niveau gecontroleerd, maar deze bleef stabiel. Nu ben ik 2 dagen thuis, waarvan de auto 1 dag heeft stilgestaan. Vandaag maak ik een korte rit en kort na aanvang komt er een “plastic”brandlucht uit de ventilator/kachelkanalen. Meters en visuele controle geven niets verontrustend aan en ik stop bij een benzinepomp om ook onder de motorkap een inspectie uit te voeren. Daar zie ik niets verontrustend alleen dat het niveau van het koelvloeistof nu wel is gezakt. Eerder had ik deze bijgevuld tot even boven het aangegeven coldkald niveau zoals aangegeven volgens het instructieboekje. Nu staat het niveau er duidelijk onder, maar nog niet laag genoeg zodat het word opgemerkt door de boordcomputer.
Met de eerdere zafira had ik een soortgelijke melding van de boordcomputer, echter zonder de plastic brandlucht. Nadat de koelinstallatie onder druk was gezet, kwam men er met draaiende motor uiteindelijk achter dat 1 van de slangklemmen niet goed afsloot. Uiteraard heb ik daar visueel, bij deze zafira ook opgelet, maar zie geen enkel lekspoor.
Wat kan dit zijn en is de brandlucht met het vloeistofverlies een combinatie of elk een op zichzelf staande gebeurtenis? Ik heb met eerdere auto’s nog nimmer koelvloeistof hoeven bijvullen en een Opel lijkt mij geen uitzondering hierop. Ik kan wel terug naar de garage, want ik heb nog 4 maanden bovaggarantie, maar die zit niet direct in mijn woonplaats en wellicht hebben jullie een soortgelijke ervaring gehad. Laat het mij dan even weten waar ik verstandig aandoe of waar ik op moet letten.
Het probleem zat ‘m in een lekkend thermostaathuis en bijbehorende slang. Wat mij betreft kan deze topic op slot.
Leuk, maar zoals begrijpelijk zoeken we een iets persoonlijker contact en een vriendelijker prijskaartje dan wat het motorhuis rekent.
-
AuteurBerichten