stephanuz

Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • stephanuz
      Lid sinds:
      22 October 2010

      Bedankt voor de info iedereen:)
      Ik denk dat ik maar gewoon blijf doorrijden. Heb niet zoveel zin om de kop etc alles eraf te halen afgezien van de materiaalkosten wat ook wel €500+ zal zijn. Ben toch van plan om er niet langer meer dan een jaar in te rijden, tenzij er een geldschip komt dat reviseren toe staat.
      Neem aan dat als er maar genoeg olie in zit doorrijden geen kwaad kan?

      Iemand nog een tip voor een goede olie voor in de C16XE gezien het olieverbruik? of een toevoeging?
      In ieder geval iets dat het olie verbruik kan verminderen ofzo…
      Ik weet dat er busjes anti leak zijn maar er lekt niks, het verbruikt puur…
      Andere olie bijvullen,, of aftappen en compleet nieuwe olie opgooien?

      Alvast weer bedankt.

      oja ik heb er laatst een liter 10w30 bij ingegooit, heb geen idee wat voor olie er al inzat(A) nu ben ik waarschijnlijk niet goed bij mn hoofd volgens jullie(zoon reactie verwacht ik) maar de auto rijd er niet minder om:P

      stephanuz
        Lid sinds:
        22 October 2010

        Het probleem bijna zeker ontdekt! en oplossing is easy as shit!
        elke keer als ik aan een stekkertje met kabels onder mn plastic inlaat zit houd de auto op met hoog stationair draaien en rijd deze goed!:D YIPPIE:D los contact of kabelbreukje dus! zaterdag als ik vrij ben ff mee bezig:)
        hopelijk loopt het olieverbruik hier door ook terug. Deze auto is niet logisch, heeft geen logica dus je weet maar nooit ik ben inmiddels wel slapeloze nachten gewend…


        @willem
        :
        Wat bedoel je met versleten onderblok? speling op zuigerveren? o.i.d?
        de kleprubbers kan ik me inderdaad in vinden…de cilinderkop moet er zeker af om deze te vervangen?
        enig idee(schatting) wat me dit zou kosten aan materiaal / materiaal+montage bij de gemiddelde garage?
        Is dit verder écht een probleem? of is het puur irritant om steeds bij te vullen? een keer per week checken en desnoods bijvullen is niet ideaal maar wel te doen..

        Alvast bedankt!

        stephanuz
          Lid sinds:
          22 October 2010

          Bij de monteur geweest….nergens een lucht of vacuumlek..
          de computer defect of onjuist werkend leek hem sterk..
          hij heeft mij sterk aangeraden de luchtmassameter te vervangen.
          Heeft iemand nog een 100% GOED functionerende LMM voor de 1.6 16v bj93 C16XE liggen voor een leuk prijsje?
          Zoja hoor ik het graag!

          stephanuz
            Lid sinds:
            22 October 2010

            Wieweet…breng de auto morgen avond weg naar iemand waarvan ik weet dat het echt een goede monteurm is. Ben benieuwd wat deze vind..
            ook verbruikt de auto veel olie; 1L op 750km gok ik, laat daar ook maar ff naar kijken. Schijnt meer voor te komen bij de motoren maar ik word er niet echt vrolijk van.
            Heb me al helemaal lens gezocht naar een lek, vind het niet maar hoor het wel…:hmmz
            Maargoed…hopelijk red de monteur zich er van het weekend mee…
            zo word het weer een duur corsa’tje…:swear

            stephanuz
              Lid sinds:
              22 October 2010

              update: (ik had blijkbaar nog niet genoeg ellende)
              Tegenwoordig houd de auto constant in, gevoel alsof de auto alleen maar lucht aanzuigt
              kort samengevat: écht niet voorruit te branden en ik kan me niet voorstellen dat het gezond is…
              loopt zeer onregelmatig stationair, dit keer laag in de toeren (gem. 700, dalen en pieken van 500-900)
              Als ik met de motorkap open gasgeef bij het gasklephuis (met mn hand aan de kabel roppen idd) dan hoor ik iets suisen, als of je een ventiel van je fietsband open zet en leeg laat lopen. Dus alleen als ik aan de gas schuif trek. Voor mijn gevoel/gehoor komt het geluid daar ook ergens rondom vandaan. Wie weet is er een luchtlek wat nu groter is geworden, waardoor diverse sensoren misschien altijd al niet goed gefunctioneerd hebben???

              of denk / hoop ik nu weer te simpel…maargoed ik zoeken en remreiniger sprayen maar geen enkele reactie van de motor…wat kan dit nu weer zijn

              wederom alle reacties zeer welkom!

              stephanuz
                Lid sinds:
                22 October 2010

                Haha genoeg donoren dus. Allemaal heel goed aangeboden!
                Ik kom uit de regio oost- groningen ( nee niet oude pekela, rustig maar…) en als er iemand een beetje in de buurt zit zou ik dat graag proberen:)
                Het nadeel is dat ik bijv. zo’n computer wel een dag of 2-3 nodig ben om te testen, aangezien de auto niet altijd problemen oplevert direct bij het starten.

                stephanuz
                  Lid sinds:
                  22 October 2010

                  gebaseerd op helemaal niks denk ik…
                  aan de ene kant vind ik iets electronisch logisch klinken, aan de andere kant geloof ik er geen reet van aangezien in nu 60 paginas corsa forum aan het checken ben en van alles lees en tegenkom, helaas vermeld niemand hun oplossing! Bij deze belooft; is mijn probleem opgelost, zal ik het met uitleg posten voor een volgende problemcar! wat een ellende.

                  De stationair stelmotor?
                  kan dat ook zorgen voor inhouden, stotteren, haperen onder het rijden op elk toerental?
                  En als ik het gaspedaal loslaat, voelt het alsof iemand een steen op mn rempedaal rost..heel schokkerig…
                  hoor het graag van je, mocht dit overeenkomen met de symptonen ga ik er meteen mee bezig! Moet ik deze schoonmaken?

                  de auto geeft dus nog steeds code 22 aan, gaskleppositiesensor.
                  Terwijl deze net is vervangen, en door de vorige eigenaar ookal hoorde ik vandaag:mad:

                  Bedenkt met net, als ik met de hand gasgeef, dus aan de gaskabel trekken bij het gasklephuis, hoor ik gesis, is dit normaal? ( voor mijn gevoel klinkt het dan net of je je fietsband ineens laat leeglopen)

                  stephanuz
                    Lid sinds:
                    22 October 2010

                    Bedankt, dat is een mooi aanbod. maar…;

                    De code van mijn ecu is 16 17 64 17!
                    Deze code moet toch het zelfde zijn?
                    Of is gewoon ”een computer” van hetzelfde type motor ook goed?
                    P.s zit startonderbreker (ja zoon lelijk blokje die ze in elke type auto kunnen beunen) in de auto, maakt dit uit?

                    stephanuz
                      Lid sinds:
                      22 October 2010

                      de storing die steeds terugkomt is van de gaskleppositiesensor
                      Deze is dus net vervangen door een nieuwe originele!
                      De auto gaat volgens garage ih noodloop en rijd dus echt kut, netjes verwoord.
                      wanneer ik de min- pool van de accu er even afhaal, weer aansluit is het weer een tijdje goed.
                      de problemen zijn dus niet altijd meteen, maar komen elke keer weer tevoorschijn.
                      Ik geloof je meteen als je zegt dat die niet zomaar stuk is, maar het klinkt mij wel logisch.
                      Gezien die sensor net vervangen is en de boel er om heen gereinigd is, en ze hebben de LMM en de lambdasonde gechekt en die zouden goed zijn. EGR klep zit er niet op.
                      Wat blijft er dan nog over behalve een ECU?

                      Ik lees hier en daar wel meer over dit probleem met dezelfde auto, maar lees eigenlijk nooit een oplossing:(
                      probleem verpest het hele rijplezier, soms zelfs bijna onrijdbaar en ik blijf maar aan het vervangen:argue

                      stephanuz
                        Lid sinds:
                        22 October 2010

                        Conclusie bij de garage:

                        De ecu, oftewel computer is kaduuk!
                        Heeft iemand toevallig nog een liggen? code 16176417

                        Iemand enig idee waar deze zit zodat ik hem kan demonteren?

                        Bedankt!

                        stephanuz
                          Lid sinds:
                          22 October 2010

                          Ik ben een ”genie”…dat de motor boven de 3500 toeren geen power meer heeft betekend dat de auto in de NOODLOOP is:) Gisteravond minpool van de accu er af gehad, dus gereset. Alles draait nu weer mooi voor zolang als het duurt…zodra de auto weer vervelend doet heb ik een afspraak staan bij de garage die zich er maar mee moeten redden….

                          stephanuz
                            Lid sinds:
                            22 October 2010

                            Bedankt voor de tip zal eens stukje rijden zonder lambdasonde.
                            vandaag van het werk naar huis gereden rijd steed beroerder!
                            loopt nu stationair 2000 toeren, happert bij elk beetje gas geven en boven de 3500 toeren amper power meer.
                            ben ten einde raad en word helemaal gek van die K*T ktkt auto!
                            morgen maar naar de garage want dit is geen doen meer..
                            geeft inmiddels weer storing code 22 aan dat is de gaskleppositiemeter en deze is net vervangen!
                            rotrotrotrotrot auto!

                            stephanuz
                              Lid sinds:
                              22 October 2010

                              de LMM geeft geen storing aan en ik hoorde juist van een opel monteur dat die bijna nooit stuk gingen. Als deze defect is, moet het toch storing aangeven? Heel af en toe brand het motorstoringslampje even maar is vaak ook vrij snel weer uit, dus als ik dan ga uitlezen geeft deze geen één storing aan…
                              Ik wil de LMM best vervangen,als het maar niet weer een nutteloze uitgave is..
                              Voor de rest kan ik me ook geen andere mogelijkheden bedenken..

                              Iemand nog een goede LMM te koop?
                              Zoja graag reacties! met tel. nr.

                              stephanuz
                                Lid sinds:
                                22 October 2010

                                update:
                                Moet met de meetwaarden nog bezig. ( wachten op mn personal monteur;))
                                Vandaag 50km probleemloos gereden. Daarna weer 50km terug naar huis en wel weer het probleem. Trok soms ook slecht door na de 3500 toeren. Valse lucht ergens zou heel goed kunnen, omdat het niet constant is maar afentoe dacht ik aan de EGR klep. Maar die zit er met dit type blok C16XE E2 niet in. Vreemd..nog meer suggesties?

                                stephanuz
                                  Lid sinds:
                                  22 October 2010

                                  Bedankt voor je reactie, ik zal het controleren.
                                  Ik denk zelf dat het electronisch ergens is omdat de auto het niet altijd doet maar zomaar ineens en heb gisteravond probleemloos! 30 km gereden( in 2x 15km). Zeer vreemd. Bedankt voor de tip

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)