Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@C00kie wrote:
Mooi werk :thumb
Haha thanks, jij ook ;) ben erg blij met je hulp, dat heeft toch een paar zorgen weggenomen…
Nu de regelaars vervangen zijn, kan ik weer gas geven jajaja.
Ja bij de 80 MPa kakken ze gewoon helemaal in.
Dit was wel een kort 5 minuten ritje naar de garage toe, ‘s ochtends, koud en regen. Geprobeerd een paar keer flink op te trekken zodat ik goed kon analyseren wat er gebeurde. Het analyseren is wel gelukt, het optrekken niet ;-).Maar goed, drukregelaars zijn onderweg, monteur staat klaar, pakkingen worden geregeld. Volgende week alles weer toppie!
16 september 2015 om 20:27 In reactie op: Interessant voor de vectra c 3.0 v6 diesel rijders #18048058@kimmiej666 wrote:
@Starrie wrote:
Kimmie, heb je bij het wisselen van deze dingen ook pakkingen moeten vervangen?
Beter is wel omdat je egr los moet om die pakking te vervangen.
Drukregelaars zelf hebben geen pakkingIk heb het niet gedaan :shock:
ohoh …. Ik heb van c00kie het lijstje gekregen met pakkingen wat je zou moeten/kunnen vervangen:
4x EGR pakking
2x inlaatpijp naar spruitstukpakking
1x inlaatspruitstukpakking naar cilinderkop
1x pakking brandstofleiding common-rail buis
(en brandstoffilter)Ik ga die gewoon allemaal doen voor de zekerheid, het is zo lekker als die hele 3 liters het goed doen ^^.
15 september 2015 om 18:34 In reactie op: Interessant voor de vectra c 3.0 v6 diesel rijders #18048056Kimmie, heb je bij het wisselen van deze dingen ook pakkingen moeten vervangen?
Fffffffkkkk…. Auto naar de garage gebracht met verdenking van de turbo. Op de heenweg nog even data gelogd en zojuist een grafiekje gezet:
Boven de turbo, onder de dieseldruk. Blauw is gewenst, roze is geleverd…
Gevalletje kimi? Drukregelaars op de pomp toch?
Tx, dat is mooi om te weten. Het was me niet duidelijk dat ie anderen uit de brand helpt ;)
Cool thanks, ik hou het in mijn achterhoofd. Vanochtend weer dezelfde problemen. Rustig rijden geen probleem, gas geven is helemaal inkakken. Het regent wel weer ppstelen.
De turbodruk zie ik nu in de logs is een stuk minder dan gevraagd, hij vraagt 108 en hij is 84. Dat ga ik maar het eerste na laten kijken. Gelukkig kan ik vandaag met iemand meerijden ;).
Heb je een idee wat er precies kapot gaat aan die regelaars? Is dat misschien gewoon vastzitten door opgehoopte rotzooi?
En die jongens van EDSL, zijn die goed dus? Ik zie dat die ook een vestiging bij mij in de buurt hebben (Sittard). Met een beetje inzicht in de echte toestand zou ik al wat geholpen zijn.
Ik weet vrij zeker dat ik wel minstens een verrotte verstuiver heb. Soms (bijna altijd) als ik een stroop gas geef, komt er een zwarte wolk, soms een grijze (ziet eruit als pure dieselnevel).
De drukregelaars zullen vast niet optimaal zijn, maar de log ziet er nog prima uit (125 km gereden), en ik merk het nog niet.
De verstuivers kun je volgens mij niks van meten met de opcom, tenminste ik zie niks erbij staan wat erop lijkt.
Wat kan het nog meer zijn denken jullie? luchtmassameter of zo? Toen het donderdag begon, had het nogal heftig geregend, ik dacht dat het daar wel wat mee te maken kon hebben. Ik kwam de autobaan nog niet eens op, zo langzaam ging ie. En hij sprong niet in de noodloop, want na een kwartiertje ging ie weer prima. Wel een paar keer geprobeerd de diesel erdoor te krijgen, en dat ging met en met steeds beter.
Inderdaad geen codes vanochtend, en hij reed weer prima. Nog steeds wel wat pluimpjes (die die altijd gehad heeft en waar ik sowieso altijd de verstuivers de schuld van heb gegeven).
Brandstofpomp heb ik vorig jaar laten vervangen. Toen die kapot was reageerde de sigum echt heel anders. Toen was het net of je geen gas gaf, en spoot ie ineens vooruit.
Nu voelt het alsof ie wel volle druk heeft, maar het niet ingespoten krijgt, alsof het gewoon niet de motor ingaat, of niet verbrand wordt. Ook wiebelt de motor vaak bij optrekken, dit duidt toch op minder poten lopen?Na de terugweg vanavond ga ik de logs weer eens bekijken.
Misschien heeft hier iemand nog wat aan…
Met de pins die op de print zaten van de 32pins stekker, heb ik pin 1 en 4 gebruikt voor een geschakelde 12v. LCD brandt nu prima, zij het op volle kracht.
Misschien dat pin 7 toch het goede dimsignaal zou zijn, maar ik vind het wel prima zo.Der 32 Pin Stecker ( XC19 ) CID
Pin 1 = Klemme 31 Masse
Pin 2 = Sensor Außentemperaturfühler masse
Pin 3 = Sensor Außentemperaturfühler Signal ( Fühler 5kOhm NTC bei 25 Grad)> ( Modell 2002 automatische Klima )
Pin 4 = Klemme 15 Zündung
Pin 5 = Klemme 30 Dauerplus
Pin 6 = Motor Drehzahl Signal
Pin 7 = Lichtdimmersignal
Pin 8 = NC
Pin 9 = NC
Pin 10 = CAN-BUS High
Pin 11 = CAN-BUS Low
Pin 12 = Wegstreckensignal
Pin 13 = Sensor Motorölstand
Pin 14 = Diagnostikleitung ( Tech2 )
Pin 15 = Bremslichtschalter Signal
Pin 16 = Sensor Bremslichtsicherung
Pin 17 = Sensor Scheinwerfer und Rücklicht
Pin 18 = Sensor Bremslicht
Pin 19 = Sensor Bremsbeläge
Pin 20 = Sensor Bremsflüssigkeit stand
Pin 21 = Sensor Automatik Getriebe
Pin 22 = Sensor Wischwasserstand
Pin 23 = NC
Pin 24 = NC
Pin 25 = NC
Pin 26 = Tankgeber
Pin 27 = Benzinverbrauchssignal
Pin 28 = Bremslichtschalter negativ
Pin 29 = Sensor Lichtweitenreglung ( Zusatz ) ( Modell 2002 Elekt. Zuheizer )
Pin 30 = Zusatzheizung ( Zusatz ) ( Modell 2002 Elekt. Zuheizer )
Pin 31 = Kühlwassertemperatur
Pin 32 = NC ( Modell 2002 Elekt. Zuheizer )Ok, ik begrijp het. Met verstuivertje wisselen gaat het niet lukken ;). Ik ga morgen nog eens de opcom eraan hangen en de waardes loggen. Ik vermoed dat cookie niet in de buurt woont (niemand woont bij mij in de buurt), maar we gaan kijken.
Turbodruk kan ik nog eens meten, maar de laatste keer dat ik dat gedaan had (maandje of twee geleden) was ie nog prima. Terwijl ie toen ook al eens haperde.
Hij lijkt nu gewoon helemaal dicht te zitten.Mijn hoop was dat als ik gewoon twee verstuivers bestelde, ik die even plug-and-play kon verwisselen.
Ik heb geen echte opelcontacten en mijn monteur is van de oude stempel (geen computers).
Als jullie iemand hier van het forum weten, heel graag.Ah ik snap het. Maar dat is teveel moeite denk ik, dan zet ik er gewoon de geschakelde 12V op.
Bedankt voor het checken!Klasse, als je dat even zou willen doen! Er gaan twee stekkers in die displaymodule, daar moet een dimkabel tussen zitten.
Met dank aan Tanner de brandstofdruksensor kunnen vervangen. Eerst behoorlijk wat lekkage gehad daarzo. Nu met locktite 577 geseald. (Ringetjes werken niet, die knallen kapot. king: )
Nu lijkt ie bijna in orde, echter kwam hij in het regenachtige weekend gewoon niet van de plaats. Vandaag was het weer ok.
In ieder geval weer een stuk verder ;-). Bedankt voor de hulp!Inderdaad kim, zeer schappelijke gast. Zou ik eind van de week dan toch weer stiekem een gelukkige signum rijder worden?
Oki ga ik ff doen, tx! Voor het geval ie niet op pm’s zit te wachten, refereer ik aan jou he ;-)…
Ik zou geen tranen meer over hebben.
Wat is er zo speciaal aan deze motor dat alles hiervan gewoon 10x zo duur is? Je weet dat als je aan zo’n auto begint dat je iets meer kwijt bent aan onderhoud. Is ook niet erg. Maar dit soort bedragen had ik echt niet verwacht. Geen mens die dit weet kiest nog voor deze bak.
Tx! Supersite!
Nummers gevonden, brandstofdruksensor: 97726643 GM of Opel 6235609, prijs om te huilen.
Brandstoftemperatuursensor vind ik niet echt (bestaat zoiets wel?), wel koelvloeistoftempsensor 15404280 onder het kopje fuel temperature sensor (zal um wel zijn dan), prijs €15 das geen probleem.Nu nog een cheape supplier vinden voor die druksensor, ik vind €600 echt echt echt om te janken voor zo’n klein ding.
Pffff wat een ellende. Die sensor kon ik krijgen. Volgens leverancier bij Opel: €800 tjaja, bij hem €600.
Ik had besloten dat ie dus niet kapot was.
Bij een opcomgarage laten uitlezen, deze meldt: brandstof temperatuur sensor en brandstof druk sensor kapot. (Codes heb ik helaas niet).
Monteur ontdekt een breuk in het plastic aansluitgedeelte van de druk sensor. (Dit is overigens niet een van de drukregelaars, maar zit direct rechts van de egr klep.) Na wat tapen en meten loopt ie weer.Maar helaas, niet heus. Toen ik um even aan de tand voelde begon het apparaat weer te stoten en te stotteren. Code P0190 – brandstofdruksensor – storing stroomcircuit.
Ik begin langzaam te fantaseren over een wereld zonder opels (sorry).Weet iemand misschien de onderdeelnummers van de brandstofdruksensor en brandstoftemperatuursensor? Dan kan ik wat gaan googlen, ik word langzaam beetje ziek van deze bedragen.
Alvast bedankt (mannen en vrouwen )
Starrie.
aha! klinkt als ‘zou best kunnen!’ dus Dan gaan we morgen weer es proberen! Bedankt man!
Tx. EGR was vervangen maar toen gaf ie dit. Durf er niet mee proberen te rijden nu.
Stationair loopt ie op 1000 toeren en als je de rem intrapt op 700-800. En P0190 code: Brandstofdruksensor elektrisch circuit.
Ik kan me niet voorstellen dat een van die regelaars het toevallig nu spontaan begeven heeft.
We denken dus dat er een of ander iets kleins kapot/los is gegaan met vervangen van de EGR klep.
Overigens oude EGR erop gezet en zelfde issue.
Zou het kunnen dat er tijdens de wissel koelvloeistof gelekt is op die regelaars of zoiets en kortsluitinkje of zo veroorzaakt?
Ik hoop nog dat die sensor ergens in de buurt van de egr zit en we gewoon een draad overgetrokken hebben.edit: ik heb het inhouden, slecht trekken, en noodloop na 75km met code P0409 (EGR) uiteraard aan de egrklep toegewezen. Zou echt zuur zijn als dat het probleem niet is. Maar de P0190 komt nu pas.
-
AuteurBerichten