Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Top. ga ik eens aan de slag
Thanx voor de tips. Ik moet er toch aan geloven om de wielen eraf te halen. Geen pretje met dit weer, zonder garage, overkapping of wat dan ook.. Achja, je moet er wat voor over hebben :)
Is de sensor snel te herkennen en makkelijk bij te komen of zit het ergens in de hub weggestopt?
De EPC is gewoon een Electronic Parts Catalog? En geen eenvoudige pc-installatie maar een server installatie. Dan kan dat wel op mijn laptop maar na wat geëmmer krijg ik na het startscherm een stapel java en Tomcat foutmeldingen. De installatiehandleiding is Turks en wel via google translate kunnen vertalen maar daarin gaat het alleen op het installeren op de server. Alle configuratie om via een browser aan de slag te kunnen staat er niet in.
DUs ik kan er vrij weinig mee. Misschien als ik me er eens voor ga zitten kan ik het uiteindelijk wel aan de gang krijgen aangezien ik op het werk ook met Java en Tomcat werk. Maar als het alleen een parts guide is ga ik daar geen moeite in steken.
Was een paar dagen naar het buitenland maar ben het nu aan het binnenhalen :) Zodra de iso binnen is zal ik er een torrent van maken en zal de link vermelden.
Is het op te splitsen in losse bestanden van max 800mb? Grotere bestanden kunnen schijnbaar niet in 1x naar de nas verzonden worden vanuit een externe locatie. En in Google Drive kan ik niet ontdekken dat anderen iets nieuws in een map mogen plaatsen. Alleen bewerken schijnbaar.
En anders ff pm’en. kun je de disc opsturen. Daar vergoed ik je gewoon voor ;)
Hoe groot is het totaal eigenlijk? Kan het eventueel ook op google Drive geplempt worden.
Gisteravond helaas niet meer aan toegekomen en momenteel niet mijn laptop bij de hand. Dus ik kan van afstand mijn nas nu niet openzetten. Vanavond zal ik het wel regelen. En als ik em heb staan kan ik er tevens een torrent van maken. Dat maakt het makkelijker downloaden en als meerderen het hebben gedownload is het voor de volgende ook weer sneller binnen.
Komt goed :)
Ik zal vanavond op m’n nas een share openzetten. Dan kun je het daar neerzetten en kan ik het sharen naar andere geïnteresseerden. :)
Iso van maken en sharen? king:
Balen. Sinds mijn eerste wagen doe ik reparaties etc zelf ipv via de garage. Maar altijd een servicemanual bij de hand gehouden voor de specifieke eisen per model auto. Ik ben zelf ook nog geen OPC manual tegengekomen. Vervelend maar ach, dan kom ik hier wat vaker :)
Marcel, bedankt voor de pdf. Alleen is dit de algemene Haynes manual die ik al in boekvorm heb. Ik ben op zoek naar de OPC manual. Of bestaat deze niet?
De bedoeling is inderdaad dat ik er nog langere tijd in rijd. Anders geef ik er geen extra geld aan uit. Maar ik ga geen financiële reserves aanwenden voor autoperformance onderdelen. ZOdoende heb ik ook geen haast met aanpassingen. Wel wilde ik er gelijk een dump valve inhebben. Is campy en nutteloos maar ik vind het geluid gewoon leuk ;)
En als 1 iemand zegt dat hij storingen krijgt, betekent dit gelijk ook voor mij? Ik rij nu ruim een maand met een HKS en 0 problemen gehad. Wat als de storing bij de ander komt door foutieve sensorwaardes door vervuiling, slijtage, niet goed aangedraaide slangenklemmen etc etc? HKS is een A-merk in de Japanse autotuningwereld en geschikt voor AFM motoren. Kwestie van goede montage. Overigens heb ik een weekje een Collins gehad maar qua geluid beviel die niet. Het is een degelijk product maar niet mijn smaak.
Het t-stuk is voorlopig goed genoeg. Ik zie niet in waarom de rest van de slang opeens zo zacht gaat worden dat die extra vacuüm gaat trekken dan in standaard formaat?
Ik ben het helemaal met je eens om goed te sparen en dan gelijk goed aan te pakken. Ik wilde alleen een dump valve op korte termijn king: De volgende aanpassing komt er dit jaar nog aan. Mijn einddemper is niet meer apk proof dus voor januari (apk tijd voor de mijne) trek ik er gelijk de hele uitlaat onderuit.
Komt goed :thumb
Die verzendkosten zag ik ook al… Ik wacht even tot ik de financiën bij elkaar heb om gelijk meerdere zaken te kopen. Uiteindelijk altijd goedkoper dan telkens beetjes. Over een paar maanden neem ik anders wel contaact met je op :)
Mijn doel is vrij low end. Ik hoef geen pk monster want de wagen is voor woon-werk en vervoer van de kids. Maar ik ben al snel aan het standaard vermogen gewend. En met een paar eenvoudige ingrepen heb je op een turbo motor al een aardig resultaat. Binnen een half jaar wil ik de spullen bij elkaar hebben:
– direct airflow
– fmic + harde buizen (bov is onderweg)
– precat vervanging
– chippen.Dan kiep ik er alles in een weekend op en kan ik naar de tuner voor het afstellen :) De uitlaat komt ook aan bod maar ik wil geen herriepijp. Vroege reed ik met een open 3″ uitlaat met alleen een einddemper. Leuk toen ik nog jong was maar nu wil ik niet meer dan een aardige brom. Wel horen dat je iets sportiefs onder de motorkap hebt liggen zonder doof te worden.
Heb ik nog wat uitzoekwerk te gaan en hoef ik me voorlopig niet te vervelen. Ook financieel werkt een doel bevorderend. Alleen de vrouw nog overtuigen :angel
310pk is niet bepaald standaard meer :D Maar denk dat ik beter kan doorsparen en dan gelijk al het buiswerk vervang incl. intercooler. Dan geeft zeker resultaat! En als dan toch de voorbumper eraf ligt kan ik net zo goed gelijk de precat vervangen. En als ik dan toch bezig ben gelijk een “phase 1” chip erin gooien. Ik kan maar beter wachten tot december wanneer ik de 13e maand krijg. :D
Tsja, ik ben een S13 gewend. Zeker toen ik de originele intercooler verving, samen met de radiateur en alle standaard meuk rond de motor weghaalde had ik zeeën van ruimte. Dan is zo’n zafira ruimte aardig compact. :hmmz Maar ik heb em nog niet zo lang en de bedoeling is om nog aardig wat jaren te houden dus ik kan me rustig gaan verdiepen in het subtiel upgraden van het motorische, remmerij en ophanging :angel
De pest is dat het een compacte motorruimte is. Een openluchtfilter zou ik zo ook nooit monteren. En die inlaat over de motor is ook niet echt bevorderend. Een glimmende pijp stoot makkelijker warmte af maar neemt het ook sneller op. Je moet eigenlijk zorgen dat de hitte makkelijker uit de motorruimte kan. En met harde buizen en grotere intercooler zorgen dat koelere lucht de motor in gaat.
Als ik het geld had, had ik nu al een stapel upgrades gekocht en ging een weekend sleutelen. Maar 3 kids vragen ook geld king: ALhoewel ik vanmorgen een zafira opc langs zag rijden met een front mount ic en dan jeukt het me evengoed :)
Die buizen ben ik inderdaad ook tegengekomen en ik heb zitten twijfelen. Want die buizen worden dan wel heet, ze blijven wel altijd in vorm. De originele buis is in mijn ogen veel te flexibel. Maar ik wil niet teveel uitgeven en voor 1 zo’n buis heb ik 10 t-stukken :)
Gisteravond heeft m’n ebay sniper me een hks opgeleverd voor € 33,- dus daar ben ik nu ook in voorzien. Nu nog wachten tot ik alles binnen heb :)
Ik heb jarenlang met een Nissan 200sx rondgereden en heb daar meerdere bov’s opgehad. Op standaard turbo en -druk begonnen met een Forge die er snel weer afging. Gaat te laat open. Daarna een Bollen Racing, Greddy type S, Blitz DD en HKS immitatie. De Bollen (vergelijkbaar met Baileys) en HKS vond ik de leukste. De hks immi hield het ook vol op een Garrett T28 met 1,2 bar.
Aangezien de Nissan ook een afm heeft ga ik ervanuit dat deze ook op een z20let gaat functioneren. Tussendoor heb ik eens een single piston iets gehad maar die lekte bij stationair waardoor de motor niet lekker liep. Met de Greddy kon ik op commando knallen king: Geinig maar niet zo geschikt voor de buurt. Sowieso hou ik de opel verder standaard tenzij de turbo kapot gaat en de uitlaat verroest is. Dan ga ik subtiel upgraden.
Maar terug naar de dump valves. Als iemand een Bailey of hks overheeft hou ik me aanbevolen.
Mooi, die neem ik. :) Ik pm je wel voor de rest.
Iemand nog een dump valve over?
Heeft deze een aftakking voor de bov? En hoeveel mm is die dan?
-
AuteurBerichten