Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ehm, ja, sorry, de tellerset heb ik er uit gehaald, maar waar de connectie tussen de kabel en de loshangende kabel van de kilometerteller nou uithangt isme daardoor nog steeds niet duidelijk. ergens zit iets los dus.
p.s.
Post geupdate met iets specifiekere auto-gegevens :)Je nieuwe radio reset steeds?
Dat is een kwestie van de rode en gele draad achter je radio omwisselen, van wat ik zag hebben de meeste radio’s daar zelfs een simpel koppelstukje tussen zitten om dat makkelijk te kunnen doen.Van je dashboard-informatie, geen idee, dat heb ik ook en’t stoort me eerlijk gezegd totaal niet.
Ik ben bij 5 sloopbedrijven in de buurt geweest hier, maar helaas. Het beste wat ik heb gevonden voor je Corsa was een mat waar je misschien een goed gesprek mee kon voeren, maar niet iets wat je achterin je auto zou willen hebben.
Erg populaire onderdelen begreep ik ook van alle sloophouders. Hoedenplanken (wat ik zelf zocht), vloermatten (waar dan ook in de auto) etc. gaan sneller weg dan dat ze binnenkomen.
Ik heb zo niet direct een oplossing voor je, maaaarrrrr….
Ik ga zaterdag even langs bij de sloop voor wat kleine onderdeeltjes, als ik er 1 tegenkom die er goed uit ziet neem ik’m voor je mee.Van binnen schoongemaakt (niet gestofzuigt, dat ding was in gebruik). Ow mijn god wat had de vorige eigenaar er verschrikkelijk veel in gerookt! Het viel me nu pas op, maar bij het van binnen schoonmaken van de voorruit, was m’n microvezel doekje helemaal bruin!
En hoe de zonneklep er uit zag wil je niet weten, daar kon je een complete sigarettenfabriek mee beginnen:puke
Ik heb de bekabeling inderdaad opgelost met krimpkousjes (ik noem ze krimpkoppelingen, maar bij de bouwmarkt kwamen we er prima uit), ik dacht ergens een box met verschillende maten te hebben, maar die is zoek, en waarschijnlijk morgen terug, dus maar een nieuwe gekocht. Als Ingenieur Natuurkunde komen die dingen vast wel ergens een keer van pas :D
De slang heb ik gerepareerd met zelf-vulcaniserende tape, werkt perfect, heb ik ook al vaker gedaan zo en had de tape dus nog liggen. Een pijpje er tussen heb ik wel aan gedacht, maar het slangetje is al zo smal.
Voorlopig gerepareerd en de scherpe randen waar ik bij kon een extra laag rubber-tape op geplakt.
De thule aan de kant drukken is zorgt trouwens voor erg weinig werkruimte. Volgende keer bestel ik een hersluitbare bij de plaatselijke auto-boer. Hij had ze niet op voorraad, anders had ik zo’n ding gekocht, ik verwacht namelijk wel dat dit probleem zich vaker zal aandienen…
Ik hoop dat het zo werkt, en ach, anders heb ik weer een “nieuw” projectje.
Bedankt voor je hulp! Supertip! Kon het vanavond door een buitje goed gebruiken dat de ruitenwisser het in ieder geval weer deed!
Hoewel, een nieuw 400 blad vinden… daar heb ik 4 bouwmarkten, 6 tankstations en 2 Halfords-zaken voor af moeten struinen! Nergens te vinden!
Ik vraag me nog 1 ding af…
Hoe weet jij waar jouw auto is geproduceerd, etc.? Zoals je in je sig hebt staan… (offtopic, maargoed)Hey lambo,
Ik zie dat jij je wielen hebt vervangen. Had je eerst de originele wielen er onder, zo ja, heb je die wieldoppen nog?
Zo ja, verkoop je die misschien?
Tenminste, als het de originele Corsa B-doppen zijn?Radio goed aangesloten zodat er spanning over blijft staan. Yay, nu wordt alles netjes onthouden zoals het hoort in plaats van dagelijks alles opnieuw instellen.
Achterruitenwisser-kabels provisorisch gerepareerd. De ruitenwisser werkt in ieder geval weer, dinsdag maar even correct repareren, maar voor nu werkt het.
Het sproeier-buisje heb ik nog niet direct een oplossing voor.
Heeft iemand een idee hoe ik dat doorgesneden buisje goed kan repareren? Ik zat te denken aan een koppelstukje, maar die zijn vrij dik en dus nog steeds geen goede doorstroming van de ruitenwisservloeistof.
Of zijn er buitenom-koppelingen o.i.d.?Het gaat dus om het ruitensproeierbuisje van de body naar de kofferklep achter.
Ik vin’t niet mooi, maargoed, als hij er blij mee is…
Elke keer als ik die foto’s langsscroll op dat forum, krijg ik bij die 8e foto het idee dat The Stig mij aan staat te kijken. Wat dus gewoon de versnellingspook is.
Gewoon redelijk snel langs scrollen, ben ik de enige?
Hey Willem, klopt inderdaad. Bij de rand van de kofferklep zijn alle draden en de sproeier-buis (bijna) compleet doorgesneden.
Heb je misschien enig idee hoe ik dit het makkelijkste kan repareren?
En dan met name de thule zelf, want die moet ik er af snijden, dus moet er een nieuwe omheen?
Ik zat zelf te denken, de hele thule behalve de rubbers bij de body en de klep los snijden, de kabels en buisjes repareren en dan stevig aftapen met isolatie/ducttape. Bij de body helemaal afsluitend maken, bij de klep beweging laten.Ik ben alleen niet helemaal zeker of dat wel zo’n goed idee is mbt lekkage.
De kabels zelf uiteraard gewoon met krimp-koppeling en de buis met een simpel klein tussenstukje.
**Update**
Ik heb voor nu provisorisch de achterruitenwisser werkend gekregen door de draadjes in elkaar te draaien en plat te knijpen, waarna ik ze heb afgetaped voor isolatie.Het buisje had ik zo snel niks voor bij me, maar de twee stukken heb ik tijdelijk aan elkaar getaped met ducttape, zodat er niet een stuk verdwijnt in de body of kofferklep.
Dinsdagmiddag haal ik wat knijp/krimp koppelingen voor de kabeltjes en een buis-koppeling.
Ik heb de thule gelukkig niet stuk hoeven te snijden, maar met een klem kon ik deze ver genoeg plat drukken (hoewel het nog steeds een enorm gepriegel was).
Bedankt voor je hulp Willem!
Geprobeerd de achterruitenwisser te repareren.
En de achter-sproeier af te dichten.Beide niet gelukt omdat ik niet weet wat er mis is met de ruitenwisser en ik geen zin had om het hele plafond van de auto er uit te halen voor een lekkende sproeier.
Voorlopig gewoon niet m’n achterruitenwisser gebruiken en sproeien al helemaal niet!
-
AuteurBerichten