Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hmm..
Die rubbers bij de schokbrekers zijn niet zo’n succes, een van de schokbrekers lekt nu.. :swear
Ik heb mn oude velgen opnieuw gestraald en hoogglans grafiet gespoten, denk dat ik die er eerst weer onder zet.
Ben zat van dit gedoe..Het probleem is bijna opgelost!
Ik heb dus rubberen bussen om de schokdemper gemaakt zodat die niet helemaal kan inveren.
Als ik nu hard over de hobbels rij waarbij hij aan sleet hoor je hem heel licht schrapen, en als ik er normaal overheen rij hoor je niks.
Je voelt in ieder geval niks bonken ofzo..Ik laat nog andere banden monteren, ik heb 205/45 liggen.. ipv 215, maar dat zou ook kunnen. Dan worden ze wel getrokken, misschien lijkt dat wel..
Als ik het niet vind lijken koop ik wel plattere banden.
En als het wel mooi lijkt met getrokken banden dan koop ik 2 voorbanden erbij in dezelfde maat.Bedankt voor het meedenken!
http://www.winparts.nl/auto-styling/onderstel/veerwegbegrenzers/c128/veerblokkenset-6-stuks-ac-ih440-autostyle/p48169.html#vragen” onclick=”window.open(this.href);return false;
Is dit ook wat?
Zijn veel goedkoper dan die andere rubbers namelijk.Ik heb trouwens nog wel 2 van die deurstoppers liggen.. kan het daarmee proberen, maar of die het lang vol houden..
Bedankt voor de reacties!
Ik zal van het weekend de kuip er eens uithalen, kijken of het daarmee voldoende verholpen is.
Sinds ik de wielen van goor naar achter verwisseld heb is het gek genoeg een stuk beter geworden, de band heeft precies dezelfde maat..Maar hij slijt nog steeds aan.
Kunnen die bumpstops geen kwaad voor het onderstel?
Dan klapt hij daar aldoor op..
Ik heb er zelf ook al aan gedacht om er een blok rubber tussen te maken ofzo, wist niet dat er dus dingen voor gemaakt zijn en of het kwaad kan.Dat is wel de makkelijkste oplossing natuurlijk.
Zal volgende week eens kijken oms die 215 banden erom heen te leggen, alle beetjes helpen natuurlijk
Weinig meningen hier..
De pijl staat goed en het zijn dezelfde banden als de bandenaar de draairichting op staat.
Het ziet er vreemd uit, maar ik vertrouw de pijl..
@arjontje wrote:
@.B4R7. wrote:
Zie ik het nou goed?
Je hebt je banden verkeerd om.. Dit kan ook voor flinke slijtage zorgen.Zijn bridgestones die hebben een verkeerd om v profiel.
Dus dit is wel gewoon normaal?
–
@.B4R7. wrote:
Zie ik het nou goed?
Je hebt je banden verkeerd om.. Dit kan ook voor flinke slijtage zorgen.Serieus?
Ik kan geen draairichting vinden op de band, en op de velg stond LA, RA enz dus zo heb ik ze gemonteerdEdit: net gekeken op de voorwielen en daar staat wel een draairichting op, en het profiel loopt hetzelfde als achter dus dat zal wel goed zitten.
Die draairichting is goed.Ik heb zojuist ook de voorwielen met achter verwisseld, het getril is nu minimaal, en ze maken ook lang niet zoveel lawaai meer.
De centreerringen zijn precies goed, zit strak om de naaf en in het naafgat..
Zal anders een keer naar een andere bandenboer gaan om te balanceren.Topic kan dicht!
Heb hem al vervangen, heb de gok genomen voor een 100 amp en dat bleek hem ook te zijn.
Wel een pokke werkje…Wie kan mij vertellen welke dynamo ik nodig heb?
Mijn oude is kapot, en ik krijg hem zo snel er niet af.. maar ik wil vandaag sowieso een nieuwe halen.
Er is een zaak die heeft een 100a dynamo op voorraad.Past die?
Ik heb er een beetje haast mee ivm sluitingstijd winkel.
Er zijn 4 soorten ofzo… kan zo gauw niks op internet vinden.
Het is voor een opel astra g coupe 2.2 16v (z22se) uit 2000
Kan iemand mij vertellen hoeveel A ik hebben moet?
Er is een zaak die heeft een 100 a op voorraad, maar ik kan zo snel geen onderdeelnummer vinden en die dynamo krijg ik zo 1.2.3 niet los.. 1 bout kan ik niet goed bij komen.
De winkel is tot 12 uur open…
Moet daarvoor de radiateur los ofzo?
Op de accu..
En toen was de accu leeg en viel alle elektronica uit..
Ben in het donker nog net thuis gekomen zonder licht enz..
Dynamo is dus wel echt kapot.Morgen hard op zoek naar een nieuwe! Hopelijk hebben ze ergens 1 op voorraad..
Hoeveel A moet ik eigenlijk hebben?
120?Astra coupé uit 2000, 2.2 16v benzine
Z22se82-fz-rg
Kabelbreuk zal lastig te vinden zijn.. maar een slechte massa, hoe kan je daar achter komen?
De dynamo laadt nu zeker helemaal niet meer de accu bij?
Neem aan dat de auto niet al te lang op accu stroom kan rijden..Beide wielen zien er zo uit..
Ik heb geen uitlijnrapport meegekregen.De remschijven zijn net nieuw en daar ligt het blijkbaar niet aan, heb net mijn oude velgen even gemonteerd en die trillen niet.
Of kan dat komen door schuifbouten en centreerringen?Ik dacht juist wel goede banden te hebben..
Welke banden zijn dan minder gevoelig tegen cuppen?Mijn monteur zei dat hij alles gemeten heeft, en dit valt zat binnen de tolerantie..
Dus voor dat cuppen moet alleen een ander soort band genoeg zijn?
En dat getril in het stuur.. kan dat nog een andere oorzaak hebben?
Oke.. nog een aardig klusje dus.
Dan laat ik er denk ik meteen een nieuw raam inzetten..
Vorige eigenaar was namelijk een fanatiek ruitenkrabber waardoor er nu veel krasjes op het raam zitten, en ook veel krasjes van slechte ruitenwissers enz.Dan hoop ik nu maar dat het sterretje een keer een scheur wordt, dan betaald mijn verzekering een groot deel :angel
Bedankt voor je reactie.
Je zegt dat er geen reden voor is, maar dat is er wel ja.. hoe weet ik anders wat het probleem is?
Dan zal ik een keer onder die rubber gaan kijken wat de oorzaak is, zo moeilijk zal het niet zijn..In alle gevallen heb ik dan sowieso nieuwe kit nodig toch?
Is er ook een speciale kit voor nodig? Ik heb nog zwarte ramenkit liggen..@ricksmits wrote:
de rubber kun je wss gewoon loshalen,, echter is daar geen reden voor..
het is namelijk 100% zeker dat de verbinding tussen je voorruit en het carroserie lekt. Dit kan een primer zijn die loslaat, de kit, lak of roestvorming. Het beste en voordeligste is als puur de primer/kit los gelaten heeft. dan kan de ruit ge de en monteerd worden zonder al te veel poespas.
als er roest onder zit zal die eerst hersteld moeten worden ( na verwijdering voorruit )/suizen/verzin iets
@wim-v6 wrote:
5bak kabel systeem??
Zo ja, dan is het busje versleten, en niet de bal.
Dan moet heel het pookhuis eruit.
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
Ik weet niet precies wat ik heb, onder de pook zitten stangen maar die gaan volgens mij later over in een kabel, maar hoe krijg je dat ding eruit dan?
En die busjes kan ik nergens vinden op internet, ik heb carlo astra een mailtje gestuurd en hij levert hem niet los maar hij kan hem wel voor mij erin maken.
Alleen daar heb ik momenteel het geld niet voor. (Werkloos)Of weet iemand waar je die busjes wel los kan kopen?
Even een oud topic omhoog gooien, ik ben bezig met mijn middenconsole opnieuw te spuiten van mijn g coupé, en zodoende kwam ik er weer op dat mijn pook zoveel speling heeft.
Vandaag heb ik de boel los gehaald en het is bij mij ook de kogel, alleen hoe krijg je dat kreng eruit?
Ik heb van alles geprobeerd maar geen resultaat.
Dat kapje die de kogel op zn plek houdt heb ik los gemaakt, toen kon ik de pook wat meer bewegen, ik heb toen die stalen pin er uit getrokken en het leek alsof hij onder vast zat dus ik heb de hele bak zeg maar los gehaald, daar zat dus een stang onder aan de pook vast die er niet bepaald uit wil.Omdat ik dus niet precies weet hoe hij los kan ben ik maar niet verder gegaan voordat de boel straks niet meer terug wil ofzo.
Wie kan mij uitleg geven?
-
AuteurBerichten