Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik zou toch effe verder kijken als ik jou was. Want je zegt dat cilinder 1 0 bar compressie heeft en cilinder 2 12,5 bar. Ten opzichte van cilinder 3 en 4 heb je serieus compressie verlies.
Dus er is meer aan de hand dan een stukje van 1 klep afgebroken.
Of bij de andere cilinder heb je ook een klep kapot / krom, of je zuigerveren zitten vast / gebroken.
Of je koppaking heeft gelekt.origineel gepost door ErwinP
origineel gepost door corsaboy
Ik weet wel dat de gesmede zuigers van JE, Wossner etc idd meer uitzetten dan de standaard zuigers helemaal bij hoge vermogens.
Vandaar dat ik ook 1mm speling heb ingebouwd in mijn nieuwe motor zodat de zuiger kan ‘uitzetten’..
*Edit*
wat bedoel je met 1mm speling als ik vragen mag?
Met 1mm bedoelt hij de squish die hij heeft aangehouden bij zijn motor denk ik.
Loopt de motor wel goed als hij koud is?
Het lijkt erop dat de auto het weer gaat doen als de motor weer iets afgekoeld is.
Vervang de rotor maar eens.
Dit probleem komt me namelijk bekend voor. Het kan zoveel zijn, maar ben zo’n soort probleem al een paar keer tegengekomen en het kan heel goed de rotor zijn. De rotor is dan slecht en wanneer de rotor warm wordt begint ie door te slaan.Nicky
Je moet het loshalen om te kijken hoe erg het is, als de drijfstang en de krukas niet beschadigd zijn heb je geluk en kan je er nieuwe drijfstanglagers inzetten en ben je klaar.
Als de motor licht tikt kan je geluk hebben. Tikt de motor stationair al hard dan kan je het vergeten.
We hadden de toyo’s nog niet binnen..
Door het koude weer is het moeilijk om de slicks warm te krijgen. De astra staat goed afgesteld voor als de slicks warm zijn.
Dat houd wel in dat het moeilijk is om de eerste paar ronden de auto onder controle te houden. Zeer listig van achter.
We gaan iets meer camber zetten achter, ligt de auto wat vaster.Koppelingsplaat zonder veren kun je beter niet nemen.
De versnellingsbak en de rest van de aandrijflijn krijgt veel meer klappen te verwerken.Je gebruikt zo’n plaat pas als je veel vermogen hebt. Want dan gaat de plaat schuren bij de veren. Bij de platen van Sachs is dat pas vanaf +500pk en 600Nm
Ben zelf net zoals Corsa_GSi ook voor de Sachs koppelingen. Is gewoon super spul.
We hebben zelf eerst gereden met de gesinterde sachs koppeling met versterkte drukgroep. Bij de 380pk en 525Nm die we toen hadden begon de koppeling pas te slippen.
Voor dagelijks gebruik is het echt een goede koppeling, je kan er gewoon soepel / makkelijk mee wegrijden.Nu hebben we de 4 punts erin, weer met veren en het werkt super. Slipt niet en nog steeds geen hard aangrijpen! :thumbup
ps: mayhem –> de clio cup rijd met een 4 punts koppelingsplaat en wel met veren… maar die grijpt inderdaad hard aan. Iedereen die er voor het eerst mee weg wil rijden laat de clio een paar keer afslaan, ik ook! :D
-
AuteurBerichten