Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
17 februari 2012 om 14:22 In reactie op: Turbo pakt niet goed op af en toe……. ???? Need help #17992848
Ik heb ongeveer hetzelfde op het moment.. als de motor goed door en door warm is is het dan over? (dus echt goed warm niet alleen het koelwater op temp)
Wat je ook even kan checken is de stekker van de aansluiting op de bobine gallerij of alle pinnen er goed inzitten,niet geoxideerd/geschimmeld zijn. spuit hem als die goed is lekker in met tectiel en monteer hem weer weet je gelijk dat die ook goed en waterdicht is. (ps is het erger als je met vochtig weer rijd?)
De grootste druk op je slangen en dergelijke krijg je als je de auto goed warm weg zet en uit doet (hot shutdown heet dit en laat hem dan een paar uur staan) ik heb dit op me werk ook meerdere malen gehad bij voertuigen (zit in speciale voertuigen industrie) dan is alles door de warmte lekker uitgezet en kan bijvoorbeeld de druk op slangklemmen groter worden door het uitzetten.bij een koude motor of afperstest is die dan dicht en met testrijden gaat die dan toch lekken. heb je zelfs bij deze methode geen lekkage dan moet het haast wel iets anders zijn.
Groeten Martin
Bij mij waren het gelukkig wel de bougies.
Succes met het verder zoeken en hoop voor je dat je het gauw boven water hebt.
Okee. hier een update, heb net de bougies vervangen. Dit waren ten 1e geen orginele bougies en ten 2e waren ze inderdaad aardig verrot, dat ze het nog deden uberhaupt, de tussenmaat was veel te groot,keramiek stukjes waren afgebroken en pootjes niet evenlang meer, met andere woorden hoog tijd voor nieuwe.(zal ze nu zowiezo vaker vervangen nu ik dit gezien heb).
Ik had een paar foto’s gemaakt van de oude bougie’s maar ik zie dat ik die eerst online moet zetten hiervoor.
in ieder geval bedankt allemaal die gereageerd hadden. toch wel een verschil tenslotte of ik nu 30 euro voor bougies betaal of 6 a 700 euro voor een turbo hehe( en dat had het er nog in gezeten)
Groeten Martin
Motor managment lampje gaat inderdaad ook branden dan.. motor uitzetten en opnieuw starten en lampie is weer weg.. verder hapert de motor niet zolang ik maar niet de turbo aanspreek. Maar dan heb ik 1 vraag.. hoezo hapert de bobine dan alleen als de turbo er in klapt en niet altijd?
Vandaag ff naar de grossier gereden en nieuwe bougies gehaald. bobine had die niet op voorraad maar was daar 220 euro , als ik dan hoor van jullie dat die bijvoorbeeld van Mtech 169 is dan is het idd wel ff de moeite om verder te kijken.
verder van de week ff storingscode’s laten uitlezen en vragen wat zo een bobine bij de opel kost.Jullie horen van me van de week en alvast bedankt voor de info.
Ik heb toevallig een verglijkbare storing…. als ik normaal rustig rijdt en niet doortrek is er niks aan de hand maar zodra ik volgas geef begint me hele blok op het moment dat me turbo opspoelt te trillen en te schudden… dan klapt die meestal in noodloop.. (hetzelfde als bij jou op 3 cilinders lopen) en soms trekt die wel door maar dan gaat de voortstuwing echt in golven zeg maar… ik vrees dat bij mij me turbo de geest gaat geven. (komende week eerst maar eens motor uitlezen) maar als het iets met de bougie’s zou zijn of de ontsteking zou ik natuurlijk heel blij zijn… hoor graag wat er bij je is uitgekomen.
Groeten Martin
-
AuteurBerichten