Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@TWA wrote:
Sleutel is nieuw nieuw ? Of 2e hands set van de sloop… Laatste zijn ze niet uit geprogrammeerd en dus niet in te leren op nieuwe ECU.
Greetz Emiel
Verzonden vanaf mijn Sony Xperia[TRADE MARK SIGN] Z2 powerd by Qualcomm[TRADE MARK SIGN] MSM8974AB Snapdragon[COPYRIGHT SIGN] 801 on Android[TRADE MARK SIGN] OS, v4.4.2 (KitKat[REGISTERED SIGN])
Ik heb een 2de hands printplaat gekocht voor de afstandsbediening en kon deze zonder probleem inprogrammeren. Het kan dus wel.
De ID40 chip, oftewel de startonderbreker chip kan NIET opnieuw geprogrammeerd worden.
Ik zou eens de auto uitlezen met een opcom. Hiermee kun je dacht ik ook de waardes voor de spanningen checken en achterhalen wat er precies kapot is. En als je geluk hebt komt het ook gewoon te staan als een foutcode, des te makkelijker.
De eeprom uitlezen was niet nodig geweest, heb de security code gewoon met de optie “read security code” kunnen verkrijgen ^^
@pixels66: Er is wel een optie dat ik sleutels kan inleren met een opcom. Zodra je de optie aanvinkt (in opcom) om de sleutel in te leren krijg je de opdracht om 1 van de knoppen op de sleutel in te drukken. Maar zodra ik dit doe gebeurt er niks. Ik twijfel nu dus of er iets mis is met mijn sleutel. Enig idee hoe ik dit stap voor stap kan achterhalen?
Ow dat is erg jammer om te horen Bakker. Je kunt proberen om het uit te lezen. Er kan toch niets mis gaan. Misschien dat het gewoon kan met de nieuwere vaux com software?
@Bakker wrote:
Ja doe dit ook niet,
weet niet of het daar op staat maar lijkt mij niet, dacht dat die geheim was namelijk.@Slopel013 wrote:
Het is eigenlijk heel simpel. De Car Pass hoort gewoon bij de auto. De auto is van jou en daarom zou je de Car Pass ook gewoon moeten krijgen. Daarnaast staat er ook een radiocode op de Car Pass. Je zou dus kunnen zeggen dat je de Car Pass nodig hebt voor het unlocken van je radio.
Ja, dacht ik al, redelijk prijzig als je het mij vraagt!
Staat het niet op je kentekenplaat?Ah oke. Dacht altijd dat de dealer op de kap van de kentekenplaat stond. Bij mij staat ie wel namelijk. En ook op de bon van de eerste eigenaar.
@Bakker wrote:
Net gebeld maar ze kost mij € 25,00 ex btw
enigste optie was nog uit te zoeken welke dealer mijn auto geleverd heeft en die zal ze zo voor mij hebben waarschijnlijk.
maar hoe kom ik erachter welke dealer mijn opel heeft geleverd. ?@Slopel013 wrote:
Het is eigenlijk heel simpel. De Car Pass hoort gewoon bij de auto. De auto is van jou en daarom zou je de Car Pass ook gewoon moeten krijgen. Daarnaast staat er ook een radiocode op de Car Pass. Je zou dus kunnen zeggen dat je de Car Pass nodig hebt voor het unlocken van je radio.
Ja, dacht ik al, redelijk prijzig als je het mij vraagt!
Staat het niet op je kentekenplaat?@ZakhooiTM wrote:
Hij is binnen!, Thanks! :thumb
Binnenkort eens kijken wat ik kan doen.
Prima. Succes ermee! Hou ons op de hoogte!
Heb je het binnengekregen? Hij staat namelijk nog steeds in mijn postvak uit.
@ZakhooiTM wrote:
Klopt, deze zit erin. Maar krijg hem nog niet stabiel werkende (soms pakt hij de interface wel soms niet)
Als je wil zou je jouw versie van VAUX-COM kunnen sturen, die mijne komt uit 2013 (zelf gehackt / aan het hacken)
Zal je een PM sturen met een upload locatiePrima. Stuur maar een pm. Dit is wel voor firmware versie 1.45. Dus ik zou wel updaten als nodig is.
@ZakhooiTM wrote:
@Slopel013 wrote:
Vaux com is wel echt baas zeg. Ik kon er echt alles mee doen. Ruitenwissers testen schrok ik even van haha.
Ik zou ook eentje met de originele pic willen hebben. Die is namelijk futureproof. Je kunt zelf een pic erop solderen mocht je hierin goed zijn. Kost een euro of 8.
Heb gelukkig een BGA en SMD soldeer station naast me staan :)
Keertje maar eens chippie kopen, heb ook een EEPROM / ICSP programmer liggen dus kan hem ook direct programmeren.Netjes! Ik ben benieuwd of het gaat lukken!
Een pic chip kost zo’n 8 euro maar je hebt wel een speciaal soldeerstation nodig of je kunt het laten doen.
Maar jij had wel de versie met de pic chip dacht ik? Jij hoeft dan alleen maar te flashen.
Vaux com is wel echt baas zeg. Ik kon er echt alles mee doen. Ruitenwissers testen schrok ik even van haha.
Ik zou ook eentje met de originele pic willen hebben. Die is namelijk futureproof. Je kunt zelf een pic erop solderen mocht je hierin goed zijn. Kost een euro of 8.
@ZakhooiTM wrote:
Ik heb de CarProg en je kan daar inderdaad bij de meeste Ecu’s de pin codes uitlezen (en airbag Ecu’s resetten)
En de versie van OP-COM die je hebt gevonden van 2012, is dat niet toevallig VAUX-COM ?
Daar ben ik namelijk ook mee bezig (al gehackt, nu nog stabiel krijgen en verder werkend krijgen met het gros aan OP-COM’s)Yes. Dat is vaux com inderdaad. Ik heb een redelijk stabiele versie volgens mij. Hij leest alleen de eprom niet uit. Dan crasht ie..
Thanks!
Haha ja ik heb m maar niet veranderd. Volgens mij is dat best wel strafbaar. Ben toch benieuwd of jij de security code kan uitlezen als je upgrade naar 1.45?
Met de opcom v 1.45… Het neppe apparaat dus. Heel simpel eigenlijk: heb een clone versie gevonden voor 2012.
Het is werkelijk ongelooflijk. Ik heb met dit apparaat zojuist mijn security code uitgelezen!!!! Bespaart me 30 euro. Heb ook gelijk sleutels ingelezen ^^
Ik heb er wel van gehoord maar het is dus een apart apparaat wat je nodig hebt dacht ik?
Misschien dat iemand anders het weet.
Het is eigenlijk heel simpel. De Car Pass hoort gewoon bij de auto. De auto is van jou en daarom zou je de Car Pass ook gewoon moeten krijgen. Daarnaast staat er ook een radiocode op de Car Pass. Je zou dus kunnen zeggen dat je de Car Pass nodig hebt voor het unlocken van je radio.
Als er al PIC staat is het al helemaal prima. Je kunt de firmware het beste zelfs downgraden naar 1.39 sinds de software van 08-2010 voor 1.39 gemaakt is.
Yes, de security code (bestaande uit 4 cijfers) wordt opgevraagd door middel van je VIN nummer en na het verifieren dat jij de eigenaar bent. Mijn geluk is dat is een Corsa C heb en bij deze kunnen de security codes worden uitgelezen. Probleem is alleen dat ik het verkeerde apparaat heb (te nieuw).
Ik zou s bellen als het mogelijk is, scheelt je 30 euro.
Zodra je deze code hebt kun je echt enorm veel meer doen. Deze staat altijd op de car pass die vast wel ergens bij de eerste eigenaar is. Heb je deze niet? Dan moet je deze aanvragen bij de dealer voor 30 euro, en dat is precies wat ik wilde voorkomen xD
@Bakker wrote:
Ik zal je vertellen ik heb de mijne al een aantal jaar maar sinds gisteren ben ik mij in de opcom aan het verdiepen want kon nooit een nederlandstalige versie vinden, dus ik weet eigenlijk niet eens wat ik er allemaal mee kan en hoe, ben nu rustig forum aan het doorspitten wat ik er allemaal mee kan.
Balen dat jij een neppert hebt ook via ebay ?
daar heb ik de mijne destijds wel gekocht maar zal eens kijken wat ik precies heb weet wel toen ik het software van het cd op mijn hd had gezet dat op 1 of andere manier die cd niet meer doet, gelukkig had ik backup ervan :)Je kunt er echt enorm veel mee. Maar je hebt v 1.39 om de security code uit te lezen. Als je deze security code hebt kun je gewoon de versie die ik heb gebruiken zonder problemen.
Ja, helaas wel. Nee, via deal extreme. Nou, je kunt je opcom open maken door de schroefjes los te maken. Als je binnen-in een chipje zit (vierkant) met de tekst PIC18F458 dan heb je een goeie opcom die je kunt upgraden en downgraden naar elke gewenste versie. Heb je de tekst OPCOM erop staan, dan heb je een nepperd. Dit kun je ook zien aan de tekst 2013 op het moederbord of V6.0. Maar omdat je zegt dat je het een aantal jaar hebt neem ik aan dat je een echte hebt. Ben benieuwd!
Ai, ik ben helaas gefopt. Deze opcom v1.45 blijkt een valse PIC microcontroller te bezitten, oftewel: Als je probeert om de software te upgraden of downgraden maak je het dingetje kapot. Kort gezegd: Deze opcom kan de prullenbak in net als alle 2013 versies.
Hallo Bakker,
Dat zou wel moeten kunnen bij een Corsa. Maar dan wel met versie 1.39. Nou is het dat er online staat dat je 1.45 nooit kunt downgraden naar 1.39 omdat je dan het moederbord kapot maakt.
Nogmaals dank dank. Nou heb ik een probleempje. De opcom is binnen maar volgens de software is het firmware 1.45.
Ik heb de opcom opengemaakt en op het moederbord staat 2013 v6.0. Maar wat ik heb opgemerkt is dat de software niet naar behoren werkt. Ik kan bv geen eprom uitlezen of km stand of security code opvragen. Nu blijkt dat v 1.39 het beste werkt. Het probleem hier nu is dat je blijkbaar een 1.45 versie nooit mag downgraden omdat je anders het mobo kapot maakt. Iemand enig idee hoe ik dit moet aanpakken?
No problem gose!
Het werkt nu, dankjewel Bakker.
-
AuteurBerichten