Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja klopt, was ook al het idee.. Dan heb ik alles in één keer gehad. ;)
Bedankt!
Gaan we vernieuwen :thumbIk weet niet waar je vandaan komt, maar ik heb een uitstekende Fluke amperetang..
Deze is officieel gekalibreerd.. Dit is nodig voor mijn werk namelijk.
Als je in de buurt komt van Eibergen, of een keer in de buurt bent moet je het maar zeggen ;)Een amperetang is zéér zeker niet onnauwkeurig te noemen, vergeleken met een multimeter.. Als je met een multimeter stromen wilt meten, zul je de stroom door de meter heen moeten laten lopen, met als gevolg dat je de draad moet knippen.
Bij een amperetang laat je de draad door de bek heenlopen. Echter, als je dit wilt gebruiken in de auto zie ik eigenlijk niet helemaal in hoe je dit wilt gaan doen. Je mag maximaal maar één draad per keer meten om een goede meting te doen. Anders kun je last krijgen van eventuele magnetische velden (ahoewel dit bij gelijkspanning niet snel is omdat je geen wisselend veld hebt)..@MPWPeter wrote:
Vandaag m’n OPCOM in de brievenbus gekregen vanuit Engeland (Ebay -> Everest Direct) en het werkt super.
Wel even handig om te weten, staat ook in de handleiding op de CD, dat Windows 7 64Bit de drivers weigert uit te voeren als deze niet zijn “gesigneerd”. De OPCOM software geeft dan de melding dat er geen “device” is gevonden.Je kunt de computer met Windows 7 64Bit opnieuw opstarten en op F8 drukken (na de bios-info). Je krijgt dan een keuzemenu waar in je kunt kiezen voor het tijdelijk toestaan van ongesigneerde drivers.
Op de bijgeleverde CD staat in de manual ook een link naar een programmaatje dat de check op gesigneerde drivers permanent uitzet. Dit zou ik niet aanraden, omdat je dan ook ongewenste schadelijke programmatuur zou kunnen installeren.
:thumb
Dit had ik ook. Na wat zoeken op internet vond ik een versie die het wel in één keer deed, inclusief de Nederlandse China Clone Op-Com.
Is het een idee om deze te uploaden en hier te delen? Of mag dat niet?Okee super bedankt!
Nu had ik nog 2 vraagjes over..* Uitlezen gaat dus via zo’n op-com he? Waar kan ik zo’n ding relatief goedkoop aanschaffen? Ben al wel aan het zoeken geweest maar wordt steeds afgeschrikt door meldingen van die klonen uit China en zo..
* Waar komen die draden van het kastje waar de automaat in staat vandaan? Misschien dat ik een nieuw draadboompje kan leggen.. Lijkt wel netter vind ik.
Alvast dank! :D
Zoo.. Mijn vader heeft vandaag even geregeld dat de Opel garage hier in Eibergen dat gaat repareren.. Auto er net heen gebracht. Ze hadden het nog nooit eerder meegemaakt. De hele wielkast is in perfecte staat alleen echt strak rond dat gat van de schokbreker is er een beetje roest.. vreemd…
Ik moest alleen zelf even de kofferbak strippen..
Met een beetje mazzel kan ik hem morgen weer ophalen :Dpech gehad zullen we dan maar zeggen… :(
Echt zwaar balen dit..
Laatst zei mij nog iemand dat dit een Opel Astra F kwaaltje was..
Ik zei toen nog van ach.. als je dat zo bekijkt kan alles wel stuk he..
En prompt.. enkele weekjes later dit : :(Morgen maar even rondvragen wie dat mooi kan oplossen….
Willem, bedankt voor het snelle antwoorden! :worsKomt dit vaker voor?
Alvast bedankt voor het snelle antwoorden.
Hier een foto:Van de auto.. Hij is er gewoon uit gebroken
-
AuteurBerichten