Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Yes :D, mijn TT is klaar!
De kat is vervangen door een “betaalbare” nieuw exemplaar.
Tevens een beurtje laten doen. Prijs: € 639 ex btw.Resultaat? De TT is nu nog sneller dan mijn vorige Opel GTC 2005.
Hij accelereert vlotjes in zijn 5 van 120 naar 150 ( harder heb ik nog maar niet gedaan).Conclusie: ik ben goed geholpen. De garage heeft niets vervangen wat de Opel wel meteen zou doen (bobine om te beginnen), heeft alles goed nagekeken en nagemeten en een goede diagnose gesteld. Dat zijn dus vakmensen die Pro klant zijn en niet alleen hun zakken willen vullen.
Nu hopen op héél veel mooie kilometers!
De (weer) blije TT bezitter.
Gelukkig is deze garage qua klantvriendelijkheid van de ” oude stempel”.
Altijd gebeld worden wanneer er iets gevonden wordt en je kunt ze altijd bellen hoe ver ze zijn. Natuurlijk moet je de druk niet te hoog maken als je al weet waar ze mee bezig zijn (sinds de auto daar staat heb ik dagelijks 2 keer contact gehad:cool: Ik laat ze nu maar even hun gang gaan.Bedankt voor je tip. Het viel me trouwens wel op dat het een Vauxhall is (stuur zit aan de rechter zijde). Deze auto had ik voor de TT. Geweldige auto en nooit problemen mee gehad.
Bij de garage hebben ze ook voorgesteld om een gebruikte te nemen, alleen dan kunnen ze geen zekerheid geven over hoe lang deze Kat mee zal gaan.
Er wordt tegenwoordig veel gebruik gemaakt van IMI onderdelen. Ik heb in een ver verleden eens stage gelopen bij Volvo.
Zij haalden regelmatig IMI spullen bij een automaterialen leverancier en hadden in de werkplaats een persapparaat met een volvo logo.Ik heb tot op dit moment nog niets vernomen, dus ik ga ervan uit dat ik nog moet wachten tot volgende week.
Als het te lang gaat duren zal ik toch voor het originele onderdeel gaan.Katalysator is gedemonteerd. Deze blijkt te zijn gesmolten!
Dit verklaard het compressie verlies. Hij kan zijn lucht niet kwijt.
Opel Gebeld voor de prijs van een originele katalysator.
Prijs ruim €900,- :o !!!!! De garage is nu op zoek naar een universele katalysator.
Op internet aangeboden voor de prijs van ongeveer €450,-
Dat scheelt de helft. Alleen deze zijn niet op kort termijn te leveren door de plaatselijke automaterialen zaak. Ik moet dus nog steed wachten terwijl het dit weekend weer echt cabrio weer wordt.We wachten maar weer geduldig af :hmmz
Net terug van de garage.
Ze kunnen het probleem “nog” niet vinden.
Auto is 2 keer uitgelezen en de melding geeft aan dat er telkens een andere cylinder overslaat. Volgens de monteur kan het niet aan de bobine liggen, aangezien ze dan alle 4 kapot zouden zijn. Het vermogen boven de 4 rpm is hij volledig kwijt.
Monteur geeft aan dat hij zijn lucht niet kwijt kan. Morgen zal de katalysator worden nagekeken. Het kan zijn dat deze vol zit.
Bobine is dus niet vervangen en er wordt serieus naar het probleem gekeken.
Gelukkig zijn het vrienden, dus ik hoef niet uit te kijken dat ze me neppen.
Bij de Opel zouden ze meteen de bobine vervangen en dan op hetzelfde probleem stuiten. Waar zouden ze dan weer mee komen.Wordt vervolgd :D
Sorry, ik bedoelde toch echt Willem :D
Hoi Wim,
Bedankt voor je snelle reactie! Hier heb ik wat aan. :thumbup
Je bevestigd in ieder geval hetgeen mijn monteur heeft gezegd.
Gelukkig hoeft de TT niet naar de Opel dealer. Ik heb 2 vrienden die inmiddels 3 jaar samen een eigen garagebedrijf hebben.
Beiden hebben zo’n 25 jaar ervaring (Opel en Alfa).
Ik hoef dus niet te vrezen om genaaid te worden.
Vooral je uitleg over de veilige modus van de bobine (4 – 4,5 rpm) komt bij mij dan ook herkenbaar over.Kun je me adviseren waar ik nog meer op moet letten, specifiek voor de TT?
Aangezien ik met mijn GTC nooit een probleem heb gehad (ondanks dezelfde motor).Gr. Ralph.
-
AuteurBerichten