Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Haha, dank je.
Ik denk dat de meesten niet zo geïnteresseerd zijn in het probleem, maar wel in de oplossing.. vandaar :thumbAfgelopen dinsdag heb ik de auto opgehaald, zoals gezegt de EGR en de thermostaat vervangen en DPF opnieuw geregenereerd.
Dinsdag en woensdag enkel korte stukjes gereden, en vandaag zo’n 220km snelweg gereden. Geen problemen meer ondervonden, en hij rijd weer heerlijk! Als ik naar de verbruiksmeter kijk lijkt ie zelfs zuiniger geworden, wat natuurlijk niet zo vreemd is..Ook vol tevreden over de garage. Ik ben snel geholpen, altijd vriendelijk, en aan het eind waren ze nog erg coulant om wat van de (toch wel forse) rekening af te halen. Erg netjes!
Anyway, de astra loopt weer, let’s keep it that way!
Zojuist gebeld door de garage: De EGR reageert niet op de opcom, DPF is helemaal vol (afgelopen vrijdag was deze geregenereerd) en de temperatuur van de motor wordt niet goed opgenomen.
Resultaat: De EGR en de thermostaat worden vervangen en DPF opnieuw geregenereerd.
De monteur raad mij overigens nadrukkelijk af om de EGR af te doppen. Hier hebben ze slechte ervaringen mee..Overigens ben ik blij dat ik naar Opel Hekkert gegaan ben. Gister ben ik thuisgebracht door de monteur, vandaag zeer netjes vooraf gebeld over de bevindingen en de opties voorgelegd, en met een beetje geluk kan ik de auto vandaag al ophalen.
Belangrijkste is dat de auto straks weer betrouwbaar is en goed rijd :thumbupM’n astra staat nu weer bij de garage. Monteur heeft ook z’n twijfels bij de EGR-klep. Morgen horen we meer
Vrijdag bij de garage geweest, zij vonden drie foutcodes bij uitlezen. Na een beetje zoeken bleek er een scheur in de slang naar de roetfilter te zitten. Dit gemaakt en de codes gewist.
Vanuit daar naar mijn werk gereden (slechts 1 km) en dat ging goed. Echter, na werktijd was het weer huilen met de pet op. Omdat de werkplaats dicht was toch maar gewoon doorgereden, en na een tijdje ging het beter..
Van het weekend een extreem geval: op de parkeerplaats in z’n 1, koppeling ingetrapt, vol gas, en de toerentellernaald ging zeer sloom omhoog.. Met andere woorden: ik kwam niet van zijn plaats.Iemand van jullie ervaring met een dergelijk geval?
Wat zou dit kunnen zijn?Vandaag hield de auto weer enorm in tijdens een kort ritje hier in Venlo.. Direct maar eens naar Opel Hekkert gegaan om te horen wat zij er van vonden. Komt er op neer dat ik komende vrijdag een afspraak heb met een monteur, die hem eens een blokje rond stuurt om te kijken wat ik bedoel. Dan is het natuurlijk ‘te hopen’ dat het probleem zich voor doet, anders wordt het volgens hun ook moeilijk zoeken..
Daar was ik natuurlijk al bang voor. ‘zoeken’, dat klinkt mij in de oren als ‘breng je geld maar weg, en we zien wel of we het kunnen oplossen’. Natuurlijk met alle goede bedoelingen, maar lekker voelt anders,. ‘t is ff niet anders nu.
Wordt vervolgd..
Een update:
Afgelopen zaterdag heb ik de EGR-klep van de auto gehaald. De vervuiling aan de klep opzich en de aanvoerbuis viel me nog mee, maar bij de veer van de klep had zich inderdaad een flinke hoeveelheid aan roetdeeltjes verzameld. Deze heb ik dus maak met een flinke dosis remmenreiniger en WD40 schoongemaakt. De klep is soepel in te drukken.
Voor/na klepveer
Rondom het pinnetje van de solenoid zat ook goed wat roet. Dit heb ik zo goed als mogelijk weggehaald. Uiteindelijk heb ik er voor gekozen geen gaatje in de plastic omhuizing te boren omdat ik een beetje bang was hiermee iets kapot te maken. De solenoid is dus niet van binnen gereinigd. Ik hoopte dat dit zo al afdoende zou zijn.
Voor/na pinnetje van de nog gemonteerde solenoid
Uiteindelijk alles weer gemonteerd en een stukje gereden. Resultaat: nog steeds af en toe weinig vermogen.. :hmmz
Maar inmiddels alweer wat meer kilometers gemaakt, en het is me nog niet zoals eerder gebeurt dat het vermogen echt totaal weg valt.
Gister heb ik de tank maar volgegooid met V-Power Diesel, en een brandstoftoevoeging erbij gedaan. Wellicht dat dit nog wat extra schoonmaakt, wellicht niet..Ik rijd nu iig even zo door, en wacht af wat er gaat gebeuren. Als de problemen vaker terugkomen dan kies ik er denk ik voor om alsnog de solenoid er uit te tikken en schoon te maken, of ik kan eens iets anders proberen.. (Luchtmassameter?)
Wordt vervolgd
-
AuteurBerichten