Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het is mij helemaal duidelijk.
Bedankt allemaal voor de hulp! :wors
Thanks Opeltje17,
Dat inleren, is dat “knop ingedrukt en contact aan” of moet dat door de Opel garage gedaan worden?
Het gaat alleen om de printplaat, de transponder (Ik ga ervan uit dat dat het kleine zwarte blokje dat ook in de sleutel zit) wordt niet vervangen.
Ik lees wel dat de meningen uiteen lopen. Wie kan mij mij zekerheid geven ;)
O, weet je overigens of ik de sleutel zelf in gebruik kan nemen (via knop indrukken en contact aan, net als bij batterijwissel) of moet ik nog even langs de garage om hem te laten programmeren?
Ik heb je een pm gestuurd.
@liviu2004 wrote:
Ik denk dat die ik heb. Kunt u een foto van jou te zetten? Ik denk dat hetzelfde is als Astra G type.
Volgens mij inderdaad hetzelfde. Hier foto’s van de sleutel en de printplaat:
for the record ook nog even de bevindingen (en vervangingen) bij mij:
Het bonken kwam bij mij niet van de pendelstang, maar aan speling van de spoorstangeinden (of kogels of whatever) deze hebben we vervangen en ook meteen maar de pendelstangen waar wel al verschillende speling op zat (nu metalen van Moog) kosten 60Euro voor de pendelstangen en 70euro voor de spoorstangeinden.
Nog even laten uitlijnen bij de bandenboer en al met al weer een verademing om weer mee te rijden!
20 oktober 2010 om 08:16 In reactie op: Nieuwe Meriva besteld !!! Hij is geleverd!!!!! met foto' #17735811Mijn pa heeft er gisteren ook één besteld. Is al onderweg naar Nederland en levering half november.
Het is een 1.4 Turbo edition met 120 PK in het Pepperbrown ofzo. We hebben afgelopen vrijdag en proefrit gemaakt. Lekkere auto hoor, en flink luxe. Ookal hou ik niet zo van dat kleine, hierin voel je dat niet echt.
Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen.
Ha Zafiraatje,
Het eerste probleem, dat vraag in mij ook af, ik heb last van hetzelfde. Het geluid alsof er iets los zit in het vooronder.
Het tweede punt lijkt erg op ge-cub-de banden. Door het meerollen van de achterbanden slijten deze scheef af. Als je vanaf de zijkant kijkt of voelt zie je dat de “noppen” in de rijrichting schuin zijn afgesleten. Dit maakt een soortgelijk geluid. Echter vooral bij achterwielen.
Gisteren de boel even laten nakijken.
Het geluid komt niet bij de airco vandaan, daar hoor je alleen dat de spoelen flink ingelopen zijn, maar het geluid dat bij het inschakelen storend is, is niet het “hoge zoemende geluid” van de pomp.
het is een wat lager “resonerend” geluid dat wordt toegeschreven aan iets wat resoneerd tussen de pomp en het dashboard. Het is bij het uitschakelen van de airco ook meteen weg, dus het moet ermee te maken hebben.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn. Komt wellicht vaker voor…
Ik heb gegoogled, (al jaren mijn beste vriend) maar dat zegt mij niets over de kwaliteit van de betreffende airco-boer.
Zo hebben we http://www.autocoolcomfort.nl, http://www.autoairco-marx.nl, garage-loosdrecht.nl, http://www.autocool.nl etc.
Heeft iemand overigens een idee wat het euvel is en wat er eventueel kapot is? Dan kan ik kijken of het onderdeel eventueel los te koop is.
Thanks, Weet iemand misschien een goede “airco-boer” in de buurt van Utrecht/Woerden?
Heeft niemand een idee?
Mooi trouwens, achterkant zonder logo’s.
Ik las verderop hoe dat gedaan kan worden.
Ga er even over denken.
Mijn garage heeft de dop vervangen en de motor afgespoten. Vervolgens een rekening van ruim 60 euri :vertag gestuurd waarvoor ik vriendelijk bedankt heb. :fy1
-offtopic Na mijn laatste beurt en eerste keuring heb ik eerst binnen twee weken problemen met de remmen gehad, ijzer op ijzer, en nu een losgekomen oliedop.
Ik neem afscheid van ze :cry en laat het onderhoud voortaan elders doen.
Wordt een leuke trouwens, distributieset, waterpomp, startmotor, grote beurt en de aircopomp zit er ook aan te komen… :o
Bedankt voor de hulp! (leuk hoor smilies…)
Mijn Zaf A 1.8XE heeft dit ook. Ik weet niet of dit dezelfde motor is, maar bij mij is het helaas gewoon een eigenschap hiervan.
Helaas went het bij mij nooit…
Inmiddels is het probleem verholpen.
Het enige dat opgemerkt kon worden is dat de oliedop wel eens een beetje “lam” kon zijn. Ik hou het zelf een beetje op de kou en het plots warm worden van de motor.
Verder geen idee, want de laatste keer dat íe aangeraakt is was bij de laatste beurt, bijna een jaar geleden.
Maar goed. Hij rijdt weer…
Blijf toch benieuwd wat het geweest is…
Jah, heel scherp allemaal.
Ik kwam erachter nadat ik ze op photobucket had gezet, dat ik ze ooit een keer had omgedraaid.
Maar het gaat om het idee hè, een zilvergrijze Zaf zonder grijze botsautostrip rondom.
LOL :D
Klopt inderdaad, het zijn foto’s van de proefrit, zo begin januari denk ik…
Vandaar ook het gephotoshop aan de kentekenplaten die toen nog groen en vierkant waren.
…zeer scherpe blik…
Er is trouwens nog meer vreemds op te zien… :hmmz
Nou hier is mijn Zaffie dan;
-
AuteurBerichten