Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@arjontje wrote:
Idd erg kanalen verstopt.
Schoon maken en het probleem is als het goed is weg.Zijn die makkelijk schoon te maken of moet je hem perse vervangen? Ik heb al wel gezien hoe hij los te halen is.
Gr,
Sjaak@Astra_DLS wrote:
Bobine?
Via Tapatalk
Ik ben een leek wat dit betreft, maar zal de foutcode iets te maken kunnen hebben met de bobines?? (system to lean bank)? En het viel me op dat hij meer olie verbruikt (1 liter op ongeveer 5k km)..
Gr,
Sjaak@Opeltje17 wrote:
Motortje schiet in de beveiliging, je hoort in het filmpje ook dat als hij hem met de korte klikjes dicht doet het raam zwaar gaat.
Dit is een beveiliging zodat de motor niet doorbrand.
Je kan je rubbers een smeren en anders je deurpaneel demonteren en kijken hoe je raam geleiders zijn en deze ook smeren.
Beste Opeltje,
Ik heb deurpaneel losgehaald en de geleiders met siliconenspray ingesmeerd. Zoals het er nu naar uitziet is het probleem verholpen!! Hartelijk dank voor het meedenken en je goede tip!!
Gr,
Sjaak@Chris426 wrote:
Doet hij het altijd, of enkel wanneer hij koud staat?
Mijn G heeft het soms ook, maar enkel wanneer hij koud staat.
Dan stijgen de toeren meestal als ik het koppelingspedaal onderweg intrap, ipv te zakken :p.
Na een paar kilometer is het weg.
Kan dus de auto choke zijn.
Nee hij heeft het ook een paar keer gedaan wanneer de motor goed warm was..dat vond ik ook zo raar..
@Opeltje17 wrote:
In ieder geval iets met de oliedruk, als je hem s’ochtends koud start, blijft ie dan ook een tijdje branden of gaat ie 1/2 seconden uit?
S ochtends met koud starten geen probleem en geen melding.
Gr,
Sjaak@Opeltje17 wrote:
Om de 150K of 10 jaar, ook de kleppen moeten dan gesteld worden.
@Cjay: 60K is bijde Z16XE, TS heeft een Z16XEP.Heb vandaag contact gehad met de opel dealer. Deze beweert om de 90000 km of 6 jaar. Zullen ze dit zeggen om eerder mensen naar de garages te lokken of zal dit echt zo zijn?
Gr,
SjaakOk super bedankt!
Gr,
Sjaak -
AuteurBerichten