Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Helaas vandaag de pakketdienst misgelopen ( soms moet ik nog werken ook, pfff…)
Morgen zal dus de grote dag wordenKrijg ik dit:
Beste Mensen,
We hebben alles gedaan om uw koppelingset ergens nog aan te komen in
nederland.
Maar omdat dit van origine een amerikaanse auto is heeft niemand hem in
voorraad of leverbaar op de korte termijn.Wij storten uw betaalde bedrag terug op uw rekening. En annuleren de
order helaas voor ons en u.—
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
Autopartswinkel.nlOm over de bijzondere zinsopbouw nog maar te zwijgen…
Dan laat ik de oude toch maar zitten, heb ik nooit meer binnen voor het weekend.
En ik was nog wel zo blij dat ik in de 5-eurobak in de bouwmarkt een doppensetje voor de torx-boutjes van de koppelingsset had gevonden!Mcc.: Als je de koppelingscylinder wil bestellen:
After checking the details you provided, the concentric slave cylinder you require would be NSC0018 however we do not do the clutch kit for the vehicle in question.
http://www.national-auto.co.uk/” onclick=”window.open(this.href);return false;Ik heb hem besteld bij Mapco in duitsland, kost incl.btw en verzending 115
Voor mij was het nare spietje waarmee de schakelpook is bevestigd een tegenvaller, en een paar nare bouten waarmee de stuurstang aan het subframe vastzat. Verder steekt de wielnaaf te ver door de moer heen, zodat ik beide draagarmen maar heb losgegooid. En dat was het eigenlijk wel. Ik ben nu naarstig op zoek naar de juiste koppelingsset, valt voor de benzineversie wel mee, maar de diesel is moeilijk. Ik denk dat ik deze moet hebben, maar is nog niet helemaal duidelijk:
http://www.autopartswinkel.nl/product/1354512247264/koppelingsset-ope-962090.html?gc1offrgl_unid=1384845401190″ onclick=”window.open(this.href);return false;Ik wil hem toch vervangen omdat de remolie de plaat wel zal gaan opvreten, en gezien de klus die het toch is… Dan kan ik er die 200 euro wel voor missen.
okee, de bak is er af.
Inderdaad moest het subframe los, maar ik heb de uitlaat laten zitten.
Motor op een garagekrik gehouden, motorsteunen los, en motor ietsje laten zakken.
Zo kon de bak er door de wielkast uit.Nu wachten op nieuw druklager en koppelingsset, die zo te zien in Engeland voor een redelijke prijs te bestellen zijn.
Super!
Ik weet ook niet of het een F23 bak is. Maar via mister-auto of iets dergelijks is de koppelingsset in elk geval voor een slordige 300 euro wel te vinden.
Ik ga morgen met je aanwijzingen aan de slag, dan kijk ik wat er vervangen moet worden als ik de bak eruit is.
Hou je op de hoogte…In elk geval bedankt voor de tips die je net gegeven hebt.
Ik dacht al dat ik de motor maar los moest gaan maken als ik de bak er anders niet uit krijg.
Maar ik ben nou eenmaal niet zo’n superklusser, dus ik zie wel wat ik allemaal tegenkom.
Als het allemaal weer goed komt zal ik wel wat fotootjes plaatsen van de klus.Ik ben het uiteindelijk zelf gaan doen omdat de enige garagist hier die er tijd voor zou hebben me vertelde dat druklager en koppelingsset samen ruim 1800 euro’s gingen kosten, en dan kwamen de uren er nog eens bij! Dat is het autootje toch echt niet meer waard :cry
ben wel benieuwd wat er allemaal mis mee is, maar het blijft een schitterende wagen, die monza.
Uiteraard, stom foutje
Haha, zo ver ben ik nog niet.
Bak is los en drijfstangen zijn er uit, en ik weet nu dat ik de bak er nog niet verder af krijg. Morgen ploeter ik verder!
Je hoort het wel…Hallo mcc,
Ja grote kans dat het druklager lek is, heb ik ondervonden. Er komt dan ook al gauw olie op de koppelinsplaat waardoor je deze problemen krijgt. Bij mij is het erg snel gegaan en ik ik ben nu dan ook bezig met demontage van de bak… Lekkere klus!
Succes met die van jou…
-
AuteurBerichten