Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
K ja ik kom het hier uiteraard vragen omdat ik geen miskoop wil doen vandaar.
Ik kijk wel verder.
Maar wat is een AY ECU ?
corsa ecu nummer is
555579351232090
Ja ik had er 1 gevonden voor 150 vandaar dat ik de vraag stel
De ecu komt uit een corsa D en volgens verkoper kan hij in een astra H heeft er eerder 1 verkocht aan iemand die ook voor straks H wilden hebben vandaar de vraag.
Dus vroeg me af of dat verwisselbaar wasIk heb in iedergeval het motorblok weer in elkaar, en de lagers vervangen heeft zelf nog niet geholpen nog steeds het zelfde probleem nu nog de motor flush uitvoeren.
Alleen weer een nieuw probleem, als goed is klein probleemje p0115 de koel tempsensor motor storing lampje brand, Uitgelezen geeft aan -40 graden. Sensor zelf is goed deze heb ik even omgewisseld. Miss slechte masse ofzo? Ik meet iedergeval 5v volt met contact aan motor uit. Ik heb massa op de stekker mogelijk slechte massa ofzo?Er worden wel veel korte ritjes gemaakt, ik heb een half jaar geleden lekke koppakking gehad toen heb ik nog heel me kleppendeksel schoon gemaakt die was zo smerig als wat.
Ik vervang ieder geval al die krukas en hoofdlagers knal ik em volgende week weer in elkaar, en wat is aan te raden gewoon een motor flush uitvoeren? van forte ?
Ik heb verder geen ervaring met motor reinigers.Oliepomp Foto
http://i65.tinypic.com/2h7nbio.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://i65.tinypic.com/swwxhv.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://i65.tinypic.com/ht7bjl.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;Titel moet eigenlijk anders zijn nokkenas lagerschalen of die vervangenbaar zijn. Mocht bv dit het probleem nog niet verhelpen dan wilde ik de nokkenas lagerschalen meenemen.
Maar zoals in eerder bericht weet niet of ze wel te vervangen zijn,Ik vervang de drijfstang lagers en de hoofdlagers dit zijn beide lagerschalen de lagerschaal op het 1ste plaatje is van het hoofdlager oftewel krukas lager.
De oliepomp heb ik na laten kijken bij opel hij zei op het oog niks mis mee kan het probleem niet zijn. Ikzelf weet niet wat voor slijtage hij wel of niet mag hebben.
Dus zal het op zijn woord moeten geloven. Als ik fotos stuur van de oliepomp word je daar wijzer van ?Je bedoelt hij zit niet meer in het luchtkanaal geklikt ? Ik weet neut uit me hoofd hoe dit systeem werkt. Maar normaal gesproken zitten de weerstanden in je luchtkanalen l, omdat de weerstanden erg heet kunnen worden hebben ze luchtkoeling nodig, die krijgen ze dan door de luchtstroom van je ventilator.
Wat ik heb kunnen zien niet, wat ik wel wilde doen is de motor flushen om dat maar gelijk me te nemen.
Het olie lampje brand alleen stationair, en alleen als goed warm is als ik bv heel de tijd rustig stads rij dan gaat ie vaak ook niet aan. Maar als ik flink gas heb gegeven dan gaat lampje pas branden onder de 1300 touren, en dan heb ik een tik in me blok.
Heel ff klein beetje af laten koelen met motor uit na 5 a 10 min is lampje ook weer uit.
Dus vandaar na filter vervangen olie vervangen d3 ketting, en de oliepomp nagekeken te hebben.
Dacht ik laat ik eens naar de lagers kijken deze vervang ik dan ook gelijk.Hier nog een mooi plaatje wat die verdomde ketting heeft staan doen. http://i64.tinypic.com/30jnw9i.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik heb precies het zelfde probleem gehad.
Zou even compressie meten, bij mij was het geval dat de zuigerveren in cil 1 vast zaten. Hierdoor dus de vermogen verlies en slecht lopen. En de klep seals waren volledig uitgehard deze ook vervangen en probleem was opgelost. -
AuteurBerichten