Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@TedMechanic wrote:
Inderdaad. Ik zou eerst eens de klemspanning van de accu meten en de auto proberen te starten met startkabels.
Nogal voorbarig om gelijk startmotor te gaan gokken.
Met startkabels op jumpstarter doet hij hetzelfde.
Anwb zei dat de accu goed was. Uit heeft hij rond de 12 volt, draaiend stijgt tie mee
12 volt meet ik zelf ook met startkabels erop. Zonder startkabels heeft hij niet genoeg volt omdat hij al een tijdje zo staat en ik het nog niet heb kunnen oplossen.
Heb gemeten en ik heb nauwelijks lekstroom(parasitic draw test) als hij uit staat(0.2a).
Zover ik weet zijn m,n massaoogjes, waar gezien, nog heel en aangesloten.
Omdat hij van het een op het ander moment begon te klikken lijkt het me sterk dat het de startmotor is eerlijk gezegd. Of dan toch?
Ecu inmiddels vervangen. Alleen nu heb ik het probleem dat er geen stroom op de ecu lijkt te staan gezien deze niet uit te lezen is. Zowel via de voor als achterkant is er niet in te komen.
Volgens monteur is er een relay of zekering door.. Iemand een idee waar deze kan zitten?
Of heeft iemand een idee waar ik de oplossing kan zoeken?gr.
SharifThanks allemaal! Midnight, ik denk het niet… Althans ligt eraan wat je bedoelt met 480.
Het solderen was goed te doen, was zefs mn eerste keer solderen…
Corsa D. De F kwam te staan ipv de kilometerstand toen hij niet wou starten nu is die weer weg. Het is een z13dtj handgeschakeld.
Ik begreep dat dat betekent dat de ecu ‘faulty’ is
Bedankt voor je reactie. Ik zal ze vanavond even een berichtje probere te sturen. Geef me geld liever aan een forumlid dan aan de vod.
Bedankt voor je reactie. Ben hem aan het demonteren nu. Alles i los behalve de ecu zelf. Wat een vervelende plek zo onder mn ruitenwissers.
Nog tips voor reparatie? Adresjes ook welkom.
-
AuteurBerichten