Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Jah ik ben super blij. Jammer dat ik het niet zelf had gezien. Maar garage houder vond het voor de eerste keer koppakking vervangen wel heel netjes gedaan op een paar details na dan. Ik wist niet dat ontsteking zo gevoelig was. Ik had hem er alleen opgezet en vastgezet. Maar opel heeft het netjes opgelost :)
Gisteren toch ff naar de opel garage geweest om te vragen wat ik het beste kon doen. Ik mocht auto laten staan en hun ging ff alles nakijken. Als eerste had ik mapsensor code 33 en 34 en dat kwam door de kleine vacuüm slangetje dat aan de slang vastzit van de rembekrachtiger naar de inlaat. Dus auto liep weer netjes stationair totdat ie warm werd. Toen gingen ze ontsteking nakeken en die bleek er niet goed op te zitten. Volgorde klopte wel. Maar hij stond verkeerd dus hebben ze hem een paar graden verdraaid ofzo en nou gaat ie als een banaan. :D :D
Bedankt voor het zoeken op mp :)
Maar ik dacht vandaag misschien moet ik auto maar eens uitlezen.
Dus ik heb auto uitgelezen met paperclip methode. En daar kwam code:
33 en 34 uit. Map sensor.
Ik woon vlak bij een sloop en daar mocht ik een andere map sensor proberen maar helaas het mocht niet baten. Wat kan nog meer zulke codes veroorzaken?
Voor ik het olie wou vervangen deed ie al raar met alleen stationair lopen. Dus kwaad was al geschiet voor ik koppakking ging vervangen.
Maar is nutteloze discussie dit. Feit is dat blok gaar is en ik voor wat anders moet gaan kijken.
Nee ik snap het. Ben ook geen monteur. Beetje jammer dat ik het niet wist voor ik koppakking had gedaan. Maar toch meer geleerd hoe ik dat moet doen. Wel jammer. Maar is niet anders. Motor moet er zeker ook helemaal uit als je dat wil gaan doen? Maar ik denk dat het jammer genoeg niet meer de moeite is
Zal dat zo snel gaan dan? Want heb alleen stationair laten draaien voor bijvullen koelvloeistof maar ja toen pakking kapot ging onderweg hadden we ook al aantal kilometer gereden. Toen was er een paar liter koelvloeistof de olie ingegaan. Zou nieuwe olie nu geen nut meer hebben dan?
Dus ik hoef niet bang te zijn dat het aan mijn olie ligt? Ik moet dat nog vervangen maar nog een tijd voor gehad. Er heeft wel dik 2 liter koelvloeistof ingezeten.
Ik heb net nog ff getest. En hij loopt netjes staionair totdat de motor warm begint te worden ( 5-10 minuten) en dan gaat ie schommelen in toeren en zakt ie terug tot ie bijna uitslaat en dan pakt ie hem weer maar na een keer of drie bijna uitslaan gaat ie helemaal uit. En vanmiddag na een stukje rijden ( 4km ) sloeg ie uit toen ik hem parkeerde en wou hem starten maar wou de startmotor niet ronddraaien. Pas toen ie afgekoeld was deed ie het weer.
Nadat ik mijn koppakking heb vervangen en alles in elkaar heb gezet wilt de auto niet stationair lopen. Nou wist ik dat mijn stappenmotor als half gaar was dus er zit een nieuwe in en het probleem blijft. Met koude motor start de motor prima en loopt ie netjes maar hoe warmer ie wordt hoe slechter het gaat en op een geven moment valt ie uit. Start ik hem daarna weer draait de startmotor moeilijk rond ( accu is vol ) en gaat ie aan en valt weer stil enz enz enz
Waar kan het nou aan liggen? Of zou het komen door slechte smering ofzo?
Ik heb de euvel gevonden. De tandwiel die aan de krukas zit die was losgelopen en daardoor ging ie slippen. Bedank voor alle hulp weer :)
Spie is ook nog heel. Dus daar lig het ook niet aan. Dus wat kan ik nu doen? De nokkenas gaat zeg maar in vier slagen rond zal ik hem elke keer een kwartslag verzetten en dan proberen?
Krukas stel je toch op tijd zonder poelie? En de poelie kan er ook maar op een manier op.
Ik ga straks kijken als spie gebroken is. Maar alles streepjes staat goed en toch zuigt ie lucht via de uitlaat. Hoe moet ik het nou op gaan lossen ?
Ok dan ga ik dat morgen controleren kan je zo een spie vervangen? Of heb ik dikke pech en moet ik een nieuw nokkenas monteren ?
Zou de spie gebroken kunnen zijn? Omdat ie een tik heb gehad? Maar ik had de kleppendeksel eraf gehaald en mijn nokkenas draaide wel gewoon.
Alles zit goed vast. Want eerst met verkeerde ontsteking volgorde starte die gewoon en liep wel heel slecht. En na die klap was het ineens over en zuigt ie licht via de uitlaat en blaast ie via de inlaat.
Kan een nokkenas inwendig een keer overslaan? Dat ie daarom helemaal verkeerd loopt?
1,3,4,2 en dan als je verdelerkap aankijk rechts bovenin heb ik 1 en dan zo tegen de klok omlaag
Hij loopt strak van de nokkenas naar de krukas. En langs de spanner naar de waterpomp en weer naar boven. Tekens staan goed. Heb net alles weer goed gezet en probleem blijft. Er zijn ook geen tanden uit de riem geslagen
Ik heb maar 2 merktekens eentje boven bij mijn nokken as en beneden bij de krukas. Allebei op het streepje gezet en riem erom. Kan het zijn dat mijn nokkenas een slag over heeft geslagen omdat ontsteking verkeerd stond
Vandaag heb ik alles weer gemonteerd. Allee aangesloten enz enz. Nu wil ik hem starten gaat ie heel moelijk aan. Paar keer proberen en daar ging ie. Ff paar keer zachtjes gas. Maar hij liep een beetje rauwig. Ik kijken als ie goed op tijd staat en ja dat stond het netjes. Ik weer starten en hij ging aan ik een paar keer weer zachtjes gas en ineens een klap bij mijn inlaat stuk en auto uit. Ik mijn verdelekap controleren en zag dat ik verkeerd had aangesloten. 1,2,4,3 stom
Van me. Ik dus goed aansluiten 1,3,4,2 en daarna deed ie niks meer. En duwd ie het lucht via me inlaat naar buiten en zuigt via mijn uitlaat. Lijkt wel als me motor verkeerd om draaid. Hij start met de klok mee.Super :)
hier nog een foto van mijn nieuwe en oude koppakking
bedankt voor de tip. ik ben meteen aan de slag gegaan maar ik krijg hem niet schoner dan dit
dan heb ik nog een vraag. de gedeelte waar de nokkenas in zit die op de kop gaat moet daar vloeibare pakking tussen ofzo?
en ik zag net dat mijn moment sleutel pas begint bij 42nm grrrrrr terwijl ik 25nm moet hebben ik heb trouwens de kopbouten met buiten torkx.
ik heb trouwens nog een handig linkje gevonden misschien hebben mensen er wat aan
http://www.daewootech.com/docs/1136-02B.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
ik ben nu alles aan het schoonmaken maar mag ik een ronddraaiende staalborstel op een boor of dremeltje gebruiken om alles goed schoon te krijgen waar de pakking komt?
Gisteren heb ik weer eens een kijkje genomen maar er zat wel een pakking tussen :oops: sluitelen na een hele nacht werken is dus niet altijd handig ;) hahaha
pakking is zilver dus terwijl ik in mijn hoofd had dat ie zwart is of zo zoals de een die ik heb besteld. maar ja paniek om niks hahaik wacht nog steeds op mijn onderdelen die ik heb besteld online jammer dat het zo lang duurt.
hier even 2 foto’s :
vandaag is de kop eraf gegaan maar moet zeggen ik doe dit voor de eerste keer maar ging eigenlijk best wel goed.
ik zit er alleen mee dat ik de krukas poelie er niet af kan krijgen hij zit echt muur vast iemand tips?
en toen ik mijn kop eraf had kon ik nergens resten van de pakking terug vinden is dat normaal of zou er geen pakking tussen hebben gezeten?
ik heb net alles besteld wat ik nodig heb. ik heb ook gelijk de torkx kopbouten besteld.
morgen ga ik denk ik alvast een beginnetje maken om kop eraf te halen. ik hou jullie op de hoogte en bedankt voor alle hulp tot nu toe!
greeetttzzzzz
-
AuteurBerichten