Als reactie op de enorme toewijding waarmee “Astrawez” zijn speurtocht naar nog overgebleven Nederlandse Senators heeft gevoerd het volgende, trieste bericht:
Ik ben eigenaar geweest van vele A2 Senators en de werkelijk unieke Opel Senator begrafenisauto, welke hier op één van de foto’s staat afgebeeld.
Kenteken: 23-BL-GF
Toen ik hem kocht, was hij al zwart metallic overgespoten.
Na twee maal een andere motor, beide 3 liters 12V, een compleet andere achterophanging, het van binnen verbouwen met houten schotten, bekleding en lexaan (sterker dan plexiglas), bleek de auto rotter dan ooit aangenomen.
Het stuurhuis brak uit de kokerbalk en met de rest van de reparaties aan de bodem, bleek het helaas voor mij ondoenlijk, dit nog in de auto te investeren.
Ik heb hem verkocht en zeer waarschijnlijk is hij geëindigd als plukauto.
Ik heb er moeilijk afstand van gedaan, want naast zeker een unieke auto is er erg veel tijd en geld in gegaan.
Goede Senators worden erg schaars, want ik ben er na een enorme speurtocht geen tegengekomen met niet dé Senatorkwaal: roest in de binnenschermen (tot scheurends toe en op ontoegankelijke plekken als in de A-stijl.
Graag zou ik ooit nog een A2 Senator met alle opties als lederen bekleding, digitaal dashboard, airco,schuifkanteldak, 4 trapsautomaat…moet ik nog even doorgaan? terugkopen.
Tot zover een droevige ex-Senatorrijder.
Voor mensen die nu echt geïnteresseerd zijn in wat ik nu rijd en nog bezit: rijd 3x een 500SEC en bezit één van de zeer weinig overgebleven Kadett B Caravans, welke op dit moment wordt gerestaureerd.
Groeten en veel succes aan de nog Senatorrijders!