Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ja die is gelijk gebleven alleen die pot/kat is stuk kleiner en daar kon het ook aan liggen zei een bekende van me
de kat was open bij Flexibele uitlaatstuk toen had ik nog niemand die kon helpen en had ik een hele nieuwe gekocht bij uitlaatdiscounter.nl
maar de pot was een stuk kleiner dan die ouwe kat, maar die ouwe kat heb ik nog en dan gaan we een nieuwe flexibele stukje tussen doen om ook te kijken of het verbruik dan ook minder wordtoen die vorige keer kapot was brande me lampje en nu niet hij heeft ze laatste tijd ook niet geknipper
van het weekend hebben we hem uitgelezen en gaf geen storingen aanik schakel voor de 3000 toeren.
ik heb me opel astra g 1.8 16v sedan nou 7 jaar en hij heeft nooit zo veel gezopen alleen toen me lambdasensor kapot was gegaan ongeveer 4 jaar geleden.
toen ik hem kocht stond die op 109000 en nu staat die op 195000 me nokkenass sensor is vorig jaar kapot gegaan.
de eerste 4 jaar heb ik vaak pittig gereden maar toen was me verbruik niet zoals nu na 4 jaar ben ik rustiger gaan rijden en natuurlijk trek ik wel keer hard op.ik wou gewoon paar tips waar ik naar zou kunnen kijken.
moet ik bijvoorbeeld iets schoonmaken, geef me voorbeelden wat ik na zou kunnen kijken van goedkoop naar duur wat de meesten zouden doengroetjes
uote=”vincentengel1990″]Uitlezen via (E)obd. Maar als je er als jezelf al aangeeft niet zo veel verstand van heb. neem ik aan dat je geen uitleesapp/ thuis hebt of kan lenen. Bij bovenstaande reactie staat bol van de informatie welke ik heb mogen leren bij een opel dealer waar ik werkte. Met een tech2 (uitleesapp. van opel). Is veel uit te sluiten op het gebiet van een te hoog verbruik. Maar dit soort storingen blijven moeilijk. Hellaas[/quote]
maatje van me heeft uitleesapp. ik heb zel geen ervaringen met elektronica maar voor de rest wel ik vind leuk om te sleutelen.
maar bedankt voor de info met jou eerste reactie zal ik wat mee doen@vincentengel1990 wrote:
Heb je geen toegang tot je parameterlijst in je Ecu. Je zou dan kunnen bekijken hoe je o2 integrator staat. Deze parameter kan je vertellen of dat je ecu de boel aan het verrijken is. Mocht deze parameter niet op 128 stappen staan dan is je ecu de boel aan het aanpassen is er waarschijnlijk een begin van een probleem. Bovendien kan je ecu het nog regelen dus is er geen foutcode. Een x18xe heeft wel eens problemen met de Maf sensor. Er komt dan vaak een code op de lambdasensor maar deze heb je blijkbaar (nog) niet. Maar idd 1 op 10 moet beter kunnen. Mijn Z2.2SE automaat doet dat ook!!!
hoe moet ik daar toegang in krijgen vincent daar heb ik nog niet zo veel verstand van
ik héb die auto nou 7 jaar en me rijstijl is rustiger geworden
hij heeft vaak 1 op 12.5 gelopen gemiddeld
ik ben keer naar Duitsland heen en weer gereden naar zo kerstmarkt met gemiddeld 130 km per uur toen heb ik 1 op 14gereden.
bij apk was de uistoot te hoog maar dat was niet erg omdat sportuitlaat heb van remus en heb ik altijd al gehad daarvoor zelfs dtm einddemper.
er is wel een nieuwe katalysator onder gekomen begin 2012 waarvan de pot kleiner was dan me ouwe zou het daar aan kunnen liggenwat voor dingen ken ik nou gaan doen om proberen dat verbruik naar beneden te krijgen.
reageerde willem maar die heeft overal antwoord op zoals ik zie in alle topics
ja maar als je me eerste bericht lees rij ik nu 90 om mijn brandstof te besparen als ik 120 ga rijden dan verbruik ik meer dan 1 op 10.
ik wil er mee zeggen dat ik niet achterlijk rij om die 1 op 10 te halen
ik rij nou rustig om brandstof te besparen als gas ga lopen geven haal ik op een tank 350 km zo ietser komt een discussie waar ik niet om gevraagd heb
hoe meer toeren hoe meer je gebruik toch waarom zit er dan tegenwoordig een 6de versnelling in nieuwe wagens niet om harder te kunnen gaan
met 90 km per uur wil ik aangeven dat die dan al veel gebruik.
als ik harder ga rijden gebruik ik meer en waarom zou ik smorgens heel vroeg en savonds laat het gas intrappen voor 8 km te rijden over de snelweg.
ik kwam keer samen met een collega de snelweg op hij gaf vol gas en ik reed gewoon 90 bij de afslag die wij moesten hebben stond hij gewoon 1 auto voor me bij het stoplicht en als is die iets sneller dan neem ik gewoon een stoplicht later.
ik wil je er niet mee aanvallen maar gewoon uitleggen dat geen zin heb ik zie als haastig volk zat op de snelweg want ik ben namelijk vrachtwagen chauffeur.groetjes
nou de wiellager heb ik niet vervangen dat ga ik samen met de automonteur hiero in de straat doen op in zijn werkplaats (eigen bedrijf)
ik heb wel de termostaat vervangen
moet nou alleen nog andere dingen doen zoals:olie verversen en nieuwe olie filter dan ga ik eerts ff oil system cleaner gebruiken
benzindefilter
Interieurfilter
en dan de nieuwe remblokken en remschijfen achter als ik de goeie remblokken heb
en de wiellager samen doen met de automonteurmaar dar wacht ik nog ff meem et dit lijstje eerst de kerstdagen en dan oud en nieuw zal wel in het nieuwe jaar komen
nou daar was ik weer ff
wou ik de remblokken vervangen achter hebben ze me de verkeerde remblokken gegeven
ik heb ondertussen de dopsleutel van centrale bout en stang gehad van de automonteur hiero in de straat mag ik ff gebruiken
dus ik ga zo verder met de wiellager links voor heb wel de remklauw en de wiel er op gezet
dan maak ik eerst de centrale bout losrichting de grens
ben maar beginner he ik heb goede gereedschap maar dit miste ik net maak me niet druk om heb de sleutel aan een automonteur hiero in de straat gevraagt morgen weer verder
ja dan is het een stuk makkelijker
dit zijn gewoon klusjes die je best zelf ken doen met een beetje opel-forum hulp whahaha
maar ik heb zo lange pijp gevraagt bij een automonteur hiero in de straar die zal hem vanavond of morgen halenik heb een dopsleutel die er net een stukje overheen gaat
een luchthamer ken niet krijgen hiero in de straatik kom uit amersfoort
ik kom nou niet bij die 3 bouten van de wiellager
nou haal ik eerst die centrale bout los maar die zit echt vast krijg hem niet losja ik ken een schroevendraaier er tussen doen
ik ben maar een beginner whahaha
heb nog zat zelf te doen
want wou gelijk de remblokken nieuw doen voor
en remschijfen en remblokken achter nieuw
en dan nog de termostaat vervangen en de olie en oliefilter en intrieurfilter
de meeste info haal ik van het internet
de distributieriem heb ik laten doen dat durfde ik nietwhahah nou leuk werkje is het niet
de remschrijf zat vast door zo ring die voor de wiellager zat mischien voor je welg goed te houden of zo
ik heb er geen verstand van
maar nou krijg ik die centrale bout niet los zit aardig vast
welke kant moet ik die eraf draaien met de klok mee of tegen de klok in
ik heb hem al vast met wd40 in gespoten ben er nu namelijk mee bezig als beginnen heb nooit aan auto’s gesleuteldoke bedankt ik zal ff kijken of ik hem er af ken tikken met een rubbere hamer
dat schroefje zie ik juist niet
ik heb wel die dop er af waar die bout achter zit van de aandrijf stangik heb een opel astra g 1.8 16v bj 1999
oke bedank willem
ik zal hem dit weekend wel ff wisselen met nieuwe olie maar gebruikt eerst ff die oil system cleaner van will’s
en trouwens jij bent een een goeie hulp hiero ik zie je veel mensen helpen hiero overal zie ik je naamgroetjes sebastiaan
-
AuteurBerichten