Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
“sw_reijnders”]zou kunnen
hang eens een multimeter aan de stekker en ga eens door alle standen van de hendel.als je verschillende meetwaardes ziet, dan weet je al meer.[/quote]
Ik heb deze gemeten en de ohmse waardes zijn nagenoeg gelijk.
Het is zo stand 1,2,3 doen het goed maar als ik stand 4 doe dan staan mijn ruitenwissers stil.
Het moet niet altijd makkelijk gaan..;-)
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
@2e-c14nz wrote:
Gordel achter je stoel langs omdoen?
:idea::shock:
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Het moet toch ook met de Op-com kunnen:?:
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
@evertfisherman wrote:
Waarom wil je dat als ik vragen mag?
Draag je geen gordel?Sommige mogen om medische redenen geen gordel dragen.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
@Jerremy wrote:
Gewoon btje vloeibaar opdoen voor de zekerheid. Spaarzaam.
Heb ik Wim-V6 ook een keer zien doen.Ik denk ook dat dat de beste oplossing is.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Weet ik niet, nog niet naar gekeken.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
@Gupy wrote:
Als je voelt dat die rubbers nog goed (voldoende hoogte en niet hard/gebarsten) zijn gewoon terugplaatsen.
Of nieuwe plaatsen bij twijfel.
Laste pakkingen zijn niet te leveren dan krijg je een complete collector voor zoon 290euro volgens de opel garage.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Dus deze kan ik zo terug plaatsen daar moet ik niks meer aan doen dan? En heb ik dan geen lekkages? Of voor de zekerheid een beetje vloeibare pakking erop leggen.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
@Klopper wrote:
Bij je thermostaat zit meestal meteen een pakking. Ontluchten gebeurt naar mijn weten vanzelf.
Wat betreft je bougies; luchtinlaat eraf, bougie-kabels / bobinebrug eraf en je kan erbij.Boven op je warmtewisselaar zit je collector (tussenstuk waar je luchtinlaat opzet) met aan weers kanten een vloeibare pakking, moet je die pakkingen vervangen bij het terugmonteren?
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
@wim-v6 wrote:
als ie vlot op rond de 80 graden komt zou ik er niet veel aan doen.
als je storing in je koelvin hebt, zou ik daar wel naar laten kijken, kan een kapotte vin, weerstand of relais zijn, heeft verder niks met de temperatuur te maken.Thermosstaat vervangen Vectra-C 3.2 V6 automaat, en t ding kwam ipv tussen de 75 en 80 graden, niet verder dan 82 graden.
Mijn 2.5 V6 kwam op de meter ook niet verder dan 82graden, kwam bij stationair draaien niet verder dan 88 graden dan sloeg de koelvin aan.
Mijn 3.0 V6 komt ook niet veel verder dan 82graden op de meter, tenzij ik m stationair laat draaien, dan loopt ie op tot hooguit 88graden, dan slaat de koelvin aan.Willem
Oké, dus deze temperaturen zijn normaal. Maar nog wel een vraag over die storing, als ik de ventilators test doen ze het goed. Welke relais zijn dat? En kan ik die ook testen? En die weerstanden die zitten toch in de ven zelf daar kan ik toch niks aan doen of moet ik dan de compleete ven vervangen?
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
@Kano wrote:
Wat is de normale bedrijfstemperatuur? Die van mij wordt ook niet veel warmer dan 80 graden denk ik.
De naald komt wel redelijk snel omhoog, maar nooit erg ver.Dat is bij mij ook zo, erg vlug op temperatuur maar niet boven de 80 graden.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
@Klopper wrote:
Het is wel even wat sleutelwerk, maar het is prima te doen. Naar mijn weten zit de thermostaat in de V naast je warmtewisselaar. Luchtinlaat eraf, inlaatspruitstuk eraf, en dan zie je ‘m aan de distributie-zijde zitten.
En welke pakkingen moet ik dan nog vervangen? En hoe kan ik hem dan ontluchten?
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Kan ik deze makkelijk vervangen?
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
@CJX wrote:
Nette GTS, en juist mooi zonder Opel embleem, maar dat is uiteraard persoonlijk. :thumbup
Zal er helemaal vet uit zien na de verlagingsbeurt.Als ik hem heb verlaagd komen er zeker weer fotos. En inderdaad het blijft persoonlijk wat je mooi vindt, maar het maakt het net een stukje sportiever.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Oké en hoeveel ga je hem verlagen ?
Ik zelf voor 4,5 cm en 4cm achter.Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Waar heb jij je verlagingsveren vandaan??
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Ja he supper!!!!! Binnenkort ga ik hem verlagen. En mss andere velgen.:grin:
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
@hinterachse wrote:
Na het vervangen van mijn inlaatspruitstuk heeft mijn 2.2E CIH een ruime tijd gewoon gelopen, liep goed en kon ik hem gemakkelijk afstellen.
Maar……na verloop van tijd sloeg ie af en kreeg ik hem niet meer gestart.
De brandstofpomp werkt en de benzine komt voor aan, dat heb ik getest, alleen krijg ik geen vonk als ik een losse bougie in de bougiedop steek en de motor probeer te starten.
Hoe kan ik nu het makkelijkst of het beste mijn bobine testen?Testen met Op-Com :thumbup
@wim-v6 wrote:
kan ook…
Komt niet heel vaak voor bij de V6en, deze worden dan ook niet altijd gebruikt voor korte stukjes te rijden uiteraard..
Ik weet niet hoe dit kan optreden dat het verstopt raakt. Maar iemand vroeg of mijn gashuis vervuild was en bij controle hiervan kwam ik er achter dat de vervuiling van de luchtklep een verstopte carter ontluchting was.
Verstuurd van mijn Samsung
4 oktober 2012 om 08:04 In reactie op: Can bus led stadslichten en toch foutmelding op boardcomp #18069147@Helmer opelfan wrote:
Dat klopt ook niet van de half-canbus. Ronnie heeft ook een Vectra C1 2.2 diesel van 2003. Ook led stadslichten en kenteken en knipperen ook na
Dus is het volgens mij gewoon canbus en zit daar geen verschil in je heb wel of geen can-bus maar niet half.
Verstuurd van mijn Samsung
4 oktober 2012 om 08:01 In reactie op: Can bus led stadslichten en toch foutmelding op boardcomp #18069146@speaker wrote:
@SdW wrote:
@vectra gts 3.2 v6 wrote:
Heb zelf een vectra gts uit 2003 met canbus pilot led verlichting en heb totaal nergens geen last van krijg geen foutmeldingen en ze blijven ook niet naknipperen .
Maar jij heb led als optie op de auto, dus je electronica staat ingesteld op led-verlichting. Of heb jij heb later je led-verlichting ingebouwd:?:
Verstuurd van mijn Samsung
Leds als optie ??? :shock:
Nee hij heeft een half-canbus auto , het knipperen is alleen bij Full-canbus auto’s ! vanaf half 2004 ….
DIE VAN MIJ IS VAN 2003 EN DIE HAD OOK LAST VAN DAT KNIPPEN PROBLEEM
Verstuurd van mijn Samsung
Ik ben er eindelijk achter wat het inhouden was……da carter ontluchting zat helemaal dicht “verstoping” deze ontstopt en getest OPGELOST:lol:
Verstuurd van mijn Samsung
4 oktober 2012 om 07:09 In reactie op: Can bus led stadslichten en toch foutmelding op boardcomp #18069143@vectra gts 3.2 v6 wrote:
Heb zelf een vectra gts uit 2003 met canbus pilot led verlichting en heb totaal nergens geen last van krijg geen foutmeldingen en ze blijven ook niet naknipperen .
Maar jij heb led als optie op de auto, dus je electronica staat ingesteld op led-verlichting. Of heb jij heb later je led-verlichting ingebouwd:?:
Verstuurd van mijn Samsung
-
AuteurBerichten