Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nog even een 2de vraag over de Rekord.
Als de auto warm is begint de kachel radiator heel hard te janken. Hoge piep toon.
Deze overleden of is dat nog te maken?Auto gisteren naar Romijn gebracht voor de motor.
Kop er af gehaald maar bleek niet alleen de koppakking te zijn.
Blok word afgeflakt en komen nieuwe zuigers in.
Morgen op vakantie en daar na ophalen en toeren :D :thumbHoopte dat deze nog goed zou zijn en tot de herfst mee zou kunnen rijden.
En dan van de winter vernieuwen, maar nu dus gelijk aan beginnen.Gisteren zijn we verder gegaan met de Manta.
Wat problemen kunnen oplossen, draad naar de relais bleek geen goed contact te maken
en luchtmassameter stekker bleken wat draden geen goed contact te maken.
Motor loopt nu maar na tijdje stationair begon hij licht te roken aan 1 kant bij de koppakking.
Dus die lek en motor weer uit elkaar nu :(Deze week nog geen tijd gehad om aan de Manta te werken.
Gaan aankomende maandag mee verder en dan zeker even een update :thumbHjj start wel de 1e keer, toen hebben ze hem gekeurd. Maar vanmiddag deed hij het weer niet.
Meestal na een paar uur doet hij het dan weer even.Vanmiddag eindelijk de apk er op en de auto verzekerd.
Heb het hele injectie systeem nagelopen en de nieuwe pomp onder de auto geplaatst inplaats van achter in de auto.
De tank is zo goed als nieuw.
Geprobeerd maar wil nog steeds niet starten.
Staat nu weer in de garage.Nee helaas, hij staat inmiddels 2 en een halve week daar.
Alles van het injectie systeem is vervangen, maar loopt nog steeds niet goed.
Dit weekend verder mee.Ja accu is nog vol.
Hij start wel ja, maar slaat net niet aan.Vandaag langs geweest en de nieuwe pomp gemonteerd
Maar hij wil nog steeds niet starten.
Dus nu maar kijken voor een luchtmassameter.Gisteren gebeld en ze hebben de Manta uitgelezen :jerry
Wat blijkt, toch de benzinepomp die niet goed meer is en de luchtmassameter werkt niet altijd.
Dus nieuwe pomp besteld en kijken of ik de luchtmassameter kan repareren.
Maandag gaan ze hem apk keuren en dan hopelijk snel de weg op :DDat is zeker handig, dank je :thumb
Net met de garage gebeld en gevraagd wat er voor storing kwam bij het uitlezen.
Krijg als antwoord, een Manta A heeft toch geen computer :wtf :fy1
Zegt al weer genoeg.Ik neem aan dat ze dat als eerst gedaan hebben de auto uitlezen.
Ja ik ben al bij Nico langs geweest Jan, maar had de aankomende maanden helaas geen tijd.
Ja dat zou super zijn.
Alleen omgeving Amsterdam en Noord-holland weinig Manta rijders helaas.Auto staat weer te koop, kosten van de garage zijn zo opgelopen en wil er geen geld en tijd meer insteken.
Dus als iemand nog een hele nette gerestaureerde manta zoekt met wat werk aan de motor.
Normaal zou de auto veel meer waard zijn maar omdat ik de garage moet betalen voor deze prijs weg.
Hier de link op AutoScout http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=293325138″ onclick=”window.open(this.href);return false;Garage is 6 dagen met de Manta bezig geweest.
Alles nagelopen en uit elkaar gehaald.
Maar kunnen het niet vinden.
Vandaag laatste dag als dan nog niks hebben weer ophalen :(
3de garage die het niet weet te vinden :swear
Als iemand een plek weet omgeving Amsterdam die het misschien wel kan oplossen hoor ik het graag.Heb de Manta afgelopen donderdag weg gebracht voor de apk en gevraagd hun het op te lossen.
Dus hopelijk vandaag of morgen klaar en kunnen hun het probleem vinden.
Hou jullie op de hoogte :thumbIk heb nog wel de oude zekeringkast ja, maar alles nagelopen en maakt wel goed contact.
En de audio komt in de kofferbak uiteraard, achterbank blijft en gewoon in ;)
Vandaag maar even verder gegaan met de audio, is nu klaar voor montage :thumb
Ja bonine is ook vervangen al.
Zat te denken misschien de pomp niet sterk genoeg en die is vervangen?
Hij blijft wel draaien als ik rij, maar is al een oude pompNee helaas nog steeds het zelfde probleem.
Bij stationair loopt hij goed ook na lang lopen.
Maar zodra ik ga rijden begint hij in te houden en uiteindelijk valt hij uit.
Daar na wil die ook niet meer starten.
Uurtje wachten en dan start hij weer, maar daar na zelfde probleem.
Inmiddel vervangen: bougies, bougie kabels, bezine filter, injectors, ontsteking, leidingen.
Baal er zo van, juist met dit weer had ik graag van de Manta willen genieten.Na het weekend even test rit maken :thumb
Stationair loopt hij perfect nu :DVandaag de brandstof filters vervangen en contactpunten van de pomp even nagelopen.
Stationair blijft hij goed lopen nu, niet meer uitgevallen.
Van de week even proefrit maken, zou mooi zijn als toch verholpen is.Ik ga morgen ochtend naar de garage en zal die punten nog even checken.
Ook even nieuwe brandstof filter monteren.Auto staat idd te koop.
Kan er zelf helaas niet meer aan werken door rug problemen.
En krijg de motor niet goed lopend :(
stationair loopt hij netjes.
Maar als ik ga rijden houd hij in en valt hij uit.
Nieuwe bougies, bougiekabels en injectors gemonteerd maar blijft het zelfde probleem hebben. -
AuteurBerichten