Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door gompy58
Zaterdag proefgereden in de Insignia. Een 130pk 6bak versie.De wagen rijd en stuurt prima in principe. Maar helaas, ik heb ‘m afgekeurd en daar baal ik best wel van.
De zit is Klote. Heb echt zitten zoeken om de stoel zo te krijgen dat ik goed kon zitten maar dat lukt niet. Het probleem zit in de middenconsole. Die gaat net ff te vroeg afbuigen naar het dashboard. Ik zit daardoor met mijn rechterknie gewoon strak tegen het kunstof aan. Afgezien dat ik dat na ene half uurtje sturen wel zat was moet ik er niet aan denken wat er gebeurt bij een aanrijding.
helaas… exit Insignia…
daaaaag… ik neem em wel..
origineel gepost door AsconaC20NE
net ff fotootje geschoten:ook niet moeilijk om een dubbel uitlaatje van eps eronder te laten zetten….. kleine paneeltjes vervangen en klaar…
origineel gepost door AsconaC20NE
net ff fotootje geschoten:ook niet moeilijk om een dubbel uitlaatje van eps eronder te laten zetten….. kleine paneeltjes vervangen en klaar…
origineel gepost door gompy58
na, 37000 a 38000 valt reuze mee hoor. Voordat we uberhaupt diep in gesprek gingen over de prijs werd er als een 2-3k aan euro’s afgehaald….De verkoper liet goed doorgschemeren dat hij liever iets dan niets verkocht en dat er best te praten viel over 10%….
ik heb overigens liever diesel… dat dan weer wel. Volgens de verkoper ben ik per direct de garantie van Opel kwijt als ik er een G3 gas handel in hang.
ja idd over dat de garantie wegvalt als je gas inbouwd wist ik, omdat ze nog niet fabrieks garantie kunnen geven op de nieuw motoren…:thumbdown
ik kan em als leaseauto hebben bij een groot bedrijf, zon lease bedrijf dinkt al korting af bij de dealer en dat zal dan uitteraard minimaal 10% zijn.
ik weet niet of je em koopt maar dan kan je er zeker 10 % af halen !!! anders regelt het leasebedrijf het wel voor jou…origineel gepost door gompy58
het zal wel tussen de oren zitten, maar ergens vind ik dat in een dergelijk formaat auto gewoon minimaal een 2 liter moet zitten…“vroeger” was dat gewoon een standaard formaat motor, nu stoppen ze er steeds kleiner spul in dat tot op de rand toe word opgefokt. Ik geef de voorkeur aan een hufterproof blok dat gewoon maar doorgaat en doorgaat en doorgaat….
Als ik een 1600 oid wil hebben neem ik wel een kleinere auto :agent
t zit em idd tussen de oren ja.
als ik de stats van de 1,6 TURBO lees is dat toch 180 pk en een koppel van 230 nm……….
niet verkeerd dacht ik zo…
maar ja jij wil een hufterproof dus 2.0 turbo a 37 of 38.000 eurie.
origineel gepost door gompy58
Wat versta je onder goed mee komen in het verkeer ? Ik verwacht van een 130pk motor dat die toch net ff wat meer kan dan van zijn plaats komen.Wat me wel opviel was dat de koppelkromme van de ecotec diesels in de Insignia maar een heel klein vlak stuk hebben, iets wat nu direct een voordeel is in een diesel, die je juist kiest voor het koppel.
Wat de dvd800 betreft, er zit geen HD in maar een flash disk van 2Gb ( cd500 systeem = 1Gb)
Bij de cd500 krijg j edus een stapel cd’s met de landen erop en moet je die laden op het flasgeheugen. De dvd800 geeft je wat meer ruimte daarin en gemak omdat het maar 1 schijfje betreft.
De praktijk zal ws uitwijzen dat je eigelijk alleen NL en D zult gebruiken en in de vakantie een keer S en of Fr.Wat me stoort aan dat systeem is de beperking ervan waar je niet omheen kunt komen. Je auto merk bepaalt wat je krijgen kunt in je NAV ipv de fabrikant van het systeem. Die laatste is meestal toch meer genegen om wat uitgebreider te werk te gaan. Dit integenstelling tot de auto frabrikant voor wie dit een onontkoombaar randverschijnsel is.
Nadeel van de huidige techniek in autoland is dat je eigelijk niet tot nauwelijks meer een eigen systeem kunt in (laten) bouwen.
Overigens… dat flash geheugen…. Flash heeft een beperking qua lees en schrijf acties… na zoveel acties is het gewoon op… Kan leuk worden zodra de auto in het gebruikte circuit komt.
Maar goed, iig en dus, zaterdag eens ff proefrijden en dan kijken we verder. De dealer heeft al wel aangegeven dat over de prijs absoluut en zeker te praten is…
weten jullie dan toevallig ook of er een evetuele rca uitgang op de radio junit zit , ivm een woofer achterin….
origineel gepost door guyke
Ik werk bij Opel Belgium maar ben op dit moment uitgeleend aan opel Rüsselsheimhoe rijdt de 16 t in combi met de sports tourer?
ben ik erg nieuwschierig naar?? heel graag antwoord!!:wors
origineel gepost door arjontje
origineel gepost door 14XE
een turbo hoeft niet minder zuinig te zijn hoor,ligt echt aan de stand van je gaspedaal.zijn er geen specificaties te vinden???????
Volgens de autoweek (niet erg betrouwbaar)
1,6.
1,8
180 om 140 pk
230 om 175 NMWaarbij het bij de 1.6 het maximale koppel al bij 2200 toeren is.
en omdat het een turbo blok is dus ook langer beschikbaar is dan bij een non turbo blok.0-100km/h
9,3 bij 1.6 om 12.2 bij 1.8
verbruik is nagenoeg hetzelfde namelijk
1:12,5km bij de 1.6 en 1:12,7km bij de 1.8Geluid staat er niet bij.
En de 1.6t is goed koper.
nou ik ben het niet helemaal met je eens dat de 16t goedkoper is , in aanschaf in ieder geval niet….
16t business 32.295 standaard
18 16v business 30495 standaardkleine 1800 euries duurdert
origineel gepost door gompy58
Waarom ik niet voor de C5 kies ? goede vraag…omdat:
– ik een opendak wil hebben en dan MOET ik perse een sedan uitvoering nemen…. alleen dat feit is al absurd…
– ik xenon wil hebben en dan weer perse een exclusive uitvoering moet nemen om die OPTIE te kunnen kiezen. Neem je de exclusieve dan moet je weer een andere motor kiezen…
– dat dwingende gedrag van citroen met opties me zwaar irriteerd
– de C5 in verhouding stukje duurder isIk de insignia qua uiterlijk erg mooi vind. Zeker in de tourer uitvoering. De prijs kwaliteit verhouding prima is. Waar ik wel mee in de maag zit is dat dvd800 systeem. Dat heeft toch wel wat beperkingen. Verder is me op dit forum en op een navigatie forum duidelijk geworden dat Opel nu niet direct de beste is met updates…
maar gewoon, ik vind het een mooie wagen….
oke is me duidelijk, wat me idd ook opviel met de navi is de dvd die je moet gebruiken… als je nu bijv. de nieuw toyota avansis ziet dan zit daar een kleine sd kaart in die je zelf up to date kan maken…
maar je hebt helemaal gelijk t is een erg erg mooi design wat opel op de markt zet… ik was trouwens blij verrast dat de sports tourer er afgelopen zaterdag al in de showroom stond
in het echt is ieveeeeeel mooier…origineel gepost door Aingisni
Hi,Ik ben druk bezig een nieuwe Insignia Tourer uit te zoeken, maar kan nog niet kiezen tussen de 1.6 Turbo motor en de 1.8. Aangezien de Turbo duurder is kan ik in dat geval opties als leren bekleding of de velgen van mijn smaak niet kiezen.
Heb nog geen ervaring met turbomotoren. Ik heb een proefrit gemaakt in de 1.8 en die vond ik niet super snel, maar wel heerlijk stil. Veel stiller dan de Mondeo of C5. Wat doet die 1.6 Turbo, zorgt die voor meer geluid (lees herrie)? En wat moet ik er verder van verwachten? Sneller optrekken is logisch, maar met 120km/h op de snelweg, wat is dan het verschil tussen de 1.6 turbo en de 1.8 gewoon?
Ik hoop op duidelijke en snelle antwoorden. Moet voor eind van de week namelijk kiezen.:)
P.s. voorsteltopic maak ik als ik heb besteld en weet wat het wordt.
met het zelfde zit ik ook alleen het probleem is dat de 16 turbo nog niet klaar staat om in te proefrijden.
dus een probleem voor mij, maar ik ga toch voor de 18 16v en je kan evt een andere chip erin doen heeft ie toch een kleine 150 pk…….
succes met je keuze,groeten een andere insignia sports tourer rijder in spe…
ps: wat zeiden ze wat de levertijd was daar???
origineel gepost door gompy58
okay dan, ALs Toch wel verstokte citroen rijder voel ik me wat vreemd op eeen Opel forum:hmmzPrive heb ik een ax gti, een zx gti en een XM staan. Zakelijk moet daar een auto naast komen.
Vraag me alsjeblieft niet waarom maar dit gaat zeer ws een Insignia worden.Volgende week ga ik een proefrit maken met een tourer 160 pk diesel.
De bedoeling is straks een tourer met 130 of 160 pk in de busines uivoering te kiezen. Extra’s zijn de xenon lampen, een schuifdak en een nav systeem.Nu heb ik wat vraagjes aan opel kenners. Hoe is het tegenwoordig met de opel diesels.
In het verleden heb ik een astra 2.0 16v dtl gehad, nieuw, en daar had ik standaard een blik olie in de bak liggen….Was de 100pk versie trouwens. Die diesel was net ff te zwak, maar de beurs ook dus..
Zou de 130 pk voldoende zijn? of “moet “ik toch aan de 160? Scheelt toch in lease prijs en bijtelling… De 110 pk heeft gewoon echt te weinig koppel voor een diesel. Zeker in vergelijking met andere merken.
Aangezien ik meer dan 40k km per jaar ga rijden met deze wagen door heel NL heb ik een goed NAV suysteem nodig. Nu spring ik geen gat in de lucht wbt de dvd800. Slecht 100 adressen in het adresboek, geen invoer op postcode, geen eigen invoer voor POI’s.
Weet iemand of er op de een of andere manier een ander systeem ingebouwd kan worden??Een goede clarion oid.
Een trekhaak, is die zelfstandig er later onder te hangen? IK kan prima sleutelen, ben immers citroen gewend:angel maar kan dat wel met dan canbus (?) systeem of ga ik dan problemen krijgen?
oh ja, als laatste, die stuurbekrachtiging, is die hydraulischj? ik meen electrisch en in het verleden in een renault is me dat enormn tegen gevallen.
Mocht iemand nog tips of opmerkingen hebben… kom maar op :cool:
Oh ja, ik neem overigens dan ook de sportstoelen, die hebben dat uittrekbare stukje bij de benen en dat is me destijds in de astra ENORM goed bevallen.
Kleur? in een sedan zou ik wellicht rood nemen, in tourer versie zal het ws zwart worden…
als troen rijder waarom kies je dan niet voor de c5
-
AuteurBerichten