Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ben er na lang uitzoeken uit het had niks met massa temaken
Ik heb een 3 rijen ecu en die heeft een gasklep me kleine sensor
En de 2 rijen ecu heeft de gasklep met de grote verstelbaar sensor
Bij mij zat er een gasklep met grote sensor op nu ik deze verwisseld heb
Is de storing weg een loopt hij supper :wors
wil de mensen die mee hebben willen denken bedanken voor hun hulp :thumb
Mvg niels4.96 volt moet het zijn ipv 4 :D niet veel dus
Hoi
Dan loopt hij van 5volt maar terug naar 4, of is het juist de bedoeling dat hij dan naar 0.1 tot 1.3volt zou moeten dat er op de stekker altijd 5v staat
MvgNiemand die het weet ??
Ik kom er echt niet uit de sensor moet goed zijn meet per direct 5volt op de steker van de gasklep sensor
Moet toch een oplosing voor zijn :???:Oke de sensor deugt dus niet moet ik hier een ander type voor hebben dan
Heb er namelijk 3 die het zelfde doen :shock:
En ik heb een 3rij ecu
Alvast bedank
Mvg nielsBen net aan het meten geweest maar als ik de potmeter tussen 1 en 3 meet ik gelijk 5v met de gasklep dicht
En als ik hem langzaam open doe het zelfde
Ik meet met ontsteking uit 0, 5 0hm op klem 1 en massa
Meet wel 5v met de ontsteking aan op klem 2 en massa
Nu de lmm stekker 1 zit geen draad ?? Hoe kan dat op de stekker 4 zitten er wel 2 aan elkaar?
Ik meet op stekker 2 en 4 meet ik 2volt bij stationair lopen van de motor zover hij dat doet
Een inlaat temp sensor heb ik ook niet ? Heb ook geen stekkers over waar die eventueel op zou moeten weet van me astra dat die net na me lmm zat maar die had ook een echte lmm en niet zo grote lucht weger als ik nu heb
Iemand nog een idee
MvgHier ben ik blij mee
Ik ga nu effe een broodje eten en daarna ga ik gelijk aan de slag
En zal het resultaat vanmidag melden
Dank u
MvgStappen motor heb ik ook vervangen omdat ik hier ook een fout code op had in het begin
De motor zit in een corsa b en hij is volledig gereviseerd door me zelf gedaan en deels laten doen natuurlijk :D
Maar heb de motor niet horen lopen toen ik deze kocht
Ik zou nu niet weten wat de spaning van de accu is nu
En de sensor die ik verwiseld heb is de zelfde als die er opzat toen ik hem kocht
Hoe kan ik er achter komen welke sensor er echt op hoord
Tis nu een verstelbare :( ben nu al met al een half jaar bezig om deze motor goed tekrijgen
Maar hij moet nu echt gaan rijden omdat ik hem nodig heb voor naar me nieuwe werk
Ben er behorlijk ziek van en heb er achter af ook veel spijt van
Hoop dat julie iets meer weten
Mvg nielsSorry had ik nog niet vermeld maar deze is nieuw
Met veel pijn en moeite want kreeg steeds een niet verstelbare gasklep sensor
En de nummer van de sensor komen over èèn met de oude die er opzatLucht weger gewisseld maar geen verschil motor gaat als ik daar de stekker van los trek nog slechter lopen
Dus neem aan dat die dan zoiezo goed moet zijn
Als ik de stappen motor los haal loopt hij wel rustig in toeren
Maar ook deze heb ik met verschillende uit gewisseld zonder resultaat
En als ik de ecu reset en alles stekkers er weer op heb zitten krijg ik code 21 tehoge spanging gasklep sensor
Niemand een idee ???
Uitlezen lukt ookal niet met tech 1 en 2 niet
Ecu is ook al uitgewisseld zonder resultaat
Begin me geduld aardig teverliezen
En hoop er snel uit tekomen
Mvg nielsMotor loop trouwes hoog in toeren 2000 om precies tezijn met weg rijden hok en schok hij nogal
En als ik na de lucht weger valselucht creëer loop hijbineens 500 toeren en wil afslaan
Hoop dat julie hier iets mee kunnen
Mvg2 december 2012 om 12:53 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302353@Dr.Ed wrote:
Hoe staat het er nu voor, scheurneus?
*MODS* Graag weer sticky maken van dit topic :thumb …..
Ben gister middag nog bezig geweest aan de corsa
Maar de moet zakt aardig in me schoenen :hmmz
Krijg hem nog niet gestart
Ik heb 12v op de ecu en op de geschakelde + als ik het contackt aan zeten klikt het relair 1x
Als ik de motor start klikt het relair voor de 2x
En heb ik wel vonk maar nog steeds geen brandstof
Maar nou komt het normaal als ik een + op de brandstofpomp zette dee die het gewoon en nu ook niet meer
Als ik de pomp er uithaal en +- aansluit doet hij het goed
Ben weer gaan meten en kom er achter dat als ik de motor starten wil ik geen 12v op de geschakelde+ krijg en ook niet op de constante+ van de ecu maar gaat van 11v naar 8v 6v tot niks de start motor draait wel en heb vonk
Nu is de accu inmidels al overleden nieuwe accu gehaald zelfde verhaal
Iemand nog een idee ik weet het niet meer en kan geen multimeter of draad meer zien :)19 november 2012 om 14:31 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302346Het oude blok was een x16xe
Ik heb op de constante + 12v
Op de geschakelde+ ook als ik het contakt aan zet
Ik zal zo eerst de geschakelde + vanaf me motorruimte naar de ecu brengen en de zwarte draad van de motor boom er op aan zetten
Maar waar moet dat zwarte draad van de motorboom onder de motorkap dan naar toe
Zat een enkele steker aan als ik er 12v opzet gaan de injetoren lopen opdeze zat eerst me geschakelde +19 november 2012 om 12:23 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302344Bedankt voor de snelle reaktie
Wat ik bedoel met de + is dat ik binnen in de corsa bij de ecu een dike rode draad op de corsa plug heb aan gesloten op de dike rode kabel van de motor kabelboom met daar nog eens een exstra kabel vanaf de + van de accu naar deze dike rode draaden dit heb ik me namelijk laten vertelen
dit is blijkbaar niet goed ?
De geschakelde + daar heb ik de stekker van gebruikt die ook aangegeven is op novatuning site
En die schakeld ook goed met het contackt
Moet deze nou onder de motorkap aangesloten worden of moet deze binnen in de auto naar de ecu gebracht worden gekke is dat het relair wel klikt hoor het graag mvg19 november 2012 om 10:23 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302342Ik kom uit utrecht
Ik ben gister nog een dag bezig geweest ,startmotor doet het en de motor draaid eindelijk rond maar krijg geen brandstof en heb geen vonk
Denk dat het toch of een constant+ of geschakelde + verhaal is
ik heb onder de motorkap als het goed is een geschakelde + bij de dinamo stekker en die heb ik aangesloten op een losse zwarte stekker op de motor kabelboom vlak bij de ontsteking klop dit?
Nou heb ik binnen in de auto bij de ecu alles kleur op kleur bde dike rode zit op de rode van de motor kabelboom met een exstra + van de accu is dit goed?
Nu heb ik bij de ecu een zwarte draad over op de
motorboom
Waar moet deze naar toe want de zwarte draad zit niet op de corsa steker bij de ecu terwijl ze in de handleiding van mtech zeggen dat ie er zitten moet
Ik ben teneinde raad en zou graag wilen rijden
Is er iemand met de oplosing mvg niels16 november 2012 om 12:52 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302339Kijk dat wist ik dus niet dacht altijd dat de brandstofpomp een paar tellen mee draaide als je het contact aan zette
maar ik heb binnen in de auto nog een zwart draad over van de motor boom die ik niet op de corsa boom kan vinden
Iemand een idee waar die naar toe moet en nog een dunne rood blauwe kabel op de corsa boom over
mvg15 november 2012 om 19:41 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302336Me beide startmotoren die ik heb doen het niet zitte echt vast
Nieuwe is onderweg
Maar krijg me brandstof pomp nog steeds niet aan de gang14 november 2012 om 13:49 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302332De corsa is van 1996.
En na mij weten heb ik onder de motorkap 2 enkele zwarte draden aanelkaar verbonden als het goed is de geschakelde +
Binnen in de auto bij de computer zit alles kleur op keur aangesloten
Dan de dikke constante + van de corsaboom aangesloten op de dikke rode draad van de motorboom
Of dit moet al fout zijn ?
Het relar van de startmotor tikt wel en brandstof relar ook even
Is het mogelijk de corsa zonder het contactslot telaten lopen.
Ben al 2dagen aan het kloten zonder vooruitgang
Kom er maar niet uit alvast bedank niels14 november 2012 om 11:15 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302329Nee hij geeft niks aan .
Dag ook dat een c20ne computer geen sleutelcode had of heb ik dat mis. Hij doet echt niks
Mvg niels14 november 2012 om 08:26 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302327Goede morgen allemaal,
Ik heb een vraag ik ben bezig met een c20ne in een b corsa maarstart niet zowel de start motor draaid niet rond en de brandstof pomp draait niet
kan het met de startonderbreker van de corsa temaken hebben kom er niet uit hoop dat iemand me helpen kan mvg nielsik heb al een poging gedaan om ze in mijn kleur tevinden
maar de kleur code die ik heb kan ik echt nergens vinden
dat is blauw l34
heeft iemand een site waar ik kan kijken om een vectra in de uk tevinden
of een site waar ik ze nieuw kan krijgen ongespoten
wil het graag snel verholpen hebben want het roest sneller dan gedacht
mvg niels -
AuteurBerichten