Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2011 om 16:42 In reactie op: wacoo’s Opel kadett C City 79" achteraan gezakt foto’s #17848043
@076 wokkel wrote:
Deukje in de vooras, pijpje uit het beton.
Gelukkig maakt opel degelijke auto’s anders had ik nu een kromme vooras :thumbIk heb zo ooit eens een Volvootje 340 (met 5 man erin, lag op de rubber stops) kets kapot gereden op ‘n neerklapbaar paaltje… stuurhuis vooras en bak naar de klote. Dus blijft toch wel oppassen zo laag.
dikke kadett ‘to be’ (over een x-aantal jaar :jerry )
info van Opel Duitsland leverde nog al verrassend nieuws op:
Staat stil sinds 1995 als gestrand project. Gaat me behoorlijk wat tijd, moeite en geld kosten om dit weer een beetje in de richting van origineel te krijgen… maar dan heb ik ook een geel/zwart monster :angel
Mocht iemand trouwens nog iets weten over deze auto, of weet iemand van wie deze is geweest, ik ben op zoek naar alle informatie/foto’s/wetenswaardigheden/vorige eigenaars/etc. Graag even een PB’tje, alles is welkom!
Fantastisch, kan ik weer verder fröbelen met de remmerij. Bedankt! :wors
Ik heb wel eens vaker een remcilinder uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet, dus daar ben ik niet zo bang voor.
Maar als ik bij deze cilinder de borging eruit haal, zit er achter het eerste borgplaatje en rubbertje een soort van plastic schijf, en die zit behoorlijk vast. Ik weet dus niet of die schijf er ‘gewoon’ in zit of dat die zelfborgend is (bijv. of die in een groef valt ofzo). En ja, natuurlijk is de aanslagschroef er al uit :P
Heb al geprobeerd om de remcilinder los te tikken op een blok hout, maar omdat er geen beweging in zat besloot ik het hier maar eens te vragen. Dus als jij er al eens eentje helemaal hebt gedemonteerd kan je me vast wel vertellen of ik gewoon wat meer kracht moet gebruiken bij het loskloppen of juist niet :D
.
Ik heb ook wel interesse in die dingen. Heb ooit geprobeerd om ze naar hier te krijgen, is me toen niet gelukt. Als het jou wel lukt dan hou ik me aanbevolen voor 1 à 2 sets!
Voor een 1200 as kan je hier een deksel met koelribben halen:
KLIKKIEmet een 2.0 heb je een ‘grote’ achteras en die heeft een andere overbrenging. Dus de km-teller tot 200 komt al beter in de buurt dan wat je nu hebt.
Als je de overbrenging van de achteras weet (bijv. 3.67, 3.44 etc.) dan kan je het wormwieltje in de versnellingsbak daar op aanpassen (versnellingsbakkabel losdraaien en kleur checken, geel, rood, blauw) en dan zou de boel weer kloppend moeten zijn.Ik weet alleen niet exact bij welke achterasoverbrenging welke kleur wormwieltje hoort :P, maar ik dacht dat geel voor een 3.67 is. Ik neem aan dat men dat hier wel kan aanvullen voor je!
misschien is je waterpomp ook niet meer helemaal gewend om op volle snelheid (4000-5000 toeren en meer) te draaien na 5 jaar stilstand… had ik ook met de mijne.
Km teller die schommelt: kabel versleten, dus die zal je binnenkort willen vervangen.
Verder een hele mooie auto!
ik ben op zoek naar meer foto’s van c1 kadettjes met 4 deuren…ik moet een beetje inspiratie hebben voor de mijne
Hier de mijne:
Heb nog niet veel foto’s van de kadett in huidige staat, maar wel een paar uit een fotoreportage van de bruiloft waar hij als trouwauto heeft gediend:
zoals je hier kan zien heb ik bijvoorbeeld de grill en koplamp ringen een ander kleurtje gegeven.
let niet op mij…
binnenkant van de deuren zwart, past mooi bij het interieur.
Wolfrace velgjes.
Nieuwe aanwinst:
gaat binnenkort voor de apk :wub
Ook nog maar eens een update:
Zo was hij
Wat nieuwe onderdelen erop
En nu staat hij deels gestript te wachten op een restauratie
In nijmegen afgelopen dagen:
zondag een mede- 4-deurs sedannetje kenteken 24-v?-16 (keizer karelplein), maandag een felgele sedan 2-deurs (radboud zieknhuis) en ik zie wel vaker een rode C1 city rondrijden bij de heyendaalseweg. Iemand een idee wie dat zou kunnen zijn geweest? forumleden?Zo, hier dan mn nieuwe sedan uit ’76:
:wub:wub
Dit is de mijne, heb ‘m net 2 weken.
Moet nog wel het een en ander aan gebeuren… ik zal wel eens een keer een project-draadje maken met foto’s als ik bezig ga.To do:
– roest wegwerken (etc. etc. etc, overal zit wel wát…)
– motor schoonmaken en afstellen
– Lassen aan de dorpel, kofferbak, wielkassen achter
– t.z.t. nieuw interieur (rood)
– t.z.t. nieuwe lak (olijfgroen/grijs en zwart)Nu maar hopen dat dat allemaal gaat lukken met een kleine portemonee:vertag
-
AuteurBerichten