Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Deze tankt 29,45kg in zijn Zafira Tourer!!!! ik maar 20-21 kg.!!!
amai…. :cry[youtube:3rg07cyf]http://www.youtube.com/watch?v=u8x_LZcjVxA&feature=player_embedded[/youtube:3rg07cyf]
heb geen probleem met tanken in vriestemperaturen. Ligt dit niet aan het tankstation? Vind het ook heel gevaarlijk wat je doet! in principe mag je zelfs niet bij je vulnippel staan als je tankt…
Ik herken dit ook….als de wagen koud is….is snel weg, maar heeft dit met het gas te maken, of hebben andere motoren daar ook last van?
Zou ik naar de garage daarvoor gaan?
wat ik ook minder vind, is dat de ZT geen Bluetooth streaming biedt (toch niet via de android phone)
er kan veel meer muziek op mijn smartphone + muziek staat meestal in flac.
Dan kan ik de tracks switchen op het stuur + de tags zien in het scherm….toch triestig dat zo’n duur model dit niet heeft…gelezen op Duitse site dat de corsa dit wél heeft!
“Dankzij de Bluetooth-aansluiting kan de bestuurder handsfree bellen en gebruikmaken van audio-streaming”
http://www.autozine.nl/nieuws/nieuws_archief.php?nk=11062bericht aan de Nederlanders! king:
Ik had onlangs ergens gelezen dat de kaap van 100 CNG stations in Nederland overschreden is.
Helaas als ik op http://www.cngprices.com/station_map.php” onclick=”window.open(this.href);return false; zie ik een pak van die stations niet.
Deze site geeft nochtans wereldwijd goede status van de beschikbare stations weer (voor mij de referentie). Laat ons dus wat ruimer denken, en 1 centrale map gebruiken, dan 1001 locale mapjes (die dan toch weer achterhaald zijn).Als iedereen zo denkt, zijn jullie ook in het buitenland geholpen, voorbeeld België/Nederland/Frankrijk,….
Dus Beste Nederlanders, vul de ontbrekende stations met hartelust aan! Iedereen (en het milieu) zal U dankbaar zijn. :D
Ik heb het goede voorbeeld getoond, en zonet 2165 BA Lisserbroek ingegeven….
vraagje: Orangegas, leveren die H-gas?1. je hebt blijkbaar een CNG keuring nodig. Heb een onderhoudstechnicus gesproken, die juist het CNG-station in Brugge herstelde :D
Heeft mij zijn papieren getoond! 1 attest van de garage + 1 attest van de keuring + verplichte CNG sticker achteraan….
maar geen enkele keuring/noch garage kent dit…. :shock:een vuller mag je rekenen op 5-6000 €! dus eer je dat terugverdiend hebt. eerder voor voertuigparken van minstens 2-3 wagens….
Heb er ook ene gevonden uit Polen die zo’n vulinstallaties verkoopt, zelfs met montage thuis!
Dear Mr. *********,
Pls let me present our offer and find attached product cards.The following prices are if you buy 1 unit each.
If you buy more we have discounts for all models.
CNG compressor FM-4 CNG (output @50Hz 3m3/h at 200bars) export price 2699 euro nettoeach. Inlet pressure can be as law as 1,7kPa up to 14kPa.
CNG compressor CH4_M5 CNG (output @50Hz 5m3/h at 200 or 250bars) export price 4599euro
each. Inlet pressure can be up to 20kPa.CNG compressor CH4_M10 CNG (output @50Hz 10m3/h at 200 or 250bars) export price is 5499euro
each. Inlet pressure can be up to 20kPa.
Warranty is 12 months and you may add up to 10 years.We have Phill, but they are 7 to 9 times more expensive than FM-4 or FMQ-2 in running. But you decide. Price for new unit is 2999euro netto.
I look forward to your order or further questions.
Prices netto export prefered ExWorks in Poland.
Shipping to Belgium 149euro netto.
Installation in Belgium at your address is 499euro including transport.Best Regards,
Marek ********
http://stores.shop.ebay.pl/CNGstoreZo’n Phill, moet je toch op 7 u. vultijd rekenen
als ik de prijzen zag, was mijn goesting over….@Scholten wrote:
Beste mensen,
Verder maakt de auto bij het starten kort een piepend geluid. Herkent iemand dat?Actieradius is inderdaad veel minder dan beloofd. Opel heeft in persberichten heel uitvoerig omschreven dat je toch echt wel 530 km op gas zou kunnen rijden. Er werd zelfs heel specifiek genoemd dat er 25 kg getankt zou kunnen worden. In het instructieboekje staat echter dat dit maar 23 kg is. In mijn ogen belazer je de kluit dan, toch? Gevolg is dat amper 350 km ver kom op een volle tank.
Ik vind dat Opel hierin tekort schiet.vooreerst ben ik heel tevreden met de wagen. Maar volgende opmerkingen.
Ja! dat piepend geluid heb ik ook.
Ik heb mijn vorige LPG wagen weggedaan omdat hij schokte in de winter (indruk geen voldoende toevoer, nooit opgelost). Heb indruk dat wagen in koude ook geen harmonieus geluid geeft, hij geen constante toevoer krijgt. merk dit gewoon op als ik buiten luister naar de motor, binnen merk je daar niets van.
ik tank H-gas, en net na het tanken staat alternatieve actieradius +/- 367 km. ?! zonder dat ik nog maar 1 km. gereden heb.
Dit vind ik ook een serieuze domper op de vreugde, als ik ervan uitging dat ik toch +/- 450 km. zou kunnen rijden.
Zeker omdat je zo weinig tankstations hebt, vind ik dat we misleid zijn met de actieradius.Vooral stadsverkeer en zit rond de 6 kg/100 km. (zuinig rijden)
Ik denk dat ik Opel hierover zal schrijven of test-aankoop (consumentenbond NL?)
welke benzine tanken jullie in combinatie met de CNG motor: 95 octaan of 98 octaan (vanzelfsprekend loodvrij)?
zelfs mijn eigen garage bekijkt mij als een marsmannetje….de vrouw des huizes vroeg zelfs waarom ik op aardgas wil rijden….en wat kost da?…en mensen hebben schrik van gas….
zo slecht en dom zijn die Belgen nog niet :lol:
ivm brandstofprijzen.be http://brandstofprijzen.vroom.be/
heb al meermaals gemaild met eigenaar van die site.
oa op 30/8/12 ivm CNG stations => geen reactiehij komt graag in het nieuws om over brandstofprijzen te praten, maar zijn site is gammel, zijn app die schandalig veel geld kost en nooit geupdated wordt (nog altijd 1.0) en onrechtstreeks wordt hij rijk van de vele vrijwilligers die de prijzen -kosteloos- ingeven, en die als ‘dankuwel’ een app van 6 € mogen kopen!
op scdb.com (flitspalen) kan je door 1 flitspaal in te geven, levenslang abbo krijgen…Dus bij deze de verhouding.
Wat kan hem die CNG interesseren, waar er niets mee te verdienen valt.https://maps.google.be/maps/ms?msid=213061341964556950305.0004c7cd8e36562713b75&msa=0
nog een leuke
http://www.cngprices.com/station_map.phpcorrecte lijst Nl?
http://www.fuelswitch.nl/index.php?mod=map&filter=aardgasDuitsland (wooaw!)
http://www.gas24.de/cms/291-0-erdgastankstellen-uebersicht-deutschland.htmlBob,
.
Ik heb alle -ook toekomstige- cng stations in kaart gebracht in google maps. Zit nu mobiel te s
urfen, als ik thuis kom, dan zet ik de link hier!Voordeel is dat wij hier met H gas werken=langer rijden
ik denk omdat dit komt doordat jullie in Nederland met L-gas rijden en in België H-gas (hoog metaan gehalte)
ik zie toch 16% verschil.Sowieso denk ik dat je nooit 530 km. kan halen (tenzij op autostrades aan 110 km/u.) ;)
“Momenteel worden de gasverbruikers in België bevoorraad met twee verschillende types gas: rijk gas (hierna: H-gas) en L-gas1. Deze twee types gas hebben andere kenmerken; het voornaamste verschil ligt in hun calorisch vermogen (hierna: PCS). Terwijl H-gas een PCS heeft van 11,630 kWh/Nm3, heeft L-gas een PCS van 9,769 kWh/Nm3 2. Dit verschil in calorisch vermogen maakt het noodzakelijk het H-gas en het L-gas via verschillende pijpleidingen te vervoeren en deelt de Belgische aardgasverbruikers op in L-gasverbruikers en H-gasverbruikers.”
bron: http://www.creg.info/pdf/Studies/F313NL.pdfja, reed haar oprit uit (achteruit, stuur rechts draaiend). De linkse brandde wel (kant stuur)…
Ging het haar nog zeggen, gelukkig niet…zou nogal lullig overgekomen zijn… :(
bedankt coppe218
ondertussen is mijn ‘paniekaanval’ gestabiliseerd ;)
Heb daarnet overbuur gesproken, die zijn beide VW’s vervangen heeft door Huyndai & Honda.
Onderhoudskosten véél te duur van de Duitser.Toevallig heeft een andere buur een -stinkende :D – touran diesel….toen ze gisteravond vertrok, ging de nagelnieuwe wagen de valavond in met 1 mistlamp vooraan. Was al 1 defect….
belangrijkste is dat ik model mooi vind, zuinig, stil, leuke opties (w.o. sportzetels), goede motor die toch al enkele jaren op de markt is, goede dealer die ‘correcte’ prijzen vraagt. Zuinigheid primeert, hoef geen sportwagen…..wil zo laag mogelijke verbruikskost (sport),…rij nu altijd 110 km/U op autosnelweg (behalve op reis, dan ga ik wel sneller)
oplossing voor dit probleem als ervaringsdeskundigen. CNG rijder in BE, krijgt maar 21 kg ipv 25 kg in lege tank. Dealer die geen kennis heeft?
http://www.opelforum.be/index.php?showtopic=10540&hl=%2Bzafira+%2Btourer&fromsearch=1@ Mustangdriver
idd. ik moet stoppen op fora te lezen voor ik hem heb….ik word er tureluut van….
soms krijg ik paniekaanvallen en denk ik: had ik een touran cng moeten kiezen? prijs was quasi dezelfde….@ Scholten
Ik heb het geluk -of soms ongeluk door het gebrek aan stations- dat hier enkel H-gas geleverd wordt. Op gebied van milieuvriendelijkheid (zuiderburen) moeten wij nog veel leren. Helaas kan ik niets van ervaringen meedelen, daar de mijne pas in 1 maand geleverd wordt.
de 2 tourer CNG’s die eropstaan… 5,77 kg/100 km. verbruiken, da’s 1 op 17,3 zoals jullie dat zeggen :D
toch oké? niet meer dan de touran. (met kleinere motor)Vraagje met alle horrorverhalen hier….zouden jullie garantieverlenging nemen?
rijd +/- 15.000 km./jaar (komende jaren wat meer, daar verder reizen met grotere kinderen)
kost 1.335 € voor 3 jaar extra
opel.fr : 1.210 €
In Fr. wordt er gekeken naar km’s en kan je 75k kiezen…zou het nog 910 € kosten. (is europawijd geldig)
Je kan moeilijk naar FR. rijden (niet zo ver van mijn deur), daar dealer vragen voor garantieverlenging, en bij persoonlijke dealer in BE de garantieverlenging laten toepassen…of toch?Zo’n drukregelaars, is dat een dure kost? Ik vind een garantieverlenging interessant, daar prijs idem op dure wagen (met veel snufjes & cng Troubles) in vergelijking met zafira B. die 10.000 € minder kost.
met mijn nadien ingebouwde LPG 3 jaar probleemloos gereden in zafira A, nadien begonnen problemen….nieuwe boordcomputer van opel (400 €), LPG herprogrammeren + de computer + injectoren….700 €, 3 weken later terug….nog eens 300 €
in zomer: probleemloos, in winter: altijd schokkend rijden bij koude….dus bij zo’n probleem zou ik mijn garantie er al uithalen en kan ook van toepassing zijn op andere onderdelen…..
Ik heb wat spijt niet naar VW touran CNG gekeken te hebben. (wel minder mooi) Of mag dit niet gezegd op Opel Forum?
Zeker nu ik hier lees dat hij wat ‘mak’ is….
vrij vertaald:
‘draaimoment’: (210 Nm tourer ipv 220 bij de 1.4 TSI ecofuel, de tourer heeft daarvoor een overboost tot 240 Nm :D )
De 1.4 VW-motor brengt het maximale draaimoment reeds bij geringere toerental als de zafira (dank zij kompressor), die bij 2300 aanspringt.VW: heeft optie 8 speakers (van betere kwaliteit, vergelijkbaar met infinity bij insignia) voor goede 300 €
speelt AAC files en Ogg Vorbis…. (opel enkel MP3/WMA). Tourer nog geen optie betere speakerslaadruimte VW groter (doordat tourer pak lager is dan zafira B)
Of vinden jullie dat ik overdrijf? soit, hij komt eraan binnen 1 maand & dan zien we wel…
thx
coppe218
Heb ook een cosmo CNG met wat opties bovenop.
helaas ‘vervalt’ FlexConsole incl middenarmsteun (vervalt i.c.m. 1.6 Turbo CNG
150pk (IP6_) ), was normaal handig….Krijg je er iets in de plaats voor? :D
Ik moet zeker geen sportwagen hebben, huidige zafira A (92 pk met LPG) is voldoende in trekkracht (zou wel ietsje meer mogen). In de bergen zit ik toch snel aan limiet.
11,5s/100 km., op papier, wat voor mij meer dan voldoende is….
kan je wat meer vertellen hierover (optrekken/schakelen/rijgedrag)? zodat ik geen slapeloze nachten heb. Binnen 1 maand zou ik hem al in ontvangst nemen (nog geen 3 maand na bestelling)
hier nog leuke review
http://www.autoweek.nl/autoreview/34661/opel-zafira-14-turbo-140pk-business-edition -
AuteurBerichten