Satcom

Aangemaakte reacties

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Astra G Cabrio 3e remlicht probleem #18371751
    Satcom
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 January 2020

      Probleem opgelost!!

       

      Zaterdag terug gegaan naar de garage. Garage heeft mijn verhaal aangehoord. Volgens hen zat de bruine massa kabel niet goed. Die hebben ze direct met een massa punt in de bagageklep aangesloten. Vervolgens werkte de 3e remlicht.

      Toen de kap er weer op gezet, alle klemmetjes er weer netjes in geklikt.

      Ik dacht toch even weer testen voordat ik vertrek. Werkte het weer  niet!!

      De kap er weer af gehaald. Beetje aan de kabels lopen tornen, en toen deed hij het weer wel. Daarna is het niet meer voorgekomen dat hij het niet meer deed. Dus de kap er maar weer op gezet en vertrokken.

       

      1 ding is nu in ieder geval duidelijk dat er ergens een kabelbreuk zat/zit dicht bij de connector. Mocht het weer niet gaan werken dan weet ik in ieder geval welk gedeelte ik ga vervangen. Had er nu even geen zin meer in omdat het nu weer werkt.

       

      In reactie op: Astra G Cabrio 3e remlicht probleem #18371713
      Satcom
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 January 2020

        Hoi Miraltje,

        Allereerst bedankt voor je reactie. Altijd leuk dat er mensen zijn die willen helpen.

         

        Quote: “-12v is best mogelijk boord spanning is gelijk-spanning, indien je de meetpennen omdraaid heb je +12v”

        Ik heb de zwarte massa draad van de voltmeter aangesloten op de een massapunt in de bagageklep met een klemmetje.  Dus niet in de connector wat aangesloten wordt op de connector van de remlicht zelf. En dan wel op de connector gemeten met de rode draad, terwijl de range van de voltmeter op 20V DC stond. Dan zie ik dus -12 volt als de pedaal niet is ingetrapt. Ik verwacht dan eigenlijk +12 volt op de zwart/gele draad zodra je juist de pedaal intrapt.

         

        Quote: “als je de draden 1 voor 1 doormeet zouden deze allemaal rond de 0 ohm moeten zijn”

        ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt, tussen welke 2 punten meet je dan? waar komt die kabelboom op uit? is deze parallel aangesloten op de linker remlicht? De vraag is waar gaan de draden van de 3e remlicht naartoe? Naar 1 van de achterlichten of helemaal naar voren naar de rempedaal schakelaar misschien?

        Want ik zit aan een workaround te denken zodat ik in ieder geval door de volgende APK heen kom mocht het zo zijn als we de breuk niet kunnen vinden: Namelijk van de linker remkabel de +12 volt aftappen met enkel 1 draad naar de plus van de 3e remlicht. En dan de massa van de remlicht aansluiten op het massapunt in de bagageklep. Ik hoop dan niet dat er verschil in sterkte van het licht te zien is tussen mijn linker en rechter remlicht.

         

        Quote: “doet de cv van je kofferbak het wel?”

        Ja deze doet het gelukkig wel gewoon.

         

         

        Quote: “wel alle gebruikers afkoppelen anders krijg je meetfouten”

        Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt.

         

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)