Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bigend van de 4de cilinder is overleden. Fikse speling.
Ben bang dat de auto de bult op gaat.Voor als iemand ooit nog een soortgelijke conversie wil doen met een x16sz of szr motor.
Tis opzich een makkie en het past en werkt perfect.
Mij mocht het alleen niet meezitten.
Vriendelijk bedankt voor de info maar ben bang dat ik de teller nooit werkend zal gaan zien.
Heb het bigend uit de 4 de cilinder liggen en ben helemaal klaar met de auto.Denk dat deze maar de bult op gaat. Wel zonde na de vele inversteringen.
Vandaag liep hij op een gegeven moment mooi op 4 cilinders.
Toen ik even wou kijken of de pk’s allemaal aanwezig waren begon na dat ik het gas los liet de motor verscrikkelijk te tikken. Het klinkt echt als een harde klak.
Ook gaat bij stationair draaien mijn oliedruk lampje branden.NIET GOED:(
Ik hoop dat dit iets met de kleppen te maken heeft al klinkt het dieper in het blok.
Zal maar niet meer door rijden en ZSM de boel lostrekken in de hoop dat er geen extra schade aan het motortje zit. Anders baal ik als een stekker want ik had eerst gewoon een compleet andere motor in willen lepellen. Had ik dat maar gedaan:puke
Heb zojuist even gekeken maar het zijn bij alle 2 klokken dezelfde waardes.
W=1111 Dus dat zit wel goed. Afwijken heeft hij altijd wel een dikke 10km gedaan
maar dat scheelt in boetes he:p ik zal nog wel even moeten kijken waar ik dan toch de groene draad helemaal naartoe moet gaan trekken:p want als er geen pinnetje in de stekker zit hiervoor weet ik ook niet waar ik hem aan moet solderen.Sorry maar wat is een w waarde:P
Ik denk dat ik toch maar een andere kop op ga zoeken.
Klopt het dat als ik een 1400 SE kop opzoek dat deze
betere in en uitlaat kanalen heeft en ook voor een hogere compressie zorgt?Dan heeft de demontage ook nog een groter doel dan alleen de kromme klepjes:p
Weet niet wat die klepjes nieuw kosten anders is dat mischien wat makkelijker:p
Kleppen uit een x16sz kop zullen wel anders zijn he.Inschuren? Gewoon met een schuurpapiertje bedoel je?
Dacht altijd dat dat heel precies kwam en ze echt ingeslepen moesten worden.
Anders word ik helemaal gek want dan had ik dat meteen bij alle kleppen gedaan toen de kop nog los lag. :angel
Op het oog leken ze wel mooi te sluiten.
Maar ze zullen toen wel dicht geperst zijn door een tik van de zuiger die niet zo
heftig was dat er schade zichtbaar was.Zuigerveren zijn goed want bij een test met de vorige kop was er niets loos.
Kunnen de klepstoters zorgen voor problemen of is dat uit te sluiten.
Tikken doen ze in ieder geval niet.Mocht het dan toch echt een kromme klep zijn.
Weet dan iemand wat het zou kosten om die te vervangen?
Uiteraard lever ik dan wel een losse kop die zo ver gestript is al nodig is.Dan heb ik tenminste een idee wat ik kan verwachten.
Heb wel spijt dat ik dit niet meteen even heb gecheckt maar ik
had er dus toch wat te veel drukte mee.Achteraf he…….
Vind het wel vreemd dat als ik hem koud start.
Het na een klein poosje toch echt lijkt alsof hij op 4 loopt.Compressietest van men net opgebouwde blokje gedaan.
Geen druk op de 1ste cilinderking:
Nou die bovenste zit niet bij de SE hoor:angel
Daar is ook geen aansluiting voor.
De 2de foto is toch echt een vervanger.
Maar dat is dan wel logisch als dat voor de tankontluchting is.
Die schakelt dus origineel dmv de computer zelf en nu met het vacuüm
kraantje dmv het vacuum wat hij bij het slangetje naar de bekrachtiger wegpakt.Toch altijd even fijn om te weten waar alles voor dient en of het goed aangesloten is:p
Willem… volgens mij moet jij geld gaan vragen voor je adviezen.
Jij weet werkelijk waar allesking:Nu even wat minder moois.
Net even een compressie test gedaan maar de 1ste cilinder had gewoon geen compressie. Toch is het mij opgevallen dat hij tijdens mijn ritje van vandaag vooral in het begin toch echt op 4 cilinders liep.De kop die ik heb gemonteerd komt van een blok waar waarschijnlijk de drijfstang van de eerste cilinder van is gebroken omdat deze vrolijk bovenin stond samen met de 2de en 3de cilinders. Omdat ik geen sporen kon vinden op de kleppen van een tik oid heb ik maar een hand voor mijn ogen gedaan en op goed geluk de boel gemonteerd. Op het oog leken de kleppen goed te sluiten dus ja.
Het zal waarschijnlijk dus toch niet in orde zijn:p
Hoe kan ik makkelijk controleren of het daadwerkelijk de kleppen zijn en of het er dan mischien 1 is. Of zou het ook een klepstoter kunnen zijn.Ook heeft iemand de term klepverkleving genoemd maar wat dit precies is weet ik niet en kan ik ook niet vinden. Alleen dat er een goedje is welke dit verhelpen kan.
Ik zit me ook een beetje af te vragen of ik mischien niet gewoon vrolijk door moet gaan rijden in de goede hoop dat het beter gaat worden:p Of is dit echt niet mogelijk. Heb al wel wat motopower2 van forte door de brandstof gedaan.
Niet dat ik echt denk dat het helpt hoor:pNet even een test rondje gedaan met de originele brandstofpomp.
Hij loopt op 3 poten de 1ste cilinder doet niet mee.
En hij houd verschrikkelijk in. Maar dat zal wel met die brandstofpomp
te maken hebben.Ziet het er goed uit en zo klinkt het (als je het falen van de 1ste cilinder weg denkt.) ook.
Iemand een idee wat het niet meedoen van de 1ste cilinder zou kunnen zijn?
Het was toevallig dat ik laatst op dit forum las over het resetten van de computer bij het loshalen van de accupool.
Dit heeft wel geholpen! Het was starten lopen. Heb hem maar snel uit gedaan aangezien er enkel een uitlaatspruitstuk op zit
en het al half 12 was(a)Wat zal de buurt gek met mij wezen.:)
Hij poft en doet wat nu tijdens het starten. Heb naar mijn idee alles wel goed zitten.
Kan het zijn dat met de originele brandstofpomp de motor zelfs niet wil lopen?
Bah… Volle avond met een rotte bout van de waterpomp bezig geweest. Kon der ook nog een voor geen meter bij. Had hem vandaag eigenlijk willen starten!.
Weet iemand hoe ik kan zien welke brandstof slang de toe en de afvoer moet wezen trouwens? Van zowel de brandstof gallerij als de slangen vanaf de tank:pVolgens mij heb ik al gevonden hoe het in elkaar hoort te steken.
Het vacuüm kraantje word aangestuurd door de slang die naar je rembekrachtiging gaat vanaf je inlaatspruitstuk. Kan dit kloppen?
Daar zat namelijk een slang aan die nergens heen ging. Deze heeft bij mijn auto ook nergens aan gezeten. Bij de donor kon ik het helaas niet vinden omdat daar de rembekrachtiger al van af was.Nu weet ik alleen nog niet waar hij voor dient. Iemand die me dit kan vertellen?
Weet trouwens ook iemand of ik de krukas kan blokkeren op de een of andere manier?
Niemand die me wat over het verschil en het nut van de 2 verschillende kraantjes kan vertellen?
Begin nu aardig richting dat werk te komen namelijk:P
Oke, ik heb dus vandaag alle onderdelen die ik nodig denk te wezen van de donor gehaald. Helaas wel op de brandstofpomp na want de tank was in zijn geheel al verdwenen:p
Ik zat al even te denken waarom die auto op de sloop zou staan. Was stiekem bang dat er een verbrande klep in zou zitten of de nokkenas op zou zijn. Maar toen ik de kop er af had begreep ik het al:p Er kunnen namelijk nooit 3 zuigers tegelijk bovenin staan king:
Ik heb trouwens nog wel een vraagje over een slang welke bij mijn rechter voorwiel verdwijnt. Origineel zat deze op de inlaat met daartussen een electronisch kastje.:
Terwijl bij de niewe kop hetvolgende vacuüm kraantje het werk moet gaan doen.:
Enkel weet ik niet waar de aansturing van het kraantje ooit vandaan is gekomen aangezien deze afgeknipt is en ik geen nippel kan vinden die over is.
Daarom vraag ik me even af waar het slangetje voor dient en of ik deze kan afdoppen of iets dergelijks.
Ook vroeg ik me even af of het kan kloppen dat mijn onderblok is gevlakt aangezien ik heb gehoord dat op de volgende plek normaal mijn motorcode zou moeten staan:
Enkel staan er nu vier zeven’s
Mischien dat ik daar rekening mee moet houden met het kopen van een koppakking?
Viel me trouwens op dat er bij mij geen halve maan op de gasklep zit maar echt een ristrictie. Heb er geen foto van gemaakt maar mocht iemand dat willen dan kan dat wel.
Nog even een foto van de teringzooi:
P.s.
Toen ik de bougie uit de 4de cilinder van mijn eigen blok draaide kwam er koelwater uit.(a) Is de koppakking dan nog goed?king: hahaDe compressie van de cilinders varieërt tussen de 12 en 12.5 bar per cilinder zoals hij nu is (was eigenlijk want heb net de kop verwijderd. Ze liggen dus mooi dicht aan elkaar zoals het nu is.
Gaat hier verandering in komen met de nieuwe Se kop?Wil anders ook even rekening gaan houden met het verlagen van de compressie door mischien een extra pakking te gebruiken en vervolgens een turbotje te monteren. Dit is nog niet helemaal zeker maar ik speel er een beetje mee in mijn hoofd.
Wim weet jij mischien ook of een pomp van een station ook gelijk is?
Oke ik moet dus de pomp overzetten. Maar nu vraag ik me alleen wel af of dat wel kan aangezien ik zelf een sedan rij en het se blok in een station ligt. Of zullen de pompen verder wel gelijk zijn. Heb toen snel even gekeken of hij niet op de zelfde plaats zat als bij mijn auto maar dat was dus niet het geval.
Motor overbouwen ga ik niet aan beginnen. Ik heb zelf genoeg technische kennis in huis om de boel over te bouwen als motorfiets technicus enkel heb ik thuis niet de gereedschappen om het complete blok over te zetten. Wat ik nu van plan ben kan ik thuis en dat vind ik altijd wel zo lekker. Uitbesteden wil ik niet want het zelf sleutelen vind ik simpelweg gewoon leuk:angel
Ik zal voor het stekkertje volgende week maandag even een foto maken dan haal ik de onderdelen van de donor af. Hij zit wel op een vreemde plaats vind ik zelf. Hij zit namelijk als je voor de auto staat links aan de kleppendeksel gemonteerd met een beugeltje. Zou echt niet weten waar dat ooit heen is gegaan en mis in die buurt ook niets. Heb al wat foto’s bekeken van deze blokken maar kan daar ook niet zon stekker vinden.
Verlies in compressie mag er niet wezen eigenlijk. Wil juist meer uit de wissel gaan halen als dat er oorspronkelijk in een se zit. Mischien kan ik dan beter een kaal kopje van een 14se erbij opzoeken om het verlies in compressie te compenseren (heb namelijk gehoord dat deze beter in en uitlaatkanalen heeft) of zal het verstandiger zijn simpelweg de 16se kop te vlakken.
Beide zijn voorzien van een DIS ontsteking al zit die op de donor er niet meer op. Deze kan dus gewoon over gezet worden lijkt me.
Wat is trouwens het voordeel van een DIS tegenover een gewone rotor. Of is het juist een nadeel.
Tips over hoe ik het vermogen kan winnen met aanpassingen aan de kop zijn altijd welkom. Ben wel in voor wat expirimenteren.
Bedankt voor de snelle reactie’sking:
-
AuteurBerichten