Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[quote quote=18384391]Start stop is wat apart, stilstaan, in zijn vrij zetten en handrem aantrekken, als je nu de koppeling loslaat zou hij uit moeten gaan in start/stop stand[/quote]
Handrem hoef je niet aan te trekken.
Bij mijn leasebakkie is het start/stop er na een klein jaartje al mee gestopt, heeft na een aantal maanden weer even gewerkt en daarna weer gestopt tot nu aan toe. De dealer weet ook niet precies wat er mis is.
Ik mis het ook niet, voordeel is wel dat als de motor een keer afslaat het start/stop systeem hem wel weer start (na intrappen van de koppeling).
Hallo Matte,
Ik heb zelf ook de richting aanwijzers achter vervangen voor leds.
Ik heb de standaard achterlampen, kan zijn dat de bevestiging in jouw lampen voor de richting aanwijzers anders zijn!!
deze leds, zitten er bij mij al een maand of 6 in en werken prima alleen zijn deze maar een wattje of 3.
Om een defecte lamp en dat ‘hyperflashen’ tegen te gaan zal je er een paar kleine vermogens weerstanden bij moeten maken, om de rest van het vermogen richting de 21 watt te krijgen die de auto graag als verbruiker ziet.
deze weerstanden heb ik erbij gebruikt.
De weerstanden passen prima op het zwarte kunstof deel welke uit de unit gehaald kan worden waar dan het knipperlicht inzit. (weet dus niet of ze bij jou gelijk zijn)
Weerstanden komen parallel over de plus en de min van het lampje, die kan je prima over de plaatjes die naar de fitting toe gaan solderen, wel een beetje extra soldeersap gebruiken anders hechten ze niet lekker.
Resultaat is prima, geen meldingen of ‘hyperflashen’.
EDIT: denk dat jij deze nodig hebt.
Groeten,
Ronald.
Doet ie het ook wanneer je stilstaat?
Dat probleem heb ik ook gehad en bij mij was het dus ook wanneer de wagen stil stond, daar kan je al een hoop mee uitsluiten, bij mij zijn uiteindelijk het vliegwiel en de verstuivers vervangen en daarmee was het probleem opgelost.
De m32 bak na het facelift model doet het voor mijn gevoel prima, ik heb zelf een goede 190000 km in een 1.7 cdti 96kw zonder problemen met de bak gereden.
Ik heb deze ballasten, hiermee heb je geen probleem met de BC.
En deze lampen heb ik erbij, wel dient de lamp ondersteboven in de behuizing geplaatst te worden, als je dit niet doet dan krijg je schaduw in de lichtbundel van het ‘pennetje’ van het lampje.
Even met een dremel aan de slag dus om het lampje aan te passen zodat het ‘pennetje aan de onderkant van de lamp zit.
Rij al ruim een jaar met deze set en ze bevallen prima, lichtbundel is gelijk aan de normale halogeenlamp, dus wanneer ze netjes afgesteld blijven staan zal je ook niemand verblinden.
Natuurlijk is dit niet te vergelijken met led matrix, maar wel een stuk beter als de wat zwakkere halogeen lampen.
Als je het trouwens helemaal af wil maken kan je het grootlicht voor een goede H1 ledlamp vervangen, deze heb ik erin zitten.
Wat je zou kunnen doen is de orginele lampen om laten bouwen met aftermarket bi (xenon) projectors. als je veel geduld hebt zou je dit ook zelf kunnen doen.
google maar eens op retrofitlab.
Dit is ook een leuke optie om te gebruiken, heb ze zelf een poosje terug in de koplampen van een fiat panda gebruikt.wat ik je af wil raden zijn led lampen in projectors, xenon lampen geven een veel netter licht beeld in projectors.
Ik heb in mijn astra k (met normale halogeen projector lampen) ook weer xenon zitten aangezien het lichtbeeld met leds erg slecht was. -
AuteurBerichten