Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@wim-v6 wrote:
Kan bijde het probleem zijn
Sensor zit aan de achterzijde van het onderblok, en MOET op het juiste moment gemonteerd worden.
Willem
Oud topic, maar heb je een idee hoeveel Nm die aangedraaid moet zitten? Probleem is nog steeds aanwezig.
Heb ‘t vanmiddag met een ander relais getest, geen effect, kabels gecontroleerd, ingespoten met contactspray, even laten rusten, geprobeerd, geen effect.. toen maar naar de sloop gereden, ander motortje gehaald met stangen erbij (hele inrichting), getest, werkt. Die toen dus maar gekocht voor €20,-. Wel zo makkelijk.
Hele koppelingset (drukgroep, lager, platen)
Als je letterlijk onder de auto ligt terwijl de motor draait en in versnelling staat, kan je het echt horen vanuit de motor, en of ‘t nou de versnellingsbak is of het carter (waar de motorolie zit) weet ik niet.. je hoort trouwens ook een soort ratel als de auto in vrij staat (motor uit) en je de wielen draait…
Als je tijdens het rijden wat met de versnellingspook speelt (bijvoorbeeld iets verder duwen), wordt het geluid luider.
Nou.. hmm..
Koppeling is hersteld door de garage, schakelt als nieuw :jerry
Echter.. blijft er een ‘ratelend’ geluid op het moment dat de auto rolt, ik heb zelf vandaag de bakolie vervangen, maar dat hielp niks, dus auto opgekrikt met 2 bokjes eronder, wielen laten draaien en luisteren, lijkt vanuit ‘t carter of ‘t differentieel te komen..Als de auto voorbij rijd hoor je het niet, als je in de auto zit, en radio is uit en ventilator ook, hoor je het wel..
Kan dit een andere lager zijn in de versnellingsbak ?Vandaag de auto bij de garage afgedropt, koppeling wordt vervangen en meteen weer ‘n nieuwe APK!
Niemand? :(
Ik heb vandaag de onderkant van de bak losgehaald (bij ‘t diff) en er kwam ongeveer 0.7-0.8L olie uit, volgens de website van kroon-oil, moet er toch zeker 1.6L in, of klopt dit niet?
Zou te weinig olie ook het probleem kunnen zijn?Ook wil ik graag weten hoe ik kan zien wat voor bak het precies is, een koppeling-set voor een F13 is namelijk iets duurder (en dus aannemelijk anders) dan een normale (opgezocht op kenteken)
Hoe kom ik er achter wat voor versnellingsbak ik heb? F10/F13/F15/F16/F17 .. etc..
Dit zodat ik er wat tekeningen bij kan zoeken als we een poging gaan doen de lager te vervangen.Ik heb geen idee hoe lang de koppeling er al zo in zit, waarschijnlijk gaat met deze kosten (€ 570 bij garage) en nog wat andere gebreken (motormanagement lampje door gevlakte kop? (vaag probleem)), de auto de deur uit, en koop ik voor een leuk bedrag een ander autoo’tje :(
Nee, tijdens gas geven gaat alles prima, remmen ook, het enige wat er echt trilt is het koppelingspedaal.
edit Het is echt alleen het geluid wat ‘stoort’, de lichte trilling in pedaal is het andere euvel. Verder rijd/remt en schakelt de auto prima.
‘t is niet alsof er iets rammelt, meer een, ja hoe omschrijf je dat geluid..
net even stukje gereden, youtube filmpje van gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=d7sg-ukhtJw” onclick=”window.open(this.href);return false;Geluid is ietwat ‘overdreven’ hard, maar da’s dus de mic van de telefoon.
In de video hoor je ook als ik de koppeling loslaat (als ie dus in z’n vrij rolt)Tijdens ‘t rijden valt ‘t geluid wel echt op.
Nouja, ik zat dus met de opcom software te klooien en toen heb ik per ongeluk het gewenste stationair toerental gereset van 900 naar 800.. alleen de programmeerknop id grijs en kan je niet op klikken
Misschien toch even langs de garage om dit terug te zetten?
Vandaag de 161000 gehaald (4 maanden terug was het nog 148300..) :hmmz jammer dat de benzine zoveel kost :swear
Mogelijk dat het gewoon niet met mijn auto werkt, maar het support wel ISO-9141-2 interface (volgens sommige sites) welke die ELM327 interface ook zou moeten ondersteunen (zoals erop staat; supporting all OBD2-interfaces).
Regio Bergen op Zoom.. heb de elm327 met bluetooth interface..
http://www.q24u.nl/obd2-elm327-scanner-met-bluetooth-interface/” onclick=”window.open(this.href);return false;Ook nog andere dingen die ik kan proberen? word er een beetje moedeloos van dat mn ecu gewoon niet lijkt te reageren..
kan het ook iets van een zekering ofzo zijn dat ie niet reageert? (Auto loopt wel overigens)
Heb ik ook, beide zelfs, en torque kan wel verbinden met de ELM interface, maar via geen enkel protocol.. in MoDiag 2.0 gaat ie even naar KVM 2000 fast, maar zegt dan ‘engine probably not supporting OBD’ (terwijl de garage het wel uit kon lezen…)
Thanks! Kan ik in ieder geval de kop er weer opzetten :)
-
AuteurBerichten