Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
11 december 2013 om 22:37 In reactie op: Iemand ervaring/advies voor het plaatsen racekoppeling #18198431
ok top info !! me bak ratelt weer dus kan niks anders zijn dan vliegwiel ik heb al 2 x gehad dat ie uitviel in een snelle bocht terwijl ik wel een originele vliegwiel heb (tenminste dat zei de verkoper waar ik deze had besteld)
11 december 2013 om 22:25 In reactie op: Iemand ervaring/advies voor het plaatsen racekoppeling #18198429ja ik zag ze ook al op een duitse site maar ze hebben als ik me niet vergis alleen een race koppelingset en geen vliegwiel
http://www.sachsperformance.com/Sachs-Performance-Clutch-Powerclutch/Opel-Vauxhall/Opel-Astra-H-Caravan-08-04-%3E/1-9-CDTI-88-kW-;-09/2005-/SRE-Performance-Clutch-Kit::152.html” onclick=”window.open(this.href);return false; is ebay goedkoper?
11 december 2013 om 22:18 In reactie op: Iemand ervaring/advies voor het plaatsen racekoppeling #18198427hi
ik ga er niet mee racen maar ik ben van 120 pk naar ongeveer 175 pk gegaan en heb nog geen jaar geleden me vliegwiel en koppeling vervangen maar hij blijkt alweer gaar te zijn terwijl ik een rustige rijder ben dus zoek gewoon wat stevigers
16 november 2013 om 21:15 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18094955ok no problem hoezo opel dealer 1200 euro ?
ja je hebt gelijk het is de bak
ik heb geluid met een monteur ontdekt vanmiddag bepaalde stand ratelt ie en als je de aandrijfas beetje beweegt is het weer weg zet je er wat spanning op begint ie weer te bonken, dus ga hem van de week vervangen even het onderdeel zoeken hou jullie op de hoogte
motor steune ook gecheckt
Yep puur als je stilstaat bv voor een stoplicht begint opeens te bonken / ratelen hoe je het ook wil noemen HERRIE :puke
ja tweemassavlieg 6 maanden geleden vervangen origineel
16 november 2013 om 20:30 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18094953standaard zijn de kosten 1250 euro daar zit in in /uit bouw en revisie dit houd in vervangen alle lagers en een nieuwe dichtring (even vertaald uit het duits ) maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr er komt altijd wel wat uit meestal zijn er nog meer dingen versleten of aan vervanging toe wat ook bij het geval was paar tandwielen sychromesse etc etc dus er kwam nog 500 euro bij maar je hebt dan wel 24 maanden volledige garantie op de bak en dan doen maar weinig revisie bedrijven of misschien wel geen, tevens stellen ze de voorspanning anders en vergroten ze de olie toevoer. ik zal een foto maken als ik tijd heb van de onderdelen die ik heb meegehad. het blijft wel prijzig maar met dit soort gedoe kan je het beter goed laten doen.
het is puur met staitionair lopen ik heb net hele bak laten reviseren dus dat is uitgesloten bonken /ratelen het is maar hoe je het wil noemen haha
ik heb een zes bak m32 . het vreemde ervan is dat het geratel is er niet altijd het is bij een bepaalde stand dat ie begint te ratelen misschien een tandje versleten of iets want het geluid is er niet constant. dus bij een bepaalde stand van de aandrijfas in de homokineet begint ie te ratelen dat is de enige verklaring wat ik kan bedenken dat ie niet altijd ratelt
ps had al gereageerd op je topic !
16 november 2013 om 19:54 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18094951hI Stefan moet nog even een review schrijven maar was gewoon bizar wat ik daar zag !! er staan een stuk of 20 opels met allemaal bak problemen er was ook iemand uit zwitserland met GTC opc deze gasten zijn binnen 5 uurtjes klaar met inbouw uitbouwen revisie je auto staat gewoon klaar aan het eind van de dag ze werken in koppels van 2 en doen dus 2 auto s op een dag lopende band werk.
ik heb alle onderdelen die vervangen zijn meegekregen ik zal daar even wat foto s van maken
16 november 2013 om 19:38 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18094949mijn m32 bak net laten reviseren in duitsland rijd weer als nieuw lagers synchromesse, tandwiele hele mikmak vervangen schakelt weer als nieuw en 24 maanden garantie !
ik heb precies hetzelfde gehad ik heb me echt rot gezocht en verschillende monteurs hebben er naar gekeken !! ben er na een jaar achter wat het is (vandaag bij toeval achtergekomen) bij mij in ieder geval speling homokineet bakzijde rechts . probeer eens als je je koppeling indrukt en met je stuur te draaien of het geluid weg gaat of verandert . ik dacht ook eerst de koppeling toen alles vervangen maar geluid bleef
9 november 2013 om 19:54 In reactie op: M32 versnellingsbak verkeerd afgesteld of niet ??!! #18182589Hi Stefan
Bedrijf heet http://www.has-antriebstechnik.de” onclick=”window.open(this.href);return false;. Ze kunnen als alles meezit en geen ernstige schade aan de bak zit. Alles in 1 dag doen . Ik moet er à.s woensdag om 0800 zijn. Dus vertrek dinsdagnacht uurtje of 4 . Kosten voor revisie zijn ongeveer 1250 euro incl btw en onderdelen Dus ben benieuwd.
2 november 2013 om 19:33 In reactie op: M32 versnellingsbak verkeerd afgesteld of niet ??!! #18182586Ik heb 13 november een afspraak om de bak te reviseren bij een bedrijf in Duitsland Zal kijken of ik wat foto ‘s kan nemen en plaatsen !
27 oktober 2013 om 09:28 In reactie op: M32 versnellingsbak verkeerd afgesteld of niet ??!! #18182583hi Wim hoe bedoel je precies resonantie probleem begint de boel los te trillen ?
25 oktober 2013 om 10:27 In reactie op: M32 versnellingsbak verkeerd afgesteld of niet ??!! #18182580het begint met zoemen /janken in ze 5 daarna 6 of in 1ste of 2 de versnelling zodra je dat hoort is het verstandig om niet meer in te rijden omdat je kans hebt dat de lager uit je bak knalt !
24 oktober 2013 om 20:09 In reactie op: M32 versnellingsbak verkeerd afgesteld of niet ??!! #18182576Ik heb een aantal revisie bedrijven gebeld / gemaild vooral in duitsland die gespecialiseerd in de m32 versnellingsbakken. Wat ze allemaal vertellen is dat (In het kort waar het op neer komt ) de lagers conisch zijn en moeten daardoor met de juiste voorspanning afgesteld worden.
Alle lagers staan te krap maar over het algemeen gaan die van de 1/2 5/6 als eerste kaput omdat hier de meeste kracht opkomt.Het probleem met het koppel is dat dit al 1500tpm wordt opgewekt, dit zorgt icm te hoge voorspanning voor te weinig smeering van de lagers.
De M32 bak is opgebouwd uit 1 priseas/primaire as, 2 pignon/secondaire assen en een diff.
Ze geven als oplossing als je de bak bij hun reviseert. 1 juiste afstelling voorspanning en 2 ze maken het buisje of gaatje waar de olietoevoer ( hoop dat ik het goed uitleg) wat groter voor betere smering zorgt.
Meeste revisie bedrijven geven 6 a 12 maanden garantie. Het bedrijf in duitsland geeft 24 tot 36 maanden garantie op de bak na revisie. Ben erover aan het nadenken om daar de revisie uit te voeren
ik heb bij accumegastore mijn accu gehaald redelijke prijzen
aha ok hij is bij mij nog niet uitgevallen of iets ik wacht het wel af heb je precies dezelfde dynamo weer terug geplaatst of een ander ?
vanochtend auto gestart en dat ging heel soepeltjes….. maar nog even aan zien deze week !
WIM TOP!
Bedankt voor advies !
Klopt ik las het op meerdere forums , Het enige is dat het acculampje soms brand na het starten maar voor de rest geen symptomen. Dus ja wat is wijsheid Dynamo revisie ?
Of wachten tot ie echt problemen geeft…
Ok dus dat heeft niet direct met je dynamo te maken , ik las op een engels forum dat je het beste je dynamo kon vervangen … Dus als de storing blijft terugkomen moet ik de regelmodule vervangen?
Bedankt Wim
HI Wim
ik begon te twijfelen omdat ook na het starten af en toe het lampje van de accu bleef branden ….
had even de opel dealer gebeld en het is de originele accu voor de z19dt , maar ik heb achteraf dvd90 met cid , xenon afl , stoelverwarming en alarm ingebouwd. Dus heb vanmiddag een nieuwe varta (silver line) accu gekocht 72ah 750A. dus even afwachten morgenochtend. Er zat wel een storing in met de OP COM foutcode P0621-01 Regelcirc.lampje “L” wisselstroomdynamo enig idee……. -
AuteurBerichten