Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat klopt dat de klep op slot zit als de motor draait.
Echter als je de wagen stationair laat lopen, dus versnelling in de neutraal en de handrem aangetrokken dan kan men de achterklep openen. Zo heeft het gewerkt en zo staat het ook in de handleiding van de wagen.
Zal nog eens goed kijken of er geen detectie is die doorgeeft dat de handrem aangetrokken is. En anders werkt het maar niet meer, jammer maar het is geen ramp.Ligt niet aan de microswitch. klep gaat namelijk wel gewoon open.
Als de motor draait moet de versnelling in de vrijstand staan en de handrem dient aangetrokken te zijn. Dan kan men van buitenaf de klep openen als de motor draait. Staat de motor af kan men de klep gewoon openen als de wagen ontgrendeld is.
Toch nog eens goed kijken of er niet een switch is die signaleert dat de handrem is aangetrokken. Op zich niet echt een drama, knop in de wagen om de klep te openen werkt ook. Meer een luxeprobleem. Mogelijkheid is er maar werkt niet meer, wil het gewoon weer werkend hebben.Probleem heb ik ook wel eens gehad met mijn Vec.
Kreeg toen een tip om de klep, nadat deze was blijven hangen, gewoon rustig helemaal open laten gaan.
Niet dichtduwen met de hand, niet opentrekken met de hand, gewoon zelf openlaten gaan.
Hierna weer dicht gedaan d.m.v. knop. Toen was probleem verholpen. Geen last meer van gehad.
Andere tip die ik kreeg, als voorgaande tip niet zou werken, is om de accu even los te halen.
Schijnbaar iets te maken met resetten van begin eind eindwaarden van pot-meter?
Maar deze tip heb ik niet hoeven te doen. Eerste was voldoendeHoi Fabien.
Wat een rot verhaal zeg.
Hoe gaat het verder met de gezondheid, geen erge klachten meer?
Wel goed nieuws dat het rond is. Prijs is wel redelijk denk ik zo. Voor een GTS uit 2003 met 242000 op de teller.
misschien is dit een leuke vervanger?
http://www.seldenrijk.nl/main.php?page=seldenrijk&subpage=occasions&carId=2174#Car-detail
Hoop dat alles snel afgehandeld word.Sterkte
Dan inderdaad eens doen wat Niek zegt.
Aan het einde van je ruitenwisser hendel zit een knop voor je Boordcomputer.
Hierop drukken zou de melding moet verwijderen.Succes
Wat voor een type radio zit er in?
CD70 of DVD 90?
Er zit onder een grote knop waarmee je door het menu kan gaan, van radio tot boordcomputer.
Als je hierop drukt gaat de melding weg.Enne….Veel rijplezier met je nieuwe Vectra
Wim,
Ik las in jou reactie dat de Z18XER ten sterkste af te raden is op LPG.
Nu ben ik in het bezit van een Vectra met dit type motor en was in overweging hierin LPG te laten leggen.
Maar ik begrijp dus dat het not done is? Is het blok niet bestand tegen de temperaturen, of heeft het andere redenen?
Neem aan dat dit blok gewoon op benzine betrouwbaar is?Groeten
RuudWil iedereen die gereageerd heeft erg bedanken.
Helaas na eveneens nokkenas sensor en krukas sensor gewisseld te hebben nog steeds geen resultaat.
Na twee weken storing zoeken was ik er helemaal klaar mee…..:mad:DUSSS!!!!!!!…….:D Heb nu een startende en goedlopende Vectra station 1.8 Cosmo editie uit 2006 .
En, believe it or not….Hahahahaha
Heb de erg slecht startende en op benzine slecht lopende Vectra voor een nette prijs nog kunnen verkopen…..:P:DGroeten
Ruudorigineel gepost door wim-v6
je kan kijken of het aan de sensor ligt door de stekker eraf te halen en dan te rijden..Willem
En dan te kijken of het slechter wordt of dat er niks veranderd bedoel je?
Zal ik eens doen.
BedanktEr wordt nu eindelijk een storing aangegeven d.m.v. het motormanagement lampje..
Code uitgelezen d.m.v. kabeltje op puntje zes diagnose aansluiting en dan aan massa.
Code is 0340 => nokkenas positie sensor.
Deze dan toch maar eens vervangen. Had hem al doorgemeten en geen bijzonderheden geconstateerd.
Maar ja, storing komt niet voor niets.Wim:
Kan het hierdoor ook komen dat de auto slecht start en dat als ik soms plots vanuit stationair gas geef het toerental inzakt (bijna afslaat).
En als ik langzaam gas geef het toerental wel oploopt en dan plots weer inzakt.
Gas loslaten en hij pakt weer op…
Heel raar allemaal nog nooit meegemaakt.
Hoop dat vervangen het euvel verhelpt.
Had wel begrepen dat dit vaker voorkomt bij X18XE motoren.Groeten
RuudHallo Wim,
De brandstofdrukregelaar is al vervangen, dit was helaas niet het euvel. Ook heb ik injectiereiniger in de tank gedaan en op benzine gereden, heb toen ongeveer 350 km op benzine gereden. Heb het idee dat het slechter geworden is.
Zal ook de brandstofpomp toch maar controleren. Kan het ook zo zijn dat deze te weinig capaciteit levert?
Dacht omdat auto uiteindelijk wel start en op benzine loopt met de pomp niks mis zou zijn.
Heb ook altijd gedacht dat de pomp uitgeschakeld zou worden op LPG.
Bedankt voor de tip hierover, wist ik niet.Groeten
Ruudorigineel gepost door wim-v6
Vervuiling injectoren??Willem
Geeft hij dan geen storingsmelding aan? Het is namelijk ook zo dat het motormanagement lampje niet brand. Maakt het zoeken ook zo makkelijk….:)..
Zijn de injectoren makkelijk zelf te reinigen?Groeten
Ruudorigineel gepost door navreen76
Compressietest ??Zat ik ook aan te denken, maar moet hij dan op LPG ook niet slecht reageren???
-
AuteurBerichten