Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
probleem is opgelost.
verkeerde rem olie (htm) gebruikt gevolg een nieuwe hoofd remcilinder en nieuwe remklauw slangetjes
iedereen bedankt voor de hulpNee de olie zakt niet.
Zag ook wat olie onder het reservoir hangen.
Neem aan dat dit het hoofdremcilinder is.
Dit is alleen na veel pompen meer dan 50 keer.
had ergens gelezen dat wanneer je ontlucht je niet je rempedaal helemaal moet intrappen omdat dit schadelijk zou zijn voor de hoofdremcilinder?
Ik heb na de remklauw gedemonteerd te hebben het slangetje omhoog gehangen en deze heeft nagenoeg niks gelekt.
Hoe kom ik erachter dat het hoofdremcilinder stuk is?Mvg Ruth.
Helaas dit hebben we zo geprobeerd maar geen olie uit de nippel.
Zelfs geen olie uit de aanvoer slang.
misschien de hoofd rem cilinder?
iemand enig idee?Mvg Ruth.
De tank meter komt i.d.d. niet tot de 60.
Blijft altijd ergens tussen de 50 en de 60 hangen.
Dit is nooit anders geweest.Dit verbruik is geweest bij mijn vrouw die zeker geen sportieve rijder is. (normaal zeg maar)
Uiteraard is het verbruik in de winter hoger en ook de kleine stukjes helpen niet echt mee maar een gemiddelde van 1 op 7.8……
Dat vindt ik wel extreem.De filters in mijn vectra zijn origineel dus dat zou goed moeten zijn.
Groetjes Ruth.
Brandstof verbruik laatste tijd goed in de gaten gehouden.
370 km op een tank van 47 liter (korte stukjes veel met airco en verlichting aan).is 1 op 7.8??!!!480 km op een tank van 48 liter (half om kort en lange stukjes iets minder airco aan gehad).is 1 op 10!
Bc geeft aan een gemiddeld verbruik van 13.6 liter per 100 km. (1 op 7.3)
En op de snelweg 8.9 liter per 100 km bij een snelheid van 120 km per uur op de cruise control. 1op 11.2Lijkt me een beetje hoog in het verbruik.
Motor loopt goed lijkt iets minder vermogen te hebben na de grote beurt.Garage zegt bc uitgelezen te hebben en niks opvallends te hebben gezien.
Temp sensor moet dan toch als defect gezien worden?
Garage zegt ook dat dit redelijk is met een 2.0ltr automaat met koud weer en airco aan!!!Wat me ook is opgevallen bij het aan komen van bijvoorbeeld een stoplicht het toerental terug valt naar een onrustige 700 a 800 toeren, dit duurt 2 sec en loopt dan weer netjes 900 a 1000 toeren.
Ik krijg ook nooit meer dan 50 liter in de tank terwijl de bc aangeeft dat die echt leeg is(rijbereik nog 30 km).
Brandstof meter komt ook nooit tegen het volledig vol aan (60 liter).Mijn vermoeden is bougie of kabels stuk of motor temperatuur meter stuk?
Iemand enig idee.
Groetjes Ruth.
Nou de dynamo is vervangen.
Raar verhaal originel dynamo is er uit gehaald en op een test bank getest goed bevonden.
terug geplaatst wederom problemen.
nogmaals getest weer goed….Nieuwe dynamo gemonteerd probleem opgelost.
kabel van dynamo naar accu is gemeten op weerstand, was goed volgens de dynamo reviseur, nou hopen dat de dynamo het langer uit houd dan een jaar.Van de week grote grote beurt laten doen bij de dealer.
Banden vervangen nieuwe remleideing achter (was veroest) uitlaat spruitstuk gescheurd en hier en daar nog een nieuw lampje.Ik schat dat dit rond de 1500euro gaat kosten.
auto loopt als een zonnetje rijd weer super.
Echter vind ik dat hij nog wel veel gebruikt.
Volgens de bc 500 km op een volle tank en volgens mijzelf een hele krappe 1/10….
is dit teveel voor een 2.0 16v?
Voor de grote beurt liep hij wel af en toe te stotteren bij het starten net of die op 3 poten liep.
Mogenlijk nieuwe bougie kabels nodig??Wat ik nog wil vervangen zijn de gasveren van de achter klep die werken niet meer en nieuwe gordel spanners die werken slecht.
Dus als iemand nog wat heeft liggen….Fijne feestdagen groet Ruth.
Ja klopt het was een Delco.
Maar het gaat om een revisie ik weet niet of ze zomaar een delco voor een valeo willen ruilen.
En om nou ff een nieuwe aan te schaffen….Mvg Ruth.
Oke duidelijk Willem.
Het gaat dus om de kabel van de dynamo naar de accu.
Ik was in de veronderstelling dat het om de kabel na de accu ging.Morgen vroeg maar even proberen zo’n kabel bij de dealer te regelen en hem dan gelijk door de dynamo revisiteur te laten monteren daar deze het spul toch al los heeft liggen.
Ik hoop dat het probleem van het telkens opnieuw kapot gaan opgelost is.Ik zal ook gelijk vragen om opnieuw een nieuwe spanningsregelaar te monteren, in de hoop dat dan het overladen opgelost is.
Ik laat het nog weten hoe het afloopt.
Mvg Ruth.
1e dynamo ongeveer anderhalf jaar geleden laten vervangen, 2e ongeveer 2 maanden daar na,
vandaag dus de 3e er in laten zetten deze gaf dezelfde problemen.
En de originel dynamo die er in zat gaf op de test bank goede resultaten aan.Kan de + kabel ook problemen geven ten opzichten van de stroom regelaar dan want laden doet hij uitstekend dus de dynamo is in orde alleen het probleem zou hem zitten in de spannings regelaar.
En ik neem aan dat dit om de rode + kabel van de accu naar het verdeel kasje gaat?
Mvg Ruth.
Ja dat klopt ik heb toen 2 nieuwe massa kabels getrokken van de accu naar het blok en naar de chassis.
Het lijkt mij dus ook erg sterk dat voorbij de stroomregelaar hogere stroom kan uitkomen.
Maar het is dus niet zo dat er van af de dynamo ergens nog een kabel naar één of ander kastje loopt buiten de regelaar om dus die dan voor problemen kan zorgen?Het is zo vreemd dat dit dus de 4e dynamo is in anderhalf jaat tijd en niet door dezelfde garage uit gevoerd.
Het gaat trouwens om de orginel opel dynamo een elmco of iets dergelijks.
Is dit nou een bekend opel probleem of ben ik de enigste die veel problemen heeft met opel?
Echt al een legio aan onderdelen vervangen en nu weer een hoop werk aan dat ding.Is niet echt plezierig rijden zo moet ik eerloijk zeggen.
Mvg Ruth.
Dat is lekker dan ik heb vorig jaar 2 keer de dynamo laten vervangen.
Ik heb de auto in januari 2008 gekocht en binnen 2 maanden begonnen de problemen.
Toen is de dynamo ook al vervangen en redelijk snel daar na waren er weer problemen.
Toen opnieuw de dynamo vervangen toen was alles over.Nou ga de garage weer bellen kijken of ik nog de garantie kan aanspreken zo niet op eigen kosten vervangen ben ik bang.
Mvg Ruth.
Vandaag eindelijk wat tijd gehad om mijn vec door te meten.
Op aanraden van een buurman de volt meter op de accu gezet en wat gas gegeven.Stationair kom ik op 14.4 volt bij een beetje gas geven zeg tot zo’n 5000 toeren loopt de meter naar 18 a 19 volt…..!!!!
Dit lijkt me niet handig zeker niet voor de ecu en dergelijke.Dus dit lijkt me een kapote stroom regelaar/ dynamo??
Ik mag toch aannemen dat mijn storingen hier uit voort komen??Mvg Ruth.
Oke maar kan dat dan ook verklaren dat er op het display een fout in de automaatbak wordt aan gegeven?
Of zouden er 2 problemen zijn een slecht contact van het dashboard waardoor er van alles gaat branden.
En toch een fout in de versnellings bak?Ik wil van de week toch nog even proberen de dynamo na te meten met een andere meter en door iemand met verstand hier van…. (ik zal wel iets fout doen).
Volgens mij heb ik nog garantie op de dynamo.Mvg Ruth.
Al gedaan Willem een half jaar geleden op aanraden van dit forum.
Deze heb ik ook opnieuw netjes gemaakt.Maar waar dacht jij aan met je berichtje over de dynamo?
Merkte nou wel dat de automaat soms wel schakelt maar het dashboard blijft rommelen.
De tc en abs lampen gaan branden de km en toeren teller slaan naar nul en in de display komt te staan dat er een versnellingsbak probleem is.Mvg Ruth
Trouwens ik heb ook iets vermogens verlies.
Het gasklephuis heb ik al eens schoongemaakt en opgeboord.
Zou dit opnieuw het euvel kunnen zijn?Mvg Ruth.
Nou eindelijk de tijd gevonden om te sleutelen.
Vandaag een nieuwe massakabel gemonteerd.
Rechtstreeks op de accu en dan naar dat massa verdeel kastje bij de veerpoot.
Netjes alle oude verbindingen schoon gemaakt.
Getest en…. nog steeds het zelfde probleem.Echter hij schakeld nu wel gewoon op en af dus alleen op het dashboard gaan de tc en abs lampjes branden.
Het airbag lampje brandt ook en als het wat langzamer gaat gaan de tc en abs lampje uit het airbag lampje blijft dan wel branden en de meters slaan naar nul.
Wel viel me op dat de km teller vlak voor dit gebeurt iets veller gaat branden.Heb nog geprobeerd de dynamo na te meten, ampere kon ik niet meten (zal aan mij of mijn meter liggen).
12.4 volt meet ik als de motor niet loopt en 14.2 als die wel loopt.Iemand nog ideeén???
of kan iemand me uitleggen hoe ik de dynamo beter kan meten?Mvg Ruth
Ben er nog niet aan toe gekomen beetje druk op mijn werk.
En moeders de vrouw heeft de auto nodig.
Vandaag vast materiaal halen en later monteren.
Massa kabel is nooit verkeerd toch?Willem het zou toch niet zo zijn dat de dynamo weer stuk is…
Vorig jaar al 2 nieuwe (gereviseerde) er in gehad.Ga het zooitje voor de zekerheid nog maar even na meten….
Mvg Ruth.
Tja natuurlijk nooit bij na gedacht….
Ga morgen eerst een massakabel naar de chassis maken.Goede tip alvast bedankt laat nog weten of het probleem verholpen is.
Mvg Ruth
Dat heb ik nog niet geprobeerd maar het gebeurt alleen bij wat sneller optrekken.
Bij normaal gebruik gebeurt er dus niets.Ik hoop dat er iemand is die me kan vertellen dat er ergens een stekker op de bak zit die ik even moet nakijken ofzo.
Om nou de hele auto zonder brug te gaan onderzoeken (die automaten bak zit toch op een lastige plek (aan de onderkant….Als ik nou weet waar te gaan zoeken dat bespaart een hoop werk.
Mvg Ruth.
Heb vorig jaar al een extra massa kabel gemonteerd.
Rechtstreeks van de accu naar het blok dus dit moet goed zijn lijkt me…de microfoon zit in het lampje bij je achteruit kijk spiegel,
Dus het lampje in het dak. -
AuteurBerichten