Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
das heel weinig , maar toch bedankt
de dealer heeft de kvs reservoir op druk gehad om te kijken of er n lek was vervolgens met zon glazen blokje gevuld aan beide kanten met blauwe vloeistof op kvs tankje gezet en de auto gestart en paar x flink gas gegeven binnen minuut werd vloeistof wat groenig van kleur conclusie aldus dealer was kopakking kapot.
nog voor ik uberhaupt iets heb kunnen beslissen of regelen was t in 1 week met nog geen 400 km rijden gebeurd,stond op t punt de week boodschappen te halen en van parkeerplek thuis brande olie lampje,olie erbij gegooit lampje uit, hup kachelen maar dacht ik nog geen 1000 mtr verderop blauwe of witte rook uit de uitlaat gelijk afgezet en gekeken ging t roken vd uitlaat nog door in combi met dampende olie uit uitlaat.
poging gedaan m in de berm te krijgen maar toen sprong t oranje lampje knipperent aan begin broerd te pruttelen gelijk weer afgezet en in de berm gedrukt.
de garage om de hoek zei dat de koppakking stuk was en de rook de kvs was die die uit de uitlaat gooit.
inmiddels is rijden niet meer mogelijk de motor gaat 1 x rond en dan slaat die weer af dus 2 zeggen dat de koppakking lek is, hoewel er geen signalen zijn geweest als mayo sludge rotte eier lucht of verder brandende lampen mbt kvs/temperatuur of olie
anyway ik heb zelf geen schhur/garage heb n parkeerplek naast me voordeur maar zelf nog de kennis mogelijkheden in huis om ook maar wat te doen.
in nog geen 3 mnd ben ik 400 euro lichter en de knip op de kop gehouden maar die is nu leeg :thumbdown
heb gister t hele verhaal al beschreven in een zelf aangemaakte topic, groot probleem opel corsa 1.2 twinport heet t topic
wat zouden jullie geven voor een corsa c uit 2005 1.2 twinport met een lekke koppakking ?
de auto heeft de 180.000 nog niet aangetikt en reed (rijd momenteel niet meer) remd en schakeld goed.
zit nog apktje op tot april 2016
mocht iemand er tijd zin en wel het geld en de middelen hebben en m kunnen ophalen uit overijssel dan mag je me een bericht sturen.
wellicht dat iemand er na wat kleine inspanningen nog n leuk bedragje uit kan slepen zie op mp dat ze tussen de 2 en 3000 kunnen opbrengen
ik zelf overweeg momenteel de corsa te verkopen, technisch ben ik een leek, budget om zulke grote uitgaven te doen heb ik niet en heb ook verder niemand in de buurt of kennissenkring die dit kan fixen :(
mijn corsa c twinport heeft naar alle wrsheid de koppakking kapot/motor slaat nog aan maar na 1 x rond slaat die uit, een z1 2xep voor corsa twinport heb ik nog niet gevonden voor n prikkie en vroeg me af of een 1.2 zonder rdw keuring oid ook vervangen kan/mag worden voor een 1.4 bijvb , hoewel dat miss uiteindelijk voor n nieuwe eigenaar een bezwaar kan vormen omdat t niet conform de papieren is.
dat begrijp ik wel, een handelaar zal alles erbij halen om zijn aanwinst voor n prikkie te krijgen begrijpelijk uiteraard tis zijn brood, echter de auto is ook mijn broodwinning en om de boodschappen in huis te halen.
momenteel ben ik overgeleverd aan de fiets ook niet verkeerd maar er komen tijden aan waarin de fietspaden hier niet super worden bijgehouden en das weer niet goed het eigen risico :wors
wellicht dat de auto voor hobbyisten die over de nodige kennis en ervaring beschikken plus het materieel in huis hebben (mbt tot uitlezen en doormeten) voor n prikkie op kan lappen om er zelf nog veel plezier aan te kunnen beleven of uiteindelijk nog n leuke opbrengst uit kan halen voor zichzelf.
op mp zie de auto in rijdende conditie tussen de 2 en 3000 opbrengen,de mijne doet het helaas niet en op basis van alles wat er is besproken en ik niet weet waar het ophoud kwa kosten doe ik m dan liever weg ook omdat ik verder geen middelen heb om alles zelf te kunnen checken,heb zelfs nog nooit zelf gesleuteld aan een auto dus zelfs t punt van olie eraf laten lopen filter vervangen en weer vullen is dan al iets groots voor n leek.
apk nog 6 mnd op de auto en opzich onderhoudvrij vanwege zijn ketting hij heeft nog n goede carroserie tot afgelopen maandag altijd starten en lopen en ook nooit verrassende onkosten aan gehad.
maargoed ik weet het ook niet dus n indicatie kwa opbrengst is handig om t allemaal te overwegen is wel handig.
@Ruco wrote:
wat is de auto in deze conditie waard,wat is een reeel bedrag mocht ik m weg doen eigenlijk,ik weet rijdend is allezins beter maargoed ben ff alle mogelijkheden aan het overdenken
je verhaal is duidelijk echter omdat ik zelf geen verstand van dit soort dingen heb wil ik niet gaan lopen prutsen aan de auto en wellicht ongewild nog (meer) schade aanbrengen.
dus ben aan t overwegen de auto in de verkoop te zetten.
ok, heel technisch verhaal :vertag :D
bedoel je de kvs in mijn reservoir of de vloeistof die er is gebruikt tijdens de koppakkingtest bij de dealer dmv zon glazen vierkanten blok die 2 apparte kamers hadden en beide met n blauwe vloeistof tot de helft werden gevuld en op de kvs reservoir werd gezet en met ingetrapte gaspedaal t blok op toeren intrapte
dus wat bedoel jij?
koelvloeistof liep niet meer weg nadat de koppakking test was gedaan door de garage dus wellicht dat dit lucht in het systeem is geweest anders heb ik er geen verklaring voor ook.
maar verkleurd in zon geval bij een lekke koppakking test t vloeistof dan ook als t euvel in de klepseals zit ?
maargoed met klepseals alleen zal de motor niet aanslaan vrees ik :hmmz
id dat laatste van binnen een minuut witte/blauwe rook uit de uitlaat klinkt al duidelijke herkenning.
de auto is al geruime tijd in mijn bezit en word keurig mee gereden dus netjes warm rijden en dan nog steeds gewoon normaal conform de regels op snelheid rijden.
ik heb 2 garages ernaar laten kijken te weten de dealer opel zelf waar ook onlangs n nieuwe bobine en bougies zijn geplaats voor dikke 300 ballen.
2e garage om de hoek die de auto heeft opgehaald op zijn erf heeft gezet en vervolgens gekeken naar zijn tekens en op basis daarvan constateerd of zegd dat de koppakking stuk is/kop en in t ergste geval op basis van rook en olie uit uitlaat dat t blok naar ze grootjes is.
bij de dealer heb ik verlden week 5 tientjes betaald om te horen kop stuk, afgelopen maandag moest ik bij garage om de hoek 5 tientjes dokken voor ophalen en bevestiging? dat de koppakking of motor naar de maan is. en de auto van pech punt naar zijn garage en naar mijn huis te brengen 10 km hemelsbreed
ondertussen staat de auto nu dus bij mijn huis op de stoep totaal onbruikbaar en geld kosten heeft ie mij in nog geen half jaar tijd 400 euro lichter en id waar gaat dit dan stoppen das wel wat ik nu denk
kan n kop zonder echt n duidelijke signalen zoals overal te lezen is toch t ineens begeven ?
wat is de auto in deze conditie waard,wat is een reeel bedrag mocht ik m weg doen eigenlijk,ik weet rijdend is allezins beter maargoed ben ff alle mogelijkheden aan het overdenken
co test is dus geen compressietest , de test die is gedaan door de dealer is n test met eerst n handpomp mer bar meter de kvs reservoir op druk zetten om te kijken of er ergens vloeistof lekte, dat werd niet geconstateerd en toen is er een test met een glazen blokje die 2 kamers had gevult met blauwe vloeistof welke binnen een paar x flink gas in trappen van kleur verschoot naar wat groenig leek het wel.
conclusie op basis van dat laatste was lekke koppakking.
ik zal dus in elk geval de olie eraf moeten laten lopen filter vervangen opnieuw vullen , ben n echte noob op dit soort vlakken.
en dus iemand zien te vinden die de boel kan meten/uitlezen mbt ecu en andere genoemde punten
ok, en een radiateur en waterpomp ook vervangen ?
en wat als t niet alleen bij n lekke pakking is maar miss zelfs n gat in de cillindrrs/zuigers?
al met al ben ik huiverig door de ellende die ik heb gezien en heb gehoord van de garage om de hoek en de dealer.maar hoe kan het dat de auto aanslaat , 1 x rondgaat en weer afslaat dan?
want dat snap ik niet, is dat n beveiliging?@bart-gsi wrote:
dan als dat motorstoringslampje aangaat.. of “het oranje lampje wat knippert in de vorm van een vaatje” uit laten lezen en hier de foutcodes melden.. de meeste van hier kunnen je dan zo zeggen wat er loos is zonder jouw auto gezien te hebben.. die kennen die foutcodes grotendeels en weten er de oplossing voor.. is gratis in vergelijking met de garage waar je 300 euro afgetikt hebt en dat het probleem nog steeds niet opgelost is…
het probleem met knipperent en daarna constant gaan branden van dat zelfde lampje was na het uitlezen opgelost maar na de diagnose lekke kop op basis van co test en welgeteld net een week verder met nog geen 500 km verder zonder echt schokkende dingen (alleen zoals beschreven in 1e bericht) is de auto volledig uitgeschakeld en jah sinds t lampje vd olie brande en meteen olie bij heb gegooit (zonder erop te checken nog en wrs te veel erin te hebben zitten,rookte hij wit uit de uitlaat)
ik kan er niet mee rijden, kan m zelfs niet ergens heen brengen/ophalen om hem te laten uitlezen
kortom ben ten einde raad wat nu te doen.
de auto rijd nu niet meer, zoals ik al zei starten slaat aan maar ook meteen weer af.
vorige week bij de dealer geweest mbt kvs en water bij koppeling en die hebben een co test gedaan,uitkomst was lekke koppakking
echter zoals ik beschreeef zijn er noooit rare dingen opgemerkt verder die zouden kunnen duiden op n lekke kop.
ik heb momenteel dus zowel geen 1000 euro liggen om de auto te laten fixen en weet ook niet hoe dingen zelf verder op te lossen, op de krik zetten alle olie eraf laten lopen nwe filter erin knallen en nwe olie erin gooien ?
hoe kan het dat de auto aan maar ook meteen weer afslaat? dat snap ik niet.
de rook die uit de uitlaat komt leek wit, garage om de hoek zei dat het kvs is wat hij via uitlaat eruit gooit.
en hoe erg is t voor t blok als de olie uit de uitlaat drupt en uitlaat/olie rookte na nog geen 1000 mtr rijden?
ehm antw op vraag 1 ik had onlangs gepeld stond in t midden vd peilstok iets bijgegoit tot ie op pijl was.
ook geen sporen van olievlekken onder de auto of bij het blok gehad.
toen het lampje maandag brande gelijk af gezet en olie erbij gepakt en gevult,wrs id wel teveel aangezien ik nog niet zolang geleden had bijgevult 3 weken geleden ongeveer.antw op vraag 2 blijkt geen lek van kvs maar de opvangbak onder de motorkap bij het rooster (vlakbij ruiten vloeistof , zit een zwarte vierkante box) daar verzamelt zich nog weleens blad en rommel na wat weg gegrabbelt te hebben niks meer nat bij de koppeling in de auto.
ik had nog nooit kvs geproeft :puke maar dat dus ff getest om vast te kunnenstellen of t water of kvs was t bleek dus water
antw 3 is een knipperent lampje op dashboard die n tojdje ook knipperde en constant ging branden en niet echt vooruit wilde (hield in) tis n oranje lampje wat knippert in de vorm van een vaatje ?
dus vandaar dat ik m bobine lampje noemde omdat die door de garage werdt gekoppeld aan de bobine (na uitlezen), in t opel boekje stond dat er dan vuil in brandstoffilter of water in je brandstof kon zitten.
maar volgens dealer dus bobine prijskaartje met nwe bobine 4 bougies en 1/2 uurtje katjeng 300 euro lichter (na 20% korting ook nog)
na laten kijken naar? en door wie, garage om de hoek zegt dat t koppakking is en zijn diagnose is blok naar de maan.
toch zijn er verder geen enkele tekens geweest geen mayo sludge onder de dop of aan peilstok,geen rook voor die tijd uit de uitlaat ook niet bij kouwe motor , ook geen olie onder de auto of bij de uitlaat, ook geen rotte eier lucht of iets dergelijks , ook verder geen stijgende meters naar rooie zone of eerder brandend olie lampje , op het punt 3 verhaal na verder noooit geen druk verlies gehad ook geen rare kleur in kvs vaatje gehad (was altijd goed helder van kleur)
dus tjah :???:
@Opeltje17 wrote:
Zal het pijpje op de waterpomp wel zijn, deze breken wel vaker af.
:thumb dat was wat ik id bedoelde :wors
ik weet niet of het probleem over is, zelf 4 jr geleden ook regelmatig kvs kwijt geraakt en nooit zichtbaar geweest onder de auto en niks in de auto, toch gong t soms zo snel dat er iets loos moest zijn.
het bleek het aansluitpunt op t blok te zijn (was een plastic pijpje vanuit t blok) waar kvs doorheen liep het ene moment was ik t kwijt of gezakt t andere moment niet, gecheckt bleek dat t pijpje was gescheurd/poreus was geworden en als de slang dan wat in beweging was geweest lekte hij en daarna niet, pijpje door garage uitgeboord en vervangen door metalen pijpje prijs 130 euro maar t euvel was wel opgelost.
-
AuteurBerichten