Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Had ik dan beter een z16xe blok erin kunnen leggen of gaat dat niet?
Z16XE heeft deze geen probleem op lpg?
Heb dezelfde auto ook op gas en zelfde probleem. Kleppen zijn echt klote bij deze blokken. Nu 80k mee gereden en al 2x kleppen laten stellen waarbij na 70k niet meer te stellen viel. Op de sloop een ander z16xep blok op de kop getikt voor €1000 en door de beun erin laten zetten voor €500. Loopt nu weer als een zonnetje. Maar voor hoelang. Voor mij geen Opel meer.
23 augustus 2013 om 16:17 In reactie op: koppeling intrappen valt terug in de toeren (koude motor) #18168160Bekend verhaal. Heb gekeken maar heeft geen klein
gaatje in gasklephuis voor carterventilatie.23 augustus 2013 om 16:16 In reactie op: koppeling intrappen valt terug in de toeren (koude motor) #18168159Bekend verhaal. Heb gekeken maar heeft geen klein
gaatje in gasklephuis voor carterventilatie.22 augustus 2013 om 21:53 In reactie op: koppeling intrappen valt terug in de toeren (koude motor) #18168156Kan ik dat zelf ook met Op-Com?
21 augustus 2013 om 20:53 In reactie op: koppeling intrappen valt terug in de toeren (koude motor) #18168154Hij valt terug in de toeren tot 200 of zo. Hij slaat niet af. Heb de gasklep al gedemonteerd
gehad en gereinigd.21 augustus 2013 om 20:37 In reactie op: koppeling intrappen valt terug in de toeren (koude motor) #18168152Nee, voor zover ik het kon zien niet. Zou het een lucht probleem zijn?
Luchtfilter is ook aan vervanging toe denk ik. Weet niet wanneer dit voor
het laatst is geweest.21 augustus 2013 om 20:26 In reactie op: koppeling intrappen valt terug in de toeren (koude motor) #18168150Nee, geen storing en geen rammelend inlaat.
Heb een Opel Astra H en precies hetzelfde probleem. (fluitend geluid vanuit het dashboard) en word niet koud meer.
Heb hem een tijdje geleden ook weer laten vullen. Heb je al iets gevonden?Bedankt voor jullie reacties.
Tip: Ik denk dat je niet zo lang kan wachten voordat hij binnen is maar heb mijn bobinebrug op Ebay.de gekocht. Kosten 60 Euro incl verzenden.
http://www.ebay.de/itm/ZUNDSPULE-ZUNDMODUL-OPEL-ASTRA-H-1-6-1-8-CORSA-D-1-6-MERIVA-A-1-6-/390586375544?pt=DE_Autoteile&hash=item5af0c31d78″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dat weet ik zo niet.. Misschien iemand anders die dit weet.
Distributieriemset en kleppen stellen voor 500 euro.
De klepstoters (origineel) kosten 20 euro p/s, en moesten er 8 in.
Distributieriem set was 190 euro.Kleppen gesteld, en probleem is opgelost!!!
:wors :wors :wors :wors :wors
Hoe zou ik dan aan kleinere kunnen komen?
bedankt voor je reactie. Zo herl lekker rijden is dat dus ook niet
dat hij zo ver terug zakt in de toeren. Hij moet binnenkort toch weg
naar de beun voor de distibutieriem. Weet iemand of het met de kleppen
te maken kan hebben? Dan kan die misschien daar ns naar kijken.
Misschien stellen?Bij mij is het standaard bij koude motor.
Dus moet toch een oorzaak hebben.Had je de LPG filter al gevonden? Heb het zelfde gehad met mijn Koltec Necam GSI systeem. Er zit
een filter in het filter / splitterhuis tussen de verdamper en de injectoren. Dit filter wil nog wel eens kapot gaan.Nu 140.000 gelopen.
Inderdaad even accu eruit halen, werkt wel zo makkelijk dan kan je de sensor zo uit het reservoir trekken.
Even met een kleine schroevendraaier het zwarte kapje van de sensor halen. Met een tinzuiger of tikken het
soldeersel van de beide aansluitingen verwijderen. Voorzichtig de pennen naar achter / onder buigen. Je kan nu
het printplaatje uit de sensor trekken.Laat even weten of je ook haarscheurtjes had en of het gelukt is.
Z16XEP – Z16XER – Z18XER niet aan beginnen op LPG!!! (echt niet!!! wat ze je ook beloven!!!)
Waarom niet?
-
AuteurBerichten