Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Update,
F28 maakt ook geluid. Zoemt bij afremmen op de motor. verder nog wel bruikbaar..
Na ruim een jaar ermee gereden te hebben, en ik geef toe, ook gebruikt, maar niet misbruikt. Kan het zijn dat door het verwijderen van de balansassen ergens een resonantie ontstaat wat naar de bak gaat??nee, na de laatste kk%^&*&($*# F23 bak, maar voor de f28 gegaan, ombouwsetje van mtech erbij en hoppa , rij er nou al 3 kwart jaar mee zonder problemen, mijn conclusie, ongeacht wat andere vinden, is dat de F23 gewoon een bagger bak is. :ass :ass :ass :afro f28, betere shit en 6e gang :D
@Esox Lucius wrote:
Roy,
Als je nu al 3 bakken defect heb, dan zal het echt niet in de bak zelf zitten.
Zou het niet zo kunnen zijn dat door het kantelen van de motor (bij de/accelereren rollend als hij al in z’n versnellings staat) er op 1 of andere manier de schakelkabels worden aangespannen?
Dus alshetware de versnelling wordt bediend zonder dat hierbij de koppeling wordt gebruikt.Weet je zeker dat de schakelkabels goed liggen ,dus nergens omheen of overelkaar en dat ze goed zijn afgesteld?
En of het wel de juiste kabels zijn die in deze wagen horen.En of de motorsteunen (voorste en achterste) nog goed zijn.
Als het nu blijkt dat de 3e bak ook defecte synchromesh heeft, zal je het denk ik moeten zoeken in de schakeling buiten de bak.
Dus in de pook,schakelkabels,afstelling.En komt de koppeling wel goed vrij?
Succes Esox
motorsteunen zijn in orde. vandaag onderkant van het koppelingshuis eraf geflext om het frictieset en vliegwiel draaiende te kunnen inspecteren. koppeling komt mooi vrij en draait allemaal perfect. dus dat kunne we ook al uitsluiten.
dus blijft eigenlijk alleen het schakelmechaniek nog over. dat moet ik dan nog nakijken. als ik meer weet of het dat is of niet laat ik het weten.
:angel
update… :wtf
f23 sa bak heeft het een dikke week volgehouden. en toen was het apskie precies hetzelfde probleem als met de de vorige bakken..
ik was onderweg naar mijn werk, rij de afrit van de autobaan af, kom bij de bij de T-splitsing en kreeg em niet meer in de 1 en 2.
3,4,5 gingen normaal soepel.toch met kracht in de 1 geduwd en toen hoorde ik een knak, de laatste kilometers naar mijn werk al met voorbedachte rade dubbleclutchend erheen gereden en op de parkeerplaats in de vrij en pedalen los en de auto sloeg af en toe in een gang.
de achteruit is nu ook verrekt. kan een meter achteruit rijden en dan blokkeert de boel, halve meter vooruit en weer een meter achteruit enz.
jongens ik ben ten einde raad, ik weet totaal niet wat het is, alleen dat het ergens een structureel probleem aan de buitenkant van de bak zit.
-schakelkabel niet goed afgesteld?
-compleet blok niet goed gemonteerd in de ophanging ofzo?
-vliegwiel niet 100% recht?
-misschien toch iets met de koppeling? (sachs sportkoppeling)heb diezelfde ochtend een f28 gehaald, maar die komt niet eronder totdat ik weet wat de oorzaak is.. want die ga ik me niet riskeren.
please help :wors
@Baas J. wrote:
M32 :D
Geen problemen ermee? Bij de opelgarage zeide ze me dat die kwalitatief niet zo degelijk zijn en regelmatig insignia’s binnen hebben staan waarvan de bak kapot is.
En die gast waarvan ik me ‘nieuwe’ coupe van gekocht heb vertelde mt e een soortgelijk verhaal.. werkt zelf ook in een opel garage.Wil toch gaan kijken voor een 6gang maar ben het twijfelen tussen de m32 of de f28. Wat denk jij?
En wat was je kwijt als ik vragen mag? :angel
Dat heb ik tot nu toe ook met alle bakken gehad, zet em altijd even tegen de 2 aan en dan in de 1.
Dan gaat ie altijd zo erinheb nog een bak uitkunnen halen, een f23sa. Komt van een x20dtl.
Heeft 85 pk en iets van 135 nm, schakelt perfect en alles, maar durf er er na alle ellende geen gekke dingen me te doen haha
Ouwe bak uit elkaar gehaald en de vorige en alleen de synchromes ringen van de 1e as hadden totaal geen weerstand meer.Ik ga er maar vanuit dat het gewoon pech is en dat die vorige bak ook niet meer
hhelemaal jofel is geweest. En nou doorsparen voor een f28 wil toch voor een 6 gang gaan :afro@wim-v6 wrote:
Van die Sachs Sportkoppeling gaat ie niet kapot..
Alleen van het Goed ge/misbruiken van die Sachs sportkoppeling gaat zelfs de F23 kapot (rijstijl dus).
Maar daar is GEEN bak tegen opgewassen, de klappen die ie dan krijgt..
Je zou dit eens moeten proberen met een 2massavliegwiel, zit binnen de korte keren ruim 20graden verdraait en muurvast of compleet in 2en..
Iets rustiger wegrijden houd deze bakken wel heel…
Willem
als je daar mee bedoelt, 5000 toeren en dan koppeling laten schieten.. bij deze uitgesloten, dat snapt me reet ook dat je daar alles mee verrekt, nogmaals ik ben geen chinese kok die aan een wokpan staat te rammelen als ik schakel en ik laat de koppeling ook niet schieten. ik gebruik em wel als ie aan het rollen is maar ook met mate in de 1 en de 2, sowieso ook omdat je dan niks anders bent het doen dan het spinnen (en dat vind ik zonde van me bandjes :agent )
dus nogmaals agressieve en asociaal rijgedrag is dus uitgesloten.
heb voorheen een andere coupe gehad waar ik dik anderhalf jaar mee heb gereden en ook net zo mee geknald, meer pk’s zelf (helaas gestolen) en daar had ik nergens last van, alleen af en toe dat de koppeling slipte (originele).
dusja hoop dat er iemand een antwoord kan geven op wat ik ook vraag…. welke versnellingsbakken passen op een z20let.. en geen replies meer van je moet rustig rijden, waarom koop je dan een turbo? wat heb je dan aan je pk’s als je ze niet mag benutten…
dus graag reacties waar ik wat aan heb en wat mee kan.
Rij je ook met een sachs sportkoppeling?
@turbosix wrote:
@roypeeters1990 wrote:
voorheen een bailey, nu een HKS SSQV3.
met de bailey vond ik em super nerveus, zodra ik em ook maar een beetje het gas omhoog tilde “PFFFFT’ af en toe heel irritant ivm TC leek het wel alsof je op 1 cillinder vooruit knalde :afro nu met HKS een veel agressiever geluid en veel relaxter optrekken en gas af laten. en geen last van storingen. :agentHoi Roy,
heb je de HKS zelf geinstaleerd?
zat net even op zlet.co.uk te kijken hoe de HKS wordt geinstaleerd (want ze klinken idd mooi!)
maar het is niet een gemakkelijk klusje om hem af te stellen, vaak moet de hele DV ontleed worden!Ik lees ook vaak over storingen bij HKSen op z20LEx motoren.
zelf heb ik nog geen problemen met de Bailey gehad (ik heb dan wel een LEL blok)
maar als er storingsvrij een HKS op kan ga ik toch maar eens 1 aanschaffen!een diverter valve is misschien nog beter maar het is zoooo leuk om de lokale CRX en golfje rijders hier
de gek aan te steken met die luide sswwooosh! :DUhm aan de hks valt niks te stellen, je kunt wel andere ‘mondjes’ erin zetten voor een andere afblaasklank.
Het monteren is super easy. De vacuum aansluiten onder je gasklep zodat zodra de gasklep sluit je door middel van vaccuum de BOV opent en de BOV zelf voor je gasklep. Werkt bij mij perfectGr.
ja dat was mij ook bekend dat die normaal vrij sterk zijn, en aan de manier van schakelen ligt het zeer zeker niet, altijd rustig tegen de gang op gezet en zelf als het ware de versnelling laten pakken.
voorheen een bailey, nu een HKS SSQV3.
met de bailey vond ik em super nerveus, zodra ik em ook maar een beetje het gas omhoog tilde “PFFFFT’ af en toe heel irritant ivm TC leek het wel alsof je op 1 cillinder vooruit knalde :afro nu met HKS een veel agressiever geluid en veel relaxter optrekken en gas af laten. en geen last van storingen. :agent -
AuteurBerichten