Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
heren,
het heeft even geduurt voordat ik er tijd voor kon maken maar zojuist dus het een en ander gecontroleerd. alsvolgt:
– Vacuumklepje gecontroleerd -> zit zoals werkplaatshandboek aangeeft met de peil naar de inlaat en heb hem getest en is niet lek.
– Remklauwen gecontroleerd -> ontluchtingsnippels zitten aan bovenkant klauw
– Gereden zonder rembekrachtiging -> geen verschil ( dus die zou goed moeten zijn dan)
– Gereden met achterremcircuit afgesloten -> geen verschil (achter dus geen defecten)
– Gereden vooruit met flink sturen, vanuit stilstand zachtjes vooruit rijden en flink sturen -> blijft rem hardWat ik nu verder wel gemerkt heb is als ik recht achteruit rij en dan rem dat de rem hard blijft maar zodra ik flink stuur ( achteruit van de oprit de straat op bv.) en dan daarna wil remmen dat juist dan steeds de druk weg is en ik 2x moet pompen om hem terug te krijgen. daarna is hij gewoon weer hard tot ik weer achteruit rij en een scherpe stuurbeweging maak. Weet iemand wat hiervan de oorzaak dan kan zijn? Het lijkt ook wel dat me wiel een rare kanteling maakt op het moment dat ik dat doe ( voelbaar in stuur) vooral als ik door een goot rij als ik deze achterwaartse beweging maak.
PS.
Nog voor de zekerheid gecontroleerd op lekkages maar er is nergens een drupje te vinden en ook me olie in het reservoir staat al sinds de problemen zich voordoen op hetzelfde niveau.
Mvg
Roy vd DonkIk heb nog geen tijd gehad tot nu toe maar ik ga het morgen avond eens even allemaal rustig bekijken en ik heb ook gelezen in me werkplaats handboek dat het pijltje op de vacuumklep richting de inlaat moet staan, misschien dat dat ook nog verkeerd zou kunnen zijn :). alvast allemaal bedankt voor de tips en ik hou jullie op de hoogte als er verbetering in zit of niet!
kan het misschien niet zo zijn dat ik achterop verkeerde remcilinders heb zitten waardoor hij later aangrijpt oid? ( pennen van cilinder naar schoenen te kort ofzo?¿) of zou ik misschien de rembekrachtiger aan moeten passen aan de 2.4 motor, wellicht dat die teveel vacuum zuigt, kan dat? HRC cilinder heb ik namelijk al 2x een nieuwe op gezet die kan het haast niet zijn, of moet ik daarvoor misschien een monteren van ander voertuig? ik heb nu een originele Até. ik las ook nog in een manta boek dat de vrije slag van pedaal een minimaal aantal milimeters moet hebben zodat de HRC goed in ruststand komt, dat ga ik ook nog maar eens controleren.
er zit een terugslagklep op de vacuum, deze is alleen niet nieuw dus kan dit nog controleren inderdaad en of het pedaal zakt bij vasthouden kijk ik dan ook nog even. volgens mij was dat niet het geval maar dan maar een double check :). Verder kunnen de remklauwen niet verkeerd om dacht ik anders kom je met de remleiding totaal niet uit en past het ook niet op de montagepunten.
Topic over mijn GT/E :) viewtopic.php?f=10&t=156483
Eergister een licht oranje B1 gespot op weg van gestel naar vught, ging alleen te snel om goed te kunnen kijken voor details :(
Over een week of 2/3 kan ook mijn A manta GT/E weer gespot worden in den bosch en omstreken :)Onderdelen van de bak en de motor zijn allemaal binnen! bak is naar de revisie toe en het blok kan nu ff aangepast worden ( oliepijlstok zat nog niet goed ) en dan al het spul weer erin hangen! heb ook nog een nieuwe hoofdremcilinder gemonteerd want ik vond dat hij toch wel raar remgedrag had dus nou is zowa heel het technische van de auto nieuw.
Heeft iemand een idee wat voor drukgroep en koppelingsplaat ik het beste erin kan monteren met een getrag 240 5 bak en 2.4 motor? Momenteel heb ik de set die er ook in zat met de 4 bak erachter en ik heb het idee dat bij flink optrekke me koppeling gaat slippen.
Even nog een paar update shots :)
( die gaten heb ik er ni in geknipt (A) )
En nu dus weer ff terug bij af :(
Heej,,
Jaa hahah da klopt hulkie ik ben hem een beetje aan het inrijden, moet alleen nog een hoop afstel werk doen aan de webers want da valt nog nii zo mee hahah. Ik kreeg alleen na een aantal kilometers gereden te hebben ineens het probleem dat me kilometerteller het niet meer deed, oorzaak: tandwiel in de bak :@ ( nu al spijt datk die bak ni gewoon heb late reviseren.. :( )
en dan kwam er ook nog is bij dat ik ineens een rare lekkage had bij het vliegwiel. IK dacht in eerste instantie een bietje geknoeide olie met kleppe stellen, maar het bleef maar lekken dus nou heb ik vandaag maar weer het hele span eruit geschroeft :( met als ontdekking dat me achterste krukaskeerring gewoon lekt. Gelukkig is dit gewoon garantie van het revisiebedrijf dus valt het nog wel mee tis alleen zon kut geschroef allemaal xd.
Dan had ik ook nog een probleempje met me remmen, deze zaten de ene keer helemaal bovenin en dan de andere keer had je helemaal niks en meost je pompen, blijkt dus de leiding van linksvoor in me hoofdremcilinder een klein tikje te zweten, gewoon haast ni te zien eigenlijk. Alleen wel allemaal kut remolie over me as heen maar nou die motor eruit is kan da mooi weer gespoten worden en er komt een nieuwe hoofdremcilinder op :).
Ik heb verder alles er nu in zitten, elektronica werkt allemaal perfect, alarm en parrot nog ingebouwt die ook super werken, ook nog een extra lampje gemaakt aan het eind vn de middenconsole zodat ik snachts nog iets zie in die auto :P binnekort ga ik nog ff me velgen opnieuw laten poedercoaten en dan remblokjes erop die geen remstof geven :agent
AL met al weer een heel gedoe, maar ik weet nou hoe die rijd en het is grandioos!
ik zit nou met me uitlaat onder de auto, deze lijkt bij de tussendemper wel te haaks erop te zijn gelast, of de bocht na de geluidsresonator is te flauw want hij past niet goed recht in elkaar. Hoe was dat bij jou?
Overigens heb ik vandaag alle olie en koelvloeistof en me nieuwe gepolijste kleppedeksel gemonteerd en even proefgedraait! Motor ging goed rond was allemaal super alleen kwam geen vonk dus waarschijnlijk is me (nieuwe) bobine kapot :(. Zal binnenkort wel weer wat foto’s posten!
nee heb nog voldoende ruimte komt allemaal perfect uit gelukkig :D ik heb volgens mij overal 63mmø dus hopelijk past het allemaal precies, als ik weer beter ben ga ik even de remmerij maken over de achteras, dan de baksteun nog een klein beetje aanpassen en de aandrijfas ertussen en dan komt de uitlaat er compleet onder. Hou jullie op de hoogte !
@ kermitt & hans, Bedankt voor jullie aanbod voor de aanjager, ik ben alleen erg ziek geweest het hele weekend en nu nog eigelijk en nou kwam me vader zondag met een nieuwe aanjager aanlopen dus heb deze niet meer nodig helaas.
@ kermit, jaa deze hebben ze geel meegespoten met de rest van de motorruimte vind het persoonlijk wel iets hebben zo dat het geel is dan steekt het niet zo af met de rest, grootste deel is nu zwart en geel onder de kap en dats wel sjiekk :).
@ cruez, nou ik heb totaal geen sensors of bekabeling voor achteruitrij verlichting in me auto zitten ( althans voordatk me kabelboom eruit gesloopt had al niet :) ) en ik vind het wel vet zo om 2 om 2 te hebben achter. heeft beetje weg van ferrari achterlichten :agent plus dat ik nu met het maken van mijn nieuwe kabelboom totaal geen uitgangen meer heb naar de motorruimte om eventueel kabels door te voeren dus het gaat ook niet meer :(.
Verder nog een paar kiekjes van de xenon en het 1ste stukje uitlaat die ik er nog onder heb kunne hangen voordat ik ziek werd! Ziet er vett uit :wub
Moet bij een manta als groot licht aangaat het dimlicht trouwens ook nogsteeds blijven branden? Zoals ik het nu heb aangesloten via mijn schema is dat namelijk niet zoo.
Jaa ik ga dat rode plaatje nog even zwart maken denkik want ik d8 dat het er wel mooi uit zou zien zo maar steekt toch best wel af :P
Druppeltje olie had ik al geprobeerd maar hij is egt kapot en me weerstand is volgens mij ook doorgebrand :(
Zoals beloofd nog wat fotoo’s :)
heeft iemand trouwens enig idee waar ik een nieuwe aanjagermotor kan kopen? ik heb er wel een aantal nummers opstaan van Siemens maar kan hier niet veel mee. 1 BB 3224/8 AK staat erop. Zou hier erg mee geholpen zijn want de mijne maakt egt een tering herrie xD.
Gisteren de accubak en massapunt gemaakt achterin de kofferruimte. Zojuist de accu aangesloten en met gekruisde vingers de elektro getest… je raad het nooit maar alles werkt :D ( op 1 kapot relaistje na mjah dat is nii een kwestie van verkeerd aansluiten :P ) Morgen komen de nieuwe foto’s!
Paar koelsysteem kiekjes,, rest heb ik er vandaag op geschroeft hier komen nog fotos van!
Kabelboom was nog een gruwelijk werk! keek op een gegeven moment scheel van de AMP’s :)
Ziet er nu aardig chaotisch uit nog maar als alles werkt straks gaat het mooi in de tape!Radio en alarm moeten er nog in gemonteerd worden alleen dat is niet zoo heel gek moeilijk, eerst de basis maar eens goed maken!
Klokje even gepast met de nieuwe stekker op de achterkant :), deze is nu heel handig met kliksluiting-stekker zo eruit te nemen! altijd makkelijk als het weer is los zou moeten.
Jaaazeker hier komtie aan! ik heb nu de complete nieuwe kabelboom ook in het dashboard erin gemonteerd, even de accubak nog fabriceren deze week en monteren achter de achterbank en dan kunne we kijken of ik het goed gemaakt heb allemaal:D.
Verder heb ook afgelope week een complete nieuwe baksteun laten maken van een 8mm dikke RVS plaat en deze hangt er nu super onder dus die bak gaat ook nergens meer heen!
En de koelinstallatie er ook alvast in geknutseld, ventilatorunit gemonteerd en rondom goed afgekit, mooie rvs buis tussen de bovenste radiatorslang zodat deze nooit kan gaan doorhangen en op de koelfan kan komen. En ziet er nog sjiek uit ook!
Baksteun:
En eronder
Ondertussen alweer een week verder en een hoop gesleutel! De motor en de v-bak liggen er mooi in en we hebben een mal gemaakt voor de baksteun die nu gefabriceerd wordt uit compleet RVS. Paar daagjes vrij gevraagd op het werk en bezig geweest met de nieuwe kabelboom! deze is onder de motorkap nu helemaal klaar en nu het aansluitwerk aan de binnenkant nog doen.
Stadslichtjes :wub
Vandaag was het dan eindelijk zover! Na lange tijd bezig te zijn geweest met de achteras mocht hij er vandaag eindelijk onder en wat staat ie mooi :wub
Nog even laatste handen gelegt aan de remmen :) morgen en woensdag de motor en bak eronder plaatsen en dan donderdag naar het werk om daar de nieuwe kabelboom erin te knutselen met alle opties die daarbij horen :D. Heb gelukkig een heel orgineel werkplaatshandboek van de manta met alle schema’s e.d dus kan me daar mooi in gaan verdiepen!
En toen eronder met die handel!
Toch mooi als ie dan eindelijk na 4 maanden weer op ze pootjes terecht komt :D
goed idee! zal alleen wel nog even dure voordat ik em klaar heb hahah. vrijdag hebk vrij gevraagd en dan kannik op het werk aan de gang met de kabelboom en dan motor nog af laten stellen dus zal nog wel een paar weekjes duren voordat hij helemaal top is.
Ik nog even zitte zoeken maar kon je restauratieverslag niet vinden hulkie :O heb je misschien een link ervan?
Veerschotels zijn klaar nu! even drogen dit weekend en dan maandag de as eronder :D
Versnellingsbak helemaal montageklaar nu :D
Nieuw druklager erin
vandaag ff nieuwe priseas en uitgaande as keering gemonteerd in de getrag en de nieuwe baksteun :D! met hulp van splendidparts.de een mooi nieuw montagesetje kunne krijgen voor de remschoenen op de achteras! zojuist ook de veerschotels achter in de bitak gesmeerd en dat gaan we met de rest vn de wielkuipen achter ook maar ff overnieuw doen denkik :). fotos volgen!
ps. ik zoek nog 2 stuurkapjes van manta A type 2, en dan het liefst die alle centreerpinnetjes nog hebben en niet kapot zijn! kan iemand me hiermee helpen?
Gister even de veerschotels nieuwe platen in gelast, vandaag afgewerkt met epoxy en kit, morgen in de k2 lak en bitak :D
Rechts :)
Links :)
Nog even wat kiekjes trouwens van de rotte veerschotel. nadat ik er de onderplaat had uitgeknipt kwam ik nog wat schokkends tegen :swear foto’s van het gerepareerde volgen nog :)
De linkerkant daarentegen valt dan welweer mee, afin toch maar nieuw stuk in maken en goed behandelen zijn we er meteen vanaf!
-
AuteurBerichten