Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Rode L is onderweg!
thanks.
Iemand nog een metalen L in de aanbieding? Ben er hard naar op zoek.
GreetsEerste instantie zei de ANWB dat ie wel deed vonken, vandaar ik met dat doorlussen ben begonnen. Achteraf gezien dat dit niet het geval was.
Ik heb er een zwart relais in zitten, volgens mij de best bekende bij iedereen (6 contact punten) nieuw gekocht zelfde als voorheen.
Als ik hem op contact zet slaat de toerenteller iets omhoog, als ik doorstart zie ik eigenlijk geen verschil. Of ik moet nog eens heel goed kijken.
@vince zal ik ff moeten uit proberen jaKom uit Rhoon, nabij Rotterdam
Mijn brandstofrelais klikt wanneer ik de sleutel omdraai, maar ik meet geen spanning naar mijn brandstof pomp. Wat ie dan wel hoort te doen.
Stroom is gewoon aanwezig, als ik het relais door lus hoor ik de pomp draaien.
BDP sensor is nieuw, meerdere malen gekeken of deze wel juist zat.
Ik begrijp niet wat het probleem is wat toen optradt waardoor die nu nog stil staat.
Mijn motor stond aan, stap in en gaf aardig wat gas. Motor ging stotteren en hoorde klappen uit de uitlaat. Motor viel uiteindelijk uit en kon hem nog een paar x starten met een hoop klappen uit de uitlaat totdat ie niks meer deed. Kon de motor daarna alleen nog maar rond draaien?
Schiet mij maar lek.
Krijg sterk het vermoeden dat mijn ecu is overleden, heeft iemand een FP ecu te koop? Dan kan ik mijn chip overzetten als deze niet kapot. ;)
Bedankt voor het meedenken btw
Nee er zit geen alarm met startonderbreking op
niet doorvertellen :)
http://img20.imageshack.us/img20/295/imagevigs.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
chagrijnig, wil maar buiten.
Het wordt me nu ineens allemaal een stuk duidelijker.
Ik ben er de hele tijd van overtuigd geweest dat mijn probleem in de brandstof zat (geen signaal naar de pomp).
Dit mede omdat de anwb mij vertelde dat de ontsteking in orde was.Gister erachter gekomen dat mijn bobine al geen vonkt levert/versterkt, of mijn bobine nu kapot is of het ervoor zit gaat ik vandaag even bekijken (beginnen met de foutcodes).
Bedankt voor jullie reacties!!!!
Btw geen kwaad wordt over de ANWB ze hebben me al vaak genoeg uit de brand geholpen.
Nou auto eindelijk in de garage, hoop uren aan besteed zonder enig resultaat :(.
Ben er wel achter dat ie nu ook niet meer vonkt! Gaat de goede kant op?
Ik heb zo mijn twijfels aan de BDP sensor, heb deze vervangen maar krijg hem weer niet vlak tegen mijn onderblok aan. Alleen als ik het kunststof en rubber ringetje weg haal?
Klopt dit? Heb je verschillende BDP sensors? Ik zag er 1 op marktplaats die was van metaal ipv kunststof (behuizing).@vinci, lijkt me ook een beter idee.
Ik plaats nog foto’s als ik er niet uitkom, bedankt.Wilde gister de corsa gaan slepen, accu leeg! kan hem alleen openen met de centrale deurvergrendeling, echt leuk.
Ik weet dat de ANWB een soort luchtzak heeft, die ze tussen je deur schuiven en dan opblazen. Dan met een soort grijper je slotmechanisme open trekken.
Iemand een beter idee?
bij mij zat er wel een rubberring op, tegen de kunstofstofring, gekocht bij brezan.
@Vinci wrote:
Je hebt de meest verdachte onderdelen al vervangen, dus is nu toch wel lastig om te zeggen wat het precies is. Inderdaad doet de pomp geen bal zonder bdp sensor. En dan vonkt hij ook niet en doen de injectoren ook niks….
De massa voor de twee relais spoelen voor het pomp relais wordt door de ECU gemaakt. Beide massa’s zijn dus naar de ECU bedraad en die maakt daar aan de hand van een paar ‘condities’ massa. Als aan deze condities niet is voldaan dan schakelt het dingetje niet en gaat de pomp niet lopen. Als je dan de pomp buiten langs spanning gaat geven zal de motor nog steeds niet lopen. Je kan zo hooguit testen of de benzinepomp zelf werkt….
Het enige wat ik je echt aan kan bevelen is de hele rotzooi door te meten met een schema in de hand. Daarin staan alle draad kleuren, stekkertjes etc. vermeld. En wat handig is als je Autodata hebt om alle sensor checks na te lopen…
Schema staat op internet, Autodata kun je misschien wel ergens aan komen… Succes!
Daar was ik al bang voor, niet echt mijn sterkste punt (elektronica).
Maarja is niet anders, van de week mijn auto maar naar mijn garagebox slepen :(. Kan ik daar op mijn gemak de boom doormeten.Of zeggen jullie, aangezien de motor er weer uit moet voor revisie, eerst reviseren en met de inbouw alles doormeten?
Ben er nog niet over uit.???
Bedankt voor de reacties btw ;)
Btw motronic lamp op dashboard is niet aangesloten, circuit moet ik nog ff uitpluizen! Gaat om een corsa b uit 2000, m’n vorige computer hing (soort van) aan het motorblok (3 cilinder eco).
Ik gaat morgen ff kijken of de pomp nog wat doet met direct 12v erop. Denk t wel, maar weten we dan wel zeker :)
-
AuteurBerichten