Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kas1481, als eerst kan je het best even kijken wat het 10e getal is van je chassis nr. Dit is een als het een 9 of een A is, dan heb je een andere dvd nodig dan wanneer het een B is. Waarschijnlijk heb jij een A of een 9. Die heb ik ook. Ik heb deze origineel aan kunnen schaffen voor €120,- via marktplaats.
Als je interesse hebt kan ik hem voor je op je hardeschijf van je auto zetten. Stuur dan even een pbInmiddels ben ik in bezit van een firmware update en navigatie update 2016/2017 voor mijn opel insignia dvd800 my2009. Als ik hiermee mensen kan helpen hoor ik het wel. Ik woon in omgeving Rotterdam en vraag een vergoeding van €25 voor firmware + navi update.
Groet Ronald
@lucas1975 ik heb inmiddels een firmware update gedownload en geïnstalleerd, iphone werkt nu via USB. Kan alles via het stuur bedienen. Verder heeft Maarten me geholpen met OPCOM, heb nu navi pijlen tussen mij tellers.
Ben bezig om navi update te kopen van 2016/17 aan te schaffen via marktplaats. Wellicht kan ik je verder helpenIk ben gisteren super goed geholpen door Maarten, alles werkt en was zo gebeurd, Maarten bedankt!!
Groet Ronald
Ries,
Bedankt voor je antwoord, ik hou het in de gaten.
Als iemand dit leest die er meer van weet hoor ik het graag!Groet Ronald
Haha, die van mij gaat voor dat euvel woensdag naar de dealer. Ik heb een insignia st uit 2009
Is er iemand die in bezit is van OPCOM en mij kan helpen mijn 2009 Insignia te updaten.
Wellicht ook navi en firmware update kan doen?ik woon in omgeving Rotterdam, stukje rijden is voor mij geen bezwaar.
uiteraard tegen eventuele vergoeding.
MVG Ronald
ik zoek firmware update en navigatie update, laten we elkaar op de hoogte houden als we iets vinden.
wellicht kunnen we dan één afspraak maken. mijn insignia is ook uit 2009.MVG Ronald
Allen bedankt voor de reactie, probleem is opgelost. Het was een breuk in een stroomkabeltje naar de massa lucht flow meter.
Auto doet het weer prima.Zou het wellicht ook een probleem met de turbo kunnen zijn, bv wastegate die vast zit of af en toe dienst weigert, of dumpvalve defect?
@NoFear1696 wrote:
ik heb hem nog niet voorbij zien komen: vacuüm leidingen circuit controleren op lekkage (los geschoten schuif verbindingen)
Zijn er misschien duidelijke tekeningen van het blok zodat ik kan zien wat het vacuüm leidingen circuit precies omvat?
Vandaag had ik even een half uurtje tijd en dacht, “ik trek even de plastic kap eraf en voel even aan de intercooler slangen zoals Nicocorsa schrijft. Tevens even langs de garage houder gereden voor een afspraak om samen te zoeken.
Intercoolerslang (geribbelde slang onderin) lijkt heel, gaan we echter nog testen met rook generator.
Even gekeken hoe de bobines in elkaar zitten, heeft er iemand 1 of meer om te testen?
Verder viel mij op dat de slang van de turbo naar de intercooler behoorlijk vet is, is dat normaal?
Bougies worden bij dit type en longlife pas na 100.000km vervangen :???:
Hier gaan dus zeker nieuwe voor komen.@nicocorsa wrote:
hallo beste wat vorige personen zeggen zou allemaal perfect kunnen daarom ga ik dit niet herhalen .
maar ga iets nieuws zeggen .
op de desels krijg je ook een luchtmassa meter fout als het turbo systeem gekwetst is
hier bij wil ik edoelen controleer u turbo darm uitgang van de intercooler naar de inlaat motor eens die durven soms te schuren aan de onder zeide van de darm . ps goed voelen en op drukken als je een barst voelt . krijg je dit gedrag ook mee
Super tip, staat op de lijst, gaan we checken!
@Vannos wrote:
Zie meerdere opel modellen met een km-stand rond de 100.000 Met zeer slechte bougies !, vaak geeft het een stotterend probleem, ( heel even inhouden )
Hm, dat gebeurt toch wel bij een beurt, maar ik zet de bougies ook op het lijstje.
Zijn er nog suggesties voor type bougies?
Oké, is er ook een manier om de bobines te controleren? Dan hoef ik er misschien maar 1 te vervangen
Bedankt voor de reacties zover!
@martklanderman wrote:
Bobine probleem?
Zou dat echt nog kunnen bij deze moderne motoren, maw hebben mensen dit al gehad met dit type motor?
Dat zijn in ieder geval de kosten niet neem ik aan.Zouden bovenstaande reacties (Bobine/vervuilde injectoren) ook een massa lucht flow verstoring kunnen geven?
Ik ga de adviezen erbij zetten op het lijstje, bedankt, ben benieuwd naar verdere reactiesHaha, bijzonder, de zelfde plek maar toch een andere lokatie. Dit is in de vissershaven van stellendam!
Mooie wagen trouwens!Groet ronald
Welkom, ben benieuwd naar foto’s
Gr Ronald
Zie er nog netjes uit, mooie basis, nog niet te veel aan “verknalt”!
en dat voor een GSI, wees er zuinig op.We hebben ons beide vandaag voorgesteld
Groet Ronald
-
AuteurBerichten