Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De termostaat werkt ook wel want die gaat netjes omhoog dan zakt hij weer bij hoge snelheid klimt hij netjes naar de 80 a 90 graden. Bij snelheden van 50 a 60 km/u staat de meter net boven het blokje. En klopt het dat bij deze auto de distributie set elke 60.000 km vervangen moet worden?
Waarschijnlijk komt het door het tikken van de kleppen zeggen ze.. nu blijkt dat dit type blok hydraulische kleppen heeft en zichzelf stellen. Dus zouden die vervangen moeten worden…. word weer een duur grapje. En ja handig ben ik wel maar heb niet de ruimte of een brug.
Ok dank. Dan ga ik es even vragen wat de kosten zijn om die te vervangen. Ik hoop dat dit het probleem oplost. Dank jullie voor alle hulp.
Het rare is. Als ik hem een tijdje stationair laat draaien en even met de sensor bezig ga gaat hij netjes naar de 90 graden. Zodra ik begin te rijden zakt hij weer naar de 70 als 80 graden. Zou het dan toch de sensor zijn?
Is dit duur? En zelf te doen. Bij deze type motoren zit de thermostaat als het goed is achter de distributie riem. Want die is namelijk 40.000 km net vervangen.
Leuk dat jullie allemaal reageren hoor. Maar nu de vraag wat is het verstandigste als ik zo de meter inschat denk ik dat de temperatuur ongeveer 70 graden is of word. Alle slangen worden wel warm tevens ook de radiateur. Ook zit er geen lucht in het systeem. Heb alleen de sensoren nog niet bij langs geweest omdat ik niet weet waar zich die bevinden.
Kan het ook aan de temperatuursensor sensor liggen die van de teller. En weet iemand waar ik die kan vinden. Of een foto er van heeft. Of mischien ontluchten zou dat een oplossing zijn.
Hmmmm das dan weer jammer. Gaat weer geld kosten. Is dit schadelijk aan je motor als je er mee door blijft rijden?
-
AuteurBerichten