Roman78

Aangemaakte reacties

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • Roman78
      Lid sinds:
      9 March 2009

      We hebben een lek gevonden en dat in een slangetje. Die gaan we morgen vervangen samen met de kleppendekselpakking. Tenminste als deze morgen binnen zijn.

      Roman78
        Lid sinds:
        9 March 2009

        Compressiemeting kan ik doen, meetapparaat heb ik ooit eens van een hobby garage gekocht die ermee stopte.

        Moet ik even opzoeken. Even voor de zekerheid nog eens de stappen:

        – Beetje warm rijden
        – zekering eruit van de ontsteking en brandstof pomp
        – bougie eruit, meetapparaat erin, 3 keer starten en resultaat noteren
        – meetapparaat eruit, wd40 in spuiten
        – meetapparaat er weer in en weer 3 keer starten, tevens ook noteren
        – de laatste 3 stappen herhalen voor elke cilinder.

        Ben ik nog wat vergeten? Is al een tijd geleden dat ik dat gedaan heb, toen had ik nog een Swift, is zeker 10 jaar geleden.

        /edit: Zou het kunnen zijn, dat de ontsteking fout staat? Omdat de ontstekingseenheid vervangen is of deze goed is ingesteld. Heb wel met een timinglight gekeken, maar kon niet echt een scala zien waarop ik moest afstellen, dus heb ik een beetje naar gevoel ingesteld.

        Morgen ga ik naar de garage en zal hem dat ook eens vertellen.

        Roman78
          Lid sinds:
          9 March 2009

          Okee, maar hoe zit dat op foto 4? Daar is veel olie en ik kan niet direkt opmaken waar het vandaan komt, maar lijkt er op alsof het ergens met hoge druk uit wordt geperst. Zelfs op de rotor zitten oliedruppels. En op foto 1 ziet men ook overal olie.

          Roman78
            Lid sinds:
            9 March 2009

            Zo ben weer thuis en heb meteen gekeken. De pakking is iig beetje lek. Maar erger nog, ik heb weer de luchttoevoer naar de gasklep losgehaald en daar is nu naast olie ook zo gele-beige smeurie. Uiteraard had ik deze gisteren geheel schoon gemaakt. En te zien is ook dat de olie blijkbaar eruit spuit, want ik heb aan de rechter kant overal olie druppels zitten.

            Roman78
              Lid sinds:
              9 March 2009

              Hoge Carterdruk betekend toch lekke/versleten zuigerveren? Ik heb een druktestapparaat voor de cylinders, zou eens een test kunnen maken.

              Vervangen heb ik zoiets nog nooit, tenminste niet bij een auto, en laten doen is volgens mij ook niet zo goedkoop.

              Roman78
                Lid sinds:
                9 March 2009

                Heb juist wel groot olieverbruik, zoals geschreven laat ik overal olieplekken achter. Dit moet ik ook eerst nog opgelost krijgen. Kan dus niet zeggen of het verbruik op de lekage na groot is. Wel heb ik bij de uitlaat ook zwarte aanslag, en de uitlaat is net een jaar oud.

                In reactie op: Astra F CC C16NZ Motor loopt slecht #18302090
                Roman78
                  Lid sinds:
                  9 March 2009

                  Ben nu 1 stap verder en verdenk dat het motormanagement een tik heeft. Zoals geschreven doet die het goed als het vriest, dus Motormanagement bij -40 in de vriezer gelegd en toen deed die het goed.

                  In reactie op: Astra F CC C16NZ Motor loopt slecht #18302089
                  Roman78
                    Lid sinds:
                    9 March 2009

                    Zag ze al op ebay staan voor rond 20-30 euro. Ze zeggen dan altijd dat ze werkend zijn, maar ik vraag me dan altijd af.

                    In reactie op: Opel Corsa GESPOT #17313608
                    Roman78
                      Lid sinds:
                      9 March 2009

                      Heb er eentje in Maassluis gezien, reed de woonwijk uit waar ik woon… (‘t Hoofd). Volgens mij een A3, kleur was iets lichter rood als de mijne…

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)