Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@trashmetal wrote:
Huh :wtf Je geeft wel snel op
voor een paar honderd kun je zo’n blokje uitzoeken op iedere sloop
met lage km stand ;)Hallo weer allemaal :wors heb ik ook aan zitten te denken ,om een blok van de sloop te halen ,
maar wat heb je dan misschien weer 1 met lekke koppakking ,, ,, en dan natuurlijk het over bouwen . moet je wel de spullen er voor hebben . :cry :cry auto rijd gewoon alsof er niets aan de hand is ,door meer toeren merk je er niet veel van alleen als ik moet stoppen dan loopt de motor wat minder , vindt het wel wat raar , na dat ik die injectie zooi in de tank had gegooid (was toen bij de eerste keer ook al aan het ploffen maar dan bij de 2000 toeren) reed de auto zeker 4000 km goed , en nu ineens dit …wel verbruikt het motortje ook veel olie . misschien dat er een veer vast verkoolt zit , :hmmz maar goed heb nog tot december a.p.k. dus kan nog wel ff . hoop alleen niet dat het erger wordt . zie wel . :agentRoland
nou zeer druk geen tijd gehad voor doktor te spelen, vandaag de compressie gemeten ,bij koude motor
cil 1-2-4 8 bar cil 3 – 4 bar en bij motor even warm laten lopen alleen cil 3 na gemeten blijft op 4 bar ook de nokkenas ziet er goed uit ,geen vlakke of opstaande randen te zien …..tja denk dat het blokje aan het slijten is ,, geen zin om weer het blok open te maken ,en weer denk ik 800 a 1000 euro te gaan neerleggen ….jammer dus verkoop ik de astra maar -(((Deksel heb ik nog niet afgehaald maar zit er wel aan te denken , motor tikt niet, loopt verder goed ,neem aan als er iets met de kleppen trein is dit wel hoorbaar moet zijn , verbruik is goed denk ik : 1.12/13 wel heb ik de egr klep afgedicht (had ik lang geleden gedaan)
maar denk niet dat dit het probleem kan zijn , zal wel binnen kort een compressie test doen misschien dat daar wat uitkomt .Roland:
Yep dacht ik ook al zal de boel weer aansluiten en laten uitlezen!
kijken wat er nu precies aan de hand is .:DHallo allemaal weer verder met de astra , nog steeds niets gevonden wat het kan zijn , rij nog altijd zonder de lambasone rond , heb nu een schakelaar er tussen gemaakt ,
soms loopt ie wel er op maar vaak is het ploffen ,
wat ik wel nu opmerk is dat als de motor koud is ,met of zonder de lamdazone aan de motor even verzuipt lijkt het wel en hoor je dat de motor dan na een min of 2 weer langsaam mormaal loopt ,
zonder de zone dan als ik het dan weer inschakel dan begint de motor weer lichjes te ploffen verbruik nu 1.8dus neem aan dat iets van een sensor de geest geeft en zo foute info geeft aan de computer die dus weer door wordt gegeven aan de lamdazone, en bij het uitzetten van de zone de computer een gemiddelde waarde aan de brandstof inspuiting geeft ?? maar goed moet ik nu alle sensors nalopen ?
Gr roland
even weer een verslag van de opel ,
heeft een tijd weer goed gedaan , verbruik nog redelijk ok 1:10/11 (korte afstanden)
maar vandaag even een boodschap doen , al daar begint de motor weer te ploffen :cry:cry
dacht ja ja blijf aan de gang , zet de motor af,,, start weer en loopt weer goed .
net alsof de motor leeft en van ik zal je krijgen denk zelf dat er storing in het sys zit en naar een herstart van de motor weer alles is gereset…. ik weet het even niet meer :cry:cryeven weer de status van de opel :)loopt weer goed ,:thumbup
alleen met de koude start merk ik duidelijk dat ie even iets meer brandstof krijgt en hoor ik dat het na 10 a 20 sec ineens alles weer vlak loopt , misschien kleppen trein vuil ? dat als de klepstoters warm worden
de juiste klepspeling naar voren komt. :hmmzGr Roland
A””” het is de inlaatluchttemp sensor,,,,,,,,,,, leuk,,:o zou je die kunnen testen?
ok was weer een post geplaatst zag ik niet :wub
er gebeurd niets als ik de stekker er af trek tuurlijk zal dit wel normaal zijn :D:Dtuurlijk als je hier over de sensor praat over het koelwater moet he het zoeken in het koelwater sys ,,, maar ik hoor veel over sensors die dus het mengsel meten van koud of warm , neem aan dat die sensor op het spruitstuk niet voor de lol er op zit ;) heb wel een kluwer boek maar die gaat tot 93 en mijn motor is een szr16 8v met dis onsteking,
zal wel ff kijken dat het er in staat .maar wat is dan de sensor die achter op het inlaat spruitstuk zit
(blauwe stekker) ?? helaas geen foto er van nu -(Gr Roland :D
vandaag weer de lambda zone weer aangesloten ,( motor loopt wel goed zonder de aansluiting , maar als ik de motor koud start dan verzuipt ie wat ,,wat na een min of 3 weer weg gaat ,) en dus weer goed lopen met de lambda zone :hmmz :hmmz ook de kleppendekksel ontluchtings slang achter op het inlaat spruitstuk afgedopt nu bedenk ik iets , zou het aan de tempsensor kunnen liggen ? wat doet die precies ???
hallo Dannis ik weet het kloten aan je motor is niet leuk met ducktape /of andere manieren , maar als ik het probleem ook echt vindt dan vervang ik het ook meteen, niet dat ik alle dure onderdelen moet kopen en dat het niet zou helpen zou toch jammer zijn voor deze opel van 96 ,
ziet er goed uit maar om er nog veel geld in te steken ..tja ,-))Hallo Rik bedankt voor je schrijven ,
mijn koppaking is afgelopen jaar vervangen hoop niet dat het niet goed is gegaan :( maar temp werkt ok loopt eerst naar tegen de 100 en dan loopt ie goed terug(termo) naar de tussen warden (90/100) en blijft daar ook op staan dus dat ik ook normaal zoals het moet zijn ,
zat zelf ook al te denken aan de kleppen,,,, maar als ik de lamda stekker er uit trek loopt de motor weer goed ,dus denk ik dat het toch bij de brandstof/lucht verhouding moest zitten misschien inlaat pakking zodat de lamdazone er op reageert ???even weg geweest nu weer terug en ja hoor motor ploft al weer ,
wel wat lichter dan eerst ,,maar hij doet het weer :mad: weer de stekker van de lamda los gemaakt en ja hoor weer goed lopen ????? egr klep weer nagelopen,
nieuwe pakking (blind) niets helpt , gasklep is schoon, voor zover ik weet geen slangen die lek zijn, nu rij ik zonder regeling van de lamda ,
verbruik is 1:11 ongeveer nu, wel heb ik gemerkt dat een van de bogiedoppen tijdens zeer nat weer overslaat op het buisje waar de dop in zit. verholpen met instalatie tape nu heb ik al meer bij extreem nat weer greden maar loopt goed door dus dat zal wel weer goed zijn ,,,maar dit ploffen vanaf 2000 tot 3500 toeren iemand meer zoiets gehad ?:hmmz:hmmzvandaag weer bij de keuring geweest voor een so2 meting,
nu weer goed binnen de norm……….maar voor hoelang:onu nog een ander opel kwaal ……de achter veerspiraal daar is een stukje
van af gebroken,, dus even een ander set op gaan zetten ,
dat zou alles moeten zijn om de astra weer een jaar verder te mogen gebruiken:Dbedankt voor de tips laat morgen weer even de uitlaatgassen uitmeten,
over de lamdazone ,,, die zit er nu pas een jaar een nieuwe in,( geen bosch)
vorige keer met de keuring was dit ook het geval van die uitstoot ,
toen had ik de sone vervangen en was alles goed ,,tot nu dan weer ,
motor loopt nog steeds goed wel even wat prutellen ( savonds bij -6)
maar liep meteen goed , denk ook dat je nu met dit weer iets meer verbruik hebt denk ik ,, ook dat ik even goed alles ga na lopen,
zoon 1/5 jaar geleden is de koppakking vernieuwd dus denk dat de monteur het een ander vergeten is om dingen vast aan te draaien.
ook ondekte ik het kleine slangetje van de vakiuum retour klep van de binnen ventilator, los zat wat dus ook toen ploffen veroorzaakte
nu dus de egr klephuis die niet echt goed vast zat …….tja nu maar hopen dat de uitstoot binnen de norm valt .:Dlampje zal wel branden moet ik nog even terug zetten-))
Vandaag even inspectie gedaan rond het blok ,en even naar de EGR klep
gekeken , nu zaten de bouten hiervan niet echt goed vast :hmmz
dus even er af gehaald en zag dat er flink wat roet op zat,
dus even maar voor de zekerheid afgedicht met een blinde pakking ,
nu loopt de motor weer (even) goed maar zou het daar al aan kunnen liggen dat hij misschien niet goed afdichte:hmmz:hmmz:DHallo ik heb ook dit probleem ook heb ik een x1.6szr motor (astra station f 96)
heb twee jaar geleden last gehad van dat het motor storings lampje ging branden
en bij de keuring de uitlaat uitstoot veel te hoog was, dus nieuwe Lambdasonde er in ,
en alles was weer keurig op de maat , alleen nu al weer een tijd lang begint het weer te spelen,
dat het lampje aangaat en dan weer uit ,,,, mijn bezine verbruik is ook heel hoog , normaal kan ik 1 op 13 a14 halen maar nu niet verder dan 1.9 :cry heb de boel al nagekeken maar niets kunnen vinden de motor was eerst aan het sputtern wat als ik de stekker los maakte de motor ineens goed liep, Lambdasonde schoon gemaakt was het ook niet , nu weer een tijd verder en de nodige km verder ,,
stekker er weer opgedaan en loopt weer goed:hmmz maar nog steeds een hoog brandstof verbruik , nu ook het lampje van de storings sys er uitgehaald ,,is flink irritant savond;s dan weer aan voor een paar sec dan weer uit :D zou de Lambdasonde nu weer stuk kunnen zijn ??? -
AuteurBerichten