Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Nick: beter laat dan nooit hier mijn reactie. Heb op sloop een andere LFR gevonden en loopt sindsdien een stuk beter. Koud heeft ie soms nog wel eens beetje zelfde gedrag maar lang niet zo erg als eerder.
Bedankt voor alle antwoorden en het meedenken.
Bedoelde inderdaad de pin van de LFR. Ik heb een sterk vermoeden dat de LFR defect is (zoals hierboven al gesuggereerd).
Ik heb een X16SZ uit 1995, weet iemand welke motoren/jaartallen ik deze mee kan uitwisselen?
EDIT: Wordt hier onder leegloopregelventiel genoemd. Eerst met iemand anders uitwisselen is wel handiger dan zo 85 euro neer te leggen!
http://www.winparts.nl/Action/MeerInfo/0118894/Leegloopregelventiel/Client/Client
Op de eerste foto achter de stekker van de EGR, wat doet dit? Het is een soort bypass voor de gastoevoer. Zat muurvast, schoonproberen te maken, maar zit nu minstens zo vast.
Bougies zelf zien er optisch nog goed uit. Hoe kan ik kabels controleren?
Gisteren niet van gekomen maar vanavond wel. Ben geen expert op het gebied van autotechniek, dus verbeter me als ik ergens iets verkeerd benoem.
Zo ziet mijn gasklephuis eruit. ‘Best’ schoon. Of moet ik hem nog verder uit elkaar halen?
Hoe werkt een en ander precies? De twee slangen aan de buitenkant (‘bakboord’/links als je in de auto zit), is dat brandstoftoevoer? Zwarte (van voor gasklephuis naar na gasklephuis) en blauwe (van voor luchtfilter naar na luchtfilter) dunne slangetjes zijn dit vacuumslangetjes en waar dienen deze voor?
Omdat het gasklephuis schoon lijkt ook EGR los gehaald. Als ik het goed begrijp recirculeert deze uitlaatgas om zo de NOx uitstoot te verlagen? Waarom kan dit niet door zuurstof/brandstofverhouding te wijzigen door lucht en brandstof op elkaar aan te passen? Als ik het goed zie zit de EGR alleen op cilinder 2 en 3?
Klepje (met de torx-kop) gaat vrij soepel open/dicht.
De pakking viel eraf. Is erg hard en zat gelijmd. Alles terug gezet, auto gestart, alles weer eraf: condens in EGR. Moet ik deze pakking nu vervangen of deze weer vastlijmen? Wordt tamelijk warm lijkt me?
Ook veel condens uit uitlaat. Was me nog nooit eerder opgevallen, maar misschien is dat omdat ik er normaal niet kort mee rij.
Heel verhaal en veel vragen. Hopelijk kan iemand een en ander uitleggen en me verder helpen!
Groeten, Rogier
Ok thanks. Dat ga ik morgen eens proberen.
Zojuist de paperclipmethode geprobeerd (bij Astra F X16SZ). A en B verbonden zoals aangegeven op eerste plaatje in dit topic.
Contact aan: code 12 komt wel door.
Motor gestart: motormanagementlampje knippert continu met zelfde interval. Dus geen code van te lezen.
Stukje rijden: blijft continu knipperen. Probleem met schokken is nu veel erger, tijdens rijden paperclip er weer uitgetrokken omdat ik bang was dat hij anders af zou slaan.Iemand een idee wat ik fout doe of wat er fout is?
Groet, Rogier
EDIT: nu ook stukje gereden en bericht aangepast.
-
AuteurBerichten