Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
6 januari 2018 om 16:21 In reactie op: Trekhaak monteren Vectra C, knipperlichten werken niet #18351467
Ik denk dat ik het al weet. Met beetje hulp van het Vectra manuel weet ik welke kleuren bedoeld zijn voor de knipperlichten (zw/gr en zw/wi). En als ik beide stekkers vergelijk zitten deze op een andere positie. Zie foto.
Nu ga ik hier verder niet aan prutsen dus haal ik de aanhangerbekabeling los van de nieuwe boom en plak deze bij de oude boom erbij.
2 januari 2018 om 17:02 In reactie op: Trekhaak monteren Vectra C, knipperlichten werken niet #18351295Ik ben er al achter dat de bezetting op de grote blauwe stekker anders is dan mijn originele.
Om te testen heb ik geen aanhanger ter beschikking, maar als ik meet rechtstreeks op de polen van de stekkerdoos kom ik niet verder dan 0,03volt…? Ik ga ervanuit dat dit wel 12v zou moeten zijn?
31 december 2017 om 09:42 In reactie op: Trekhaak monteren Vectra C, knipperlichten werken niet #18351182Ik heb deze gemonteerd omdat deze (optisch) exact hetzelfde is als mijn huidige kabelboom. Met het verschil dat hier de gehele aanhanger bekabeling ook geintregeerd zit.
Ik begrijp dus dat ik de aanhanger bekabeling uit de nieuwe kabelboom moet halen en deze bij mijn originele erbij tapen?
Ik vind het zo raar dat alleen de knipperlichten het niet doen.
En er moet dus wel iets geprogrammeerd worden?
[quote quote=18348200]Kan enkel verzenden naar een Gmail account, bestand is te groot.
grts[/quote]
Thx
Graag… :)
[quote quote=18347928]Hoi Roel,
Waar woon je ergens in het land? Toen ik een storing had in m’n trekhaak systeem heb ik bij een plaatselijke garage een trailer module kunnen testen van een Vectra GTS met schade aan de voorzijde (die bleek uiteindelijk nog in orde). Volgens mij staat die wagen er nog en is deze beschikbaar voor onderdelen. Misschien is het wat om daar de benodigde delen vanaf te halen en op jouw wagen te klussen?
Je Vectra ziet er netjes uit!
[/quote]
Hey Jan Willem,
Thx voor de tip. Ik woon in Limburg. Ik hoor graag van je waar de auto staat.
2 ribben uit m’n lijf moeten afgeven (€800,-) :???: :???: Maar hij loopt weer als een zonnetje!
Topic mag wat mij betreft worden gesloten.
Ik laat hem maken. Nieuwe ketting en alles wat erbij hoort. Aangezien ik voor iets anders aan het kijken was ben ik toch best blij. Blijft een heerlijk autoke!
Even een update; de ketting is niet kapot maar ligt er wel af. Blijkbaar is de kunststofgeleiding afgebroken. De cilinders zijn afgeperst en volgens de monteur geen verregaande schade… (kromme kleppen o.i.d.)
De vraag is nu wat te doen. Enkeltje sloop, geheel maken of provisorisch maken. Daar heb ik het weekend over om na te denken. :(
Oké, het wordt steeds spannender… Alles wijst er inderdaad ook op…
Dus de motor is dan ook soepie…? :(
Ik ga straks naar de garage, ben benieuwd!
De startmotor giert inderdaad wat. Geen normaal geluid in ieder geval. Ik ga vanavond naar de garage, wellicht dat ze ‘m daar kunnen uitlezen.
Bedankt voor je reactie!
Ik heb wel een stuk uit de TIS wat betreft de kachelradiateur. Ik kan je wel even foto’s maken en deze doormailen. (bij gebrek aan een scanner)Dan heb je tenminste iets?
Ja tot nu toe is het nog droog. Ik kan er verder niks aan doen want die modifcatie kan er gewoon niet tussen zoals ik al zei. De radiateur zat niet lekker tegen de inkomende pijpjes aan. Nu heb ik er een dik stuk karton voor gezet dat de radiateur lekker op zn plaats blijft en de pijpjes er recht voor zitten. Werkt perfect! Het blijft droog! Je hebt er denk ik niks aan maargoed…
Er zijn toch zat automaterialenzaken in de buurt als je niet via internet wil bestellen? De mijne heb ik vorige week ook vervangen. Daar was precies hetzelfde mee gebeurt. Even rondbellen wie ze op voorraad heeft en afhalen. De mijne heb ik op de parkeerplaats van de automaterialenzaak vervangen :D
Ik heb wel een Astra G weet niet of daar qua montageprincipe verschillen in zitten, maar het is het glaasje met verwarmingsmatje en al. Je hoeft het oude maar eraf te trekken en het nieuwe erop te klikken, beetje vet aan de kogeltjes en juh. Voor 14 euro was ik klaar, terwijl ze bij de Opel 85(!!) euro vragen…
Succes
De bak is er inderdaad ondervandaan. Hier zat geen kvs in omdat de aansluiting van leidingen aan radiateur net voor de bak plaatsvindt. Dus hij druppelt er nét voor als het ware.
De slangen krijg ik met geen mogelijkheid los van de leidingen. Ik krijg die radiateur echt niet verder naar voren, omdat ik daardoor bijna tegen het kachelhuis aanzit. Ik probeer hier vanavond ff een foto van te maken voor het idee.
Bedankt wederom voor het meedenken!
Gerben; als ik die slangen al loskreeg van de doorvoerpijpjes… :fy1
Zo gauw de leidingen de auto binnenkomen maken ze meteen 2x een haakse bocht en zit ik aan beide kanten óf tegen de bekleding óf tegen het kachelhuis.
Klopt idd. Maar er is al te weinig plaats om de pinnetjes naar boven toe los te krijgen, laat staan dat ik ze er ooit weer in krijg…
Ik snap er helemaal niks meer van… Ik heb er überhaupt geen 3 wegklep tussen zitten zie ik. Vanuit de motorruimte lopen de leidingen rechtstreeks de kachelradiateur in. Daar vind ook het lek plaats.
Zou het kunnen omdat ik ECC heb?
Dit is de mod wat Opel ervoor verzonnen heeft, die kan ik alweer terugbrengen…
Iemand nog suggesties :( ?
Denk dat ik hier in de loop van de week mee aan de slag ga. Weinig tijd gehad hiervoor. Ik heb inmiddels wel al de onderdelen gehaald, deze heeft de Opel garage gewoon op voorraad, omdat het een bekend probleem is. Ik zal proberen wat foto’s te maken ondertussen, maar een makkelijke klus wordt het niet. Maar mocht het lukken hebben we toch wel weer wat geld uitgespaart :vertag
Check dit maar eens… viewtopic.php?f=5&t=173917
Ben er volop mee bezig.
Valt me wel op dat met kouder weer er veel de geest geven.Iemand die me nog even wil helpen… Wil hier graag van ‘t weekend aan gaan sleutelen.
Zo, weer ff wat losgehaald…
Wat mij opvalt is dat de ‘bak’ wat onder de radiateur hangt kurkdroog is…
Is dit trouwens de radiateur voor de warme lucht en waar het pollenfilter voor zit voor de aircolucht?
Jongens, alvast bedankt voor jullie input! Ik ga er zo snel mogelijk mee aan de slag.
Mijn BC geeft nu natuurlijk steeds aan dat het kvs peil te laag is, kan dit kwaad?
Bedankt voor het meedenken! Tis zeer zeker kvs. De vloeistof is roze van kleur en ruikt hetzelfde als in het voorraad vat. Had ik er eigenlijk ook direct bij moeten zetten.
Iemand toevallig ooit eens een thermostaat vervangen van dit type motor? Word voor mij een fijn klusje voor in de vakantie!
-
AuteurBerichten