Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dit probleem is gelukkig opgelost!
Ik heb de koelwatertemperatuur sensor vervangen,en hij start weer als vanouds! :DIs dit probleem uiteindelijk nog opgelost? Ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn Astra F x16sz. Koude start gaat wat moeizaam,maar loopt en rijd verder prima.
Ik had eigelijk stiekum gehoopt dat ik het misschien zelf, zonder een bezoekje aan de garage zou kunnen fiksen.. Maar uitlezen is idd ook een optie.
Het moet volgens mij trouwens echt een kleinigheidje zijn,want hij rijd verder gewoon nog perfect. D’r staan ook nog maar 138.000km op de teller,dus die is volgens mij nog lang niet versleten!
Iemand misschien enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
27 december 2013 om 10:50 In reactie op: Brandstofverbruik ’95er Astra F Stationwagon x1.6sz #18191249Op het moment haal ik tussen de 500 en 550 kilometer op een tank. En dan ga ik tanken als het waarschuwingslampje gaat branden,en ik krijg er dan niet meer dan 40 liter in?!
Maar dat komt dan neer op een verbruik van 1op12,5 à 1op13,75
Niet echt superzuinig dus,maar ja…8 december 2013 om 19:10 In reactie op: Brandstofverbruik ’95er Astra F Stationwagon x1.6sz #18191246Ik tank meestal bij “de Meeuw” in Hoogerheide, en soms bij de Esso in Essen (België)
Ik heb op een verjaardag wel eens een discussie gehoord over het verschil van kwaliteit brandstof tussen goedkopere pompen,en “echte” merkpompen zoals Shell,Esso,BP, enz enz… Ik dacht eerlijk gezegd altijd dat dat een fabeltje was,en dat dat niet zoveel uit zou maken. Maar ik ben geen brandstof expert,dus ik strijd het ook niet af hoor. Ik zal morgen wel eens bij de Esso in België gaan tanken,tank is toch (wéér..) zo goed als leeg,dus ik moet sowieso weer tanken. Het zou me verbazen als het iets uitmaakt,maar je weet maar nooit natuurlijk.
Maar nogmaals,ik vind de motor verre van lekker vlot en pittig en ik ben toch wel anders gewend van Opel OHC motoren… Dus ik twijfel toch een beetje of alles wel helemaal 100% in orde is, dus voor alle zekerheid wil ik ’em toch eens een keer bij de Opel uit laten lezen. Gewoon voor alle zekerheid.8 december 2013 om 11:53 In reactie op: Brandstofverbruik ’95er Astra F Stationwagon x1.6sz #18191244@wim-v6 wrote:
Als ie moet trekken moet ie trekken, dat moet je NIET in Te laag toeren doen, gaat ie harder van zuipen als dat je dan iets doortrekt.
Ik kon ook wel op mijn slofjes 1 op 9 halen met de Kadett Caravan C16NZ, zeker op de Kortere ritjes..
Op mooie lange ritten haalde ik daarmee zo’n 1 op 16 bij Constant 100 110km/u.Zou er zeker niet vanuit gaan dat je de 1 op 17 gaat halen, daar moet je EXTREEM je Krenterige best voor doen om te halen, maar bij gemiddeld gebruik is een verbruik van 1 op 12 a 13 een mooi verbruik, in de wintermaanden kan het voorkomen dat de auto rond de 1 op 10 rijdt..
Voor 1 op 15 a 1 op 17 moet je mooie lange ritten kunnen pakken, het liefst op mooi lange N wegen
Willem
Oké,dus jij denk niet dat er iets mis mee is dan? Ik heb in het geleden een berg E-Kadettjes versleten,de meeste waren 1600tjes,en die liepen eigenlijk allemaal hartstikke zuinig moet ik zeggen. Vandaar dat ik het bij m’n Astra toch wel vind tegenvallen. Je ziet de meter gewoon zakken… :shock: Ik denk dat ik ’em bij de Opel garage maar een keer uit laat lezen (voor alle zekerheid) en het tot die tijd nog maar even aankijk. Aan die blauwe temperatuursensor kan het in iedergeval niet meer liggen,want die is vervangen,maar ik kan niet zeggen dat ik verschil merk.
7 december 2013 om 18:27 In reactie op: Brandstofverbruik ’95er Astra F Stationwagon x1.6sz #181912411:15….ik zou er voor tekenen ;) Dat haalt de mijne voorlopig bij lange na niet :(
7 december 2013 om 16:38 In reactie op: Brandstofverbruik ’95er Astra F Stationwagon x1.6sz #18191239Wat me trouwens ook opvalt is dat ie eigenlijk best traag is,vergeleken bij de Corsa die ik gehad heb. En als je bijvoorbeeld afslaat,en terugschakelt naar z’n 2,de bocht omgaat en dan weer gas bijgeeft,dan lijkt het of ie even hikt,of even iets inhoud..
Navenant het verbruik vind ik ’em niet echt pittig…die Corsa x1.4sz was echt een heel stuk feller en hoe ongenadig ik die ook misbruikte; altijd dik 600 km op 40 liter..7 december 2013 om 15:55 In reactie op: Brandstofverbruik ’95er Astra F Stationwagon x1.6sz #18191238Nou,deze keer haalde ik nog geen 500kilometer op een volle tank… Valt me toch wel een beetje tegen moet ik zeggen. Misschien toch maar ff uit laten lezen bij de Opel Dealer?
27 november 2013 om 18:10 In reactie op: Brandstofverbruik ’95er Astra F Stationwagon x1.6sz #18191237Ik ben vandaag eens ff langs de plaatselijke Opel dealer geweest in Bergen op Zoom,en heb het probleem daar eens uitgelegd…
Volgens de monteur daar kan het een paar oorzaken hebben; de temperatuursensor met dat blauwe stekkertje (wat dus niets te maken heeft met de temp-meter op het dashboard) of een kapotte lambda-sonde zou ook een mogelijkheid zijn.
Morgen heb ik een nieuwe temperatuursensor,dus die ga ik eens vervangen en dan de tank maar weer volgooien en kijken hoeveel kilometers ik dit keer uit een tank haal. Maakt het geen verschil,dan word het dus een andere lambda-sonde. En dan weer maar kijken of het iets uithaalt…
Ik ben benieuwd…Tsja,de 1.9n heeft natuurlijk maar 75 luie peekaatjes…dat klopt. Maar mijn ascona staat op 13inch wieltjes met lage bandjes,dus maakt toch wel veel toeren vind ik. En moest die 1.9n overlijden…dan wil ik er op z’n minst een 2.0s in hangen.
Daar heb ik gekeken,maar over de steun kan ik zogauw niet vinden wat ik zoek… Of ik kijk er misschien overheen…
15 november 2013 om 10:20 In reactie op: Brandstofverbruik ’95er Astra F Stationwagon x1.6sz #18191231Het is inderdaad een abnormaal verbruik voor zo’n auto lijkt mij…ik ben het in iedergeval niet gewend van zulke Opeltjes!
Lambda-sensor? Enig idee hoe dat te controleren is, uitlezen of 4-gas meting ofzoiets misschien?15 november 2013 om 09:50 In reactie op: Brandstofverbruik ’95er Astra F Stationwagon x1.6sz #18191228Niemand?
Ja,inderdaad.. Ik heb toch maar besloten om de Manta te verkopen en het voorlopig bij mn Rekord te houden.
Van de ene kant vind ik het eigelijk ontzettend jammer om de Manta weer door te moeten verkopen,maar helaas ontbreekt het me voorlopig aan tijd en ruimte.
Binnekort ga ik bij mij thuis een nieuwe schuur bouwen,dus daar gaat voorlopig al mn vrije tijd (dat beetje wat ik heb…) inzitten.
Dus ik maak er dan liever een andere liefhebber blij mee. Ik heb ook nog een Opel Corsa B (daily ride) en een Buggy voor als het ècht lekker weer is,dus ik heb eigelijk gewoon een beetje teveel voor de deur staan.Ja,de Rekord is zeker een hele leuke auto,absoluut. Maar ja,ik moet toch een keuze maken,want ik heb jammer genoeg niet de ruimte om ze allebei te houden. En als ik de Manta (goed) op wil knappen,dan zal ik ook een beetje budget moeten hebben,dus ja…. Lastig hoor ;)
Nou ja,niet gek… Er is heus wel een beetje werk aan hoor. Vooral rechtsonder bij de voorruit baart me een beetje zorgen. Daar is het rubber een beetje gebobbeld,dus die sponning zal wat roestig zijn vrees ik. Verder het kriksteuntje linksvoor,en hier en daar nog een paar kleine plekjes die wat aandacht nodig hebben. Maar tsjongejonge,wat rijd dat ding lekker zeg :D daar word een mens echt vrolijk van!
@robkuh wrote:
En daarbij; Mn droom is toch om eens een mooie Manta-B of Ascona-B te bezitten…daar zou ik mn Rekord zo tegen ruilen,dus om daar dan voor een ander een LPG-Installatie in te gaan bouwen… ;)
Vanmiddag ga ik naar Eindhoven,voor een Manta kijken,dus voor de liefhebbers; misschien dat de Rekord in de verkoop gaat.
Ow oke,ja nu je het zo zegt klinkt het logisch…
Maar ik neem aan dat er een schakelaar ergens op het dashboard komt zodat je op zowel op gas of op benzine kan rijden?
(sorry,maar ik heb weinig ervaring met auto`s op gas hoor,vandaar)
Maar ik zal eens bellen naar lpgonderdelenshop.nl en dan even uitleggen dat ik een Rekord heb met een Senatormotor en of ze me kunnen helpen.
Ik ben benieuwd :D
Oja,kunnen de kleppen eigelijk wel tegen lpg? Of moet je dan de kop ook nog aan laten passen?@Freestyler wrote:
gewoon offerte aanvragen. De rekord had overigens een 2.0E motor, en de injectie was heel makkelijk uit te schakelen. gewoon de groene kabel onder breken (of de +) middels een relais.
De injectie uitschakelen?? Dat begrijp ik niet helemaal denk ik…
In de mijne ligt een C2.5NE uit een `87er Senator, dus ik denk dat ik dan een offerte moet vragen voor een Senator?Ik heb eens op die site gekeken,maar ik kan weinig vinden voor Opel.
Heb jij misschien wat meer specificaties van jou LPG installatie? En werkt dat goed op een injectiemotor?
Nu ik die prijzen zie,vind ik het toch wel interessant worden eigelijk ;)Dat valt wat de prijs betreft dan nog wel mee. Minder als ik had verwacht eigelijk…
Maar er gaan wel geruchten dat oldtimers op LPG of Diesel straks wel de brandstoftoeslag moeten gaan betalen. Wat er van waar is weet ik ook niet precies natuurlijk,maar die geruchten gaan wel in iedergeval…
En waar schaffen jullie zo`n LPG installatie aan dan?? De enige hier in de buurt die LPG installatie`s verkoopt en inbouwt is Garage Van Der List in Roosendaal.En daarbij; Mn droom is toch om eens een mooie Manta-B of Ascona-B te bezitten…daar zou ik mn Rekord zo tegen ruilen,dus om daar dan voor een ander een LPG-Installatie in te gaan bouwen… ;)
Tsja…LPG is natuurlijk nog een stuk voordeliger ja,maar ja, wat kost een complete LPG-installatie? (ingebouwd en wel)
Das ook een duur grapje denk… -
AuteurBerichten