Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Maar kan de startmotor ook de reden zijn dat ie tijdens het rijden gewoon uitvalt?
Accu is pas van december 2012 :???:@GSI Racer wrote:
ben zojuist gaan kijken naar de Astra.
kreeg geen benzine aan de inspuitkop.
geprobeerd met lmm reiniger. broem, lopen.brandstofrelais schakelt gewoon, ook de pomp krijgt 12 volt.
brandstofpomp is dus defect.
hier wordt een andere voor gehaald, en dan zal hij het weer doen :thumb
Heel erg bedankt voor de moeite die je hebt genomen. Moet nog voor de pomp gaan (ziek geweest), maar zodra ik hem heb…laat ik het weten :)
Iedereen die meegedacht heeft BEDANKT :thumbup
@red-bull wrote:
kan het niet gewoon zo zijn dat de distributie riem een tand of twee versprongen is , en de boel daarom niet meer op tijd staat en niet wil starten.
heb ik met een 2.0ne ook een keer gehad.
Dit kan ik zo niet checken, toch?
Toch maar afslepen naar een garage?Ik heb de Hal gever vervangen voor een ander exemplaar (sloop). Na montage starte de auto nog niet.
Dus ben ik terug gegaan om een ontstekingsmodule (complete blok) te halen. Maar helaas ook deze optie wilde niet werken.Ben ik iets vergeten? Kabels zitten vast.
Hallo allemaal,
Zie ineens veel reacties (had de mail gemist)
@lancer: of hij nu uitviel tijdens de koppeling intrappen kan ik me niet herinneren. Schakel normaal vlug op, dus zover ik weet zat ik reeds in mijn 5de versnelling. Heb enige tijd langs de autoweg gestaan en verschillende startpogingen gedaan, maar helaas.
@wim-v6: Iemand in de straat heeft een (of meerdere) bougies gecontroleerd op vonken. Kan me herinneren dat hij zei dat ie wel vonkte maar zwakker dan normaal. Is dit simpel te repareren? Morgen komt een monteur van de Opel garage hier in de buurt. Daar ze deze modellen nauwelijks binnen krijgen, gaat hij op zoek.
Zijn baas vertelde ook iets over de ontsteking.
Ben benieuwd.Hou jullie zeker op de hoogte.
Helaas is het je niet meer gelukt, maar ik heb inmiddels nieuwe info.
Toevallig kwam zaterdag een groep jongeren bij elkaar, waarvan 1 bij Hekkert (opel garage) bleek te werken.
Hij heeft vandaag een computer meegenomen om de auto uit te lezen. Helaas wist hij zich geen raad met de meldingen. Hij gaat er wel nog achteraan.Dit waren de meldingen die hij kreeg:
DC89 Inspuitklep spanning hoog
DC64 ESF signaal spanning laag
DC42 wankelcont. ESF signaal spanning hoogExacte meldingen kunnen iets afwijken.
Kan hier iemand iets mee?
@DarkNL08 wrote:
En als je je nou eens laat slepen en dan probeert te starten?? Of is dat een stom idee?
Dat hebben we al eens geprobeerd, maar helaas toen zonder succes.
Dat alle 4 cilinders niet meer werken is voor mij ook vreemd.
Ondanks er benzine komt zijn bougies droog? Hoort dit ook zo?Zag bij een ander topic een vergelijkbaar verhaal. Oplossing zat hem in een tandwiel bij de distributie.
Nu is deze op 30 december 2011 vervangen. Kan het zijn dat er iets verschoven is, wat mijn probleem veroorzaakt?@GSI Racer wrote:
how how how!
wacht ff.ff terug.
“nokkenassen zien wij niet bewegen”
“distributieriem draait wel”dit kan niet hoor.
als je riem draait moeten je nokkenassen ook draaien, en andersom ook.
zou ik eens ff langs komen?
zie nu pas dat je in Heerlen woont.
want dit schiet niet op zo he ;)wordt wel donderdag dan
Excuus voor de late reactie. Hele dag weg en net afgesloten met een bbq. Dus geen tijd gehad om tre internetten.
Wel heb ik vanavond nog even voor de zekerheid iemand hier laten kijken en hij zegt dat de nokkenas wel beweegt. Alleen was dit lastig te zien i.v.m. de beperkte inkijk.
Zoals ik al eerder aangaf ik ben geen kenner of echte sleutelaar. Wel de interesse in de techniek, maar doe verder niets met auto’s.Zeker mag je komen kijken. Geen enkel probleem mee.
Iedere hulp is welkom en dat vindt ik ook heel erg top van dit forum.Dus we weten nu dat er benzine is en dat de nokkenas wel beweegt.
Is er nog iets wat ik na kan kijken?Distributieriem draait overigens wel.
Slangetje is zeer stug, maar zal er een nieuwe opzetten. Zal echt geen euro’s kosten of ff op de sloop neuzen
Nokkenassen zien wij niet bewegen.
Oké, duidelijk.
De zwarte kap is verwijderd en ja hoor, er komt benzine :D
Dus kan de pomp en filter uitsluiten?Bij het verwijderen van de kap gebeurde het volgende:
Dit slangetje raakte los / afgebroken.
Deze zat tussen
en
Hoop dat de foto’s duidelijk zijn.
Wat is het voor slangetje en waar dient het voor?
Hoi,
Het heeft even op zich laten wachten.
We weten inmiddels dat er wel een vonk is, maar volgens diegene die dit heeft vast gesteld wel wat zwak. Maar er is een vonk.
De bougies waren droog. Geen benzine of vetresten.
Of er nu daadwerkelijk benzine bij komt weet ik dus niet.Pomp defect? of moet ik meer denken aan het relais?
Of toch het filter!Ik ben, met hulp van het grote internet, opzoek gegaan naar de juiste locaties.
Pomp?
Relais?
(ik hoop hieruit nog veel te leren, hihihi)
@GSI Racer wrote:
bij die motor kun je heel makkelijk controleren of je benzine krijgt:
boven op de motor die 2 grote kruisschroeven los draaien van de zwarte box zeg maar.
daaronder zit de injector, hier moet benzine uit komen als je aan het starten bent ;)controleren of de bougie’s vonken:
allemaal eruit draaien, in de bougiekabel steken en vervolgens tegen massa houden met een GEISOLEERDE!!! tang (of je moet schokbestendig zijn) :jerry
vervolgens starten en kijken of ze alle 4 vonken ;)Oké, ik ga proberen. Zal waarschijnlijk pas morgen worden, omdat ik vandaag weinig thuis ben.
Wel had ik vanmorgen de bougies gedemonteerd en deze zijn droog (na startpogingen) en ruiken ook niet opvallen naar benzine (had begrepen dat dit eventueel wel het geval zou moeten zijn).@gt/w wrote:
@Robke71 wrote:
@Grenswachter wrote:
Net getankt?
Ja, gisteravond getankt.
Uiteraard even de bon gecontroleerd, maar heb echt de goede slang erin gehangen.@GSI Racer wrote:
kijk eens of je benzine en vonk hebt
Hoe controleer ik dit?
zoals ik het hier zie
A het is echt een astra F
ok. :thumbup
B, laat er even naar kijken door iemand die wel weet wat die doet, anders sta weken te kijken, en kom je er toch niet achter
als je eens laat weten in welk deel van NL je woont, komt er vast meer hulpIk kom uit Heerlen (centrum), maar niet allemaal tegelijk komen hé ;)
@DarkNL08 wrote:
Ik ga dit morgen even controleren.
@Grenswachter wrote:
Net getankt?
Ja, gisteravond getankt.
Uiteraard even de bon gecontroleerd, maar heb echt de goede slang erin gehangen.@GSI Racer wrote:
kijk eens of je benzine en vonk hebt
Hoe controleer ik dit?
@DarkNL08 wrote:
Benzine filter verstopt? Krijgt ie wel benzine?
Nou, ik moet toegeven dat er ook wel twijfel was of er benzine binnen kwam.
Hoe controleer ik het?
Als ik ff door blijf starten, dan ruik ik in ieder geval niets opvallend.
@DarkNL08 wrote:Hoogstwaarschijnlijk heb je ook een Astra F station, een Astra G is pas vanaf 1998 gemaakt.
Er staat op het kenteken bewijs C1.4NZ. Mij hadden ze gezegd dat dit een G was.
@DarkNL08 wrote:Is het motor storingslampje aan?
Ik heb geen storingslampje zien branden.
Ik heb een foto gemaakt. Maar de onderdelen zijn geen prachtexempleren zoals ik ze meer hier zie. Vrees dat jullie ervan schrikken. Sorry, excuus….
Onderhoudsbeurt stond afhankelijk wel op de agenda, maar door omstandigheden naar voren verschoven.
http://s950.photobucket.com/albums/ad342/robke71/?action=view¤t=20120723_181009.jpg:oops: Helemaal vergeten om mijn vraag te updaten.
Probleem bleek aan de radiator te liggen. Op een gegeven moment spoot het koelwater aan de bovenkant er uit.
Ik heb deze zelf vervangen.
Slang van de stuurbekrachtiging heb ik nog even zo gelaten. Reservoir was nog voldoende gevuld, dus blijkbaar lekt deze niet.
Houdt wel rekening dat deze op termijn wel vervangen moet worden.Iedereen bedankt voor het reageren.
Is het te testen of de waterpomp ook kapot is?
Nou ik heb hem vorige week gevuld met koelvloeistof, maar die was bij thuiskomst op.
Nu had ik hem even gevuld met water. Temperatuurmeter van de auto blijft dan goed, maar na een tijdje staat ie op ruim 100 graden.Oké, zal hem zeker gaan vervangen.
Maar meende dat deze (gezien de staat) lekte. Dan zal ik verder gaan zoeken waar me koelvloeistof blijft.Als ik me reservoir vul, dan is ie na een rit van ca. 200 km leeg! Waar moet ik nu gaan zoeken.
Ik hoor dan wel een sissend geluid als ik onder de kap kijk. Op de foto http://imageshack.us/photo/my-images/706/dscf9241t.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false; is een aanslag te zien.
Maar nogmaals heb niet veel verstand van auto’s (probeer het wel zelf).origineel gepost door Fct_blondi
welkom:) komen er nog foto’s?:afroZal me best doen, maar wil hem eerst cleaneren ;)
Excuus….
het betreft een Astra station C1.4NZ. dit heb ik inmiddels aangepast in mijn onderschrift.origineel gepost door Matt-GSi
Astra H?Kan zijn dat je pompje stuk is maar vermoed toch de zekering.
Zit onder de motorkap, is een 10A zekering. Gebeurt vakerIk ben opzoek gegaan naar de zekering onder de motorkap, maar kan nergens iets vinden .
Hier staan wat foto’s. Hoop dat ze te zien zijn…
http://img21.imageshack.us/g/dscf2126q.jpg -
AuteurBerichten