Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@sjoerdie,
Jij koopt misschien niet een auto met het oog op verkoopbaarheid maar wellicht is het wel interessante informatie voor TS.
Even een voorbeeld:
Ik had de vectra voor een mooie prijs destijds gekocht (CDTI 150pk automaat / 195.000km / 7 jaar oud) voor 6500 euro.
De wagen heb ik 2 jaar gehad en tussen de 7000 en de 7500 euro aan onkosten aan de wagen gehad.
Uiteindelijk kreeg ik voor de wagen tussen de 2500 en de 3000 euro terug (op de teller stond toen 230.000 km) … Dus reken maar uit..Natuurlijk blijft het een kwestie van geluk hebben, maar de kans dat je bij een CDTI met een automaat pech hebt is in verhouding groter.
Oja als je hem ooit eens kwijt wilt (de automaat) dan krijg je er geen drol meer voor terug omdat ze niet gewild zijn voor export ivm. de dure onderhoudskosten als het fout gaat!
Ik heb zelf een vectra C CDTI automaat gehad.
En ik moet zeggen dat dit een leuke combinatie is om te rijden.
Echter heb ik er veel onkosten aan gehad (verstuivers etc. etc.).
Persoonlijk heb ik ook het idee dat je met de automaat vaak hard moet rijden om het motorblok schoon te houden (wat de automaat niet doet omdat hij snel opschakelt).
Daarnaast is de automaat vrij traag als je ff snel wilt accelereren.
Problemen / onkosten heb ik aan de automaat nooit gehad echter had ik wel het idee dat hij begon te verslijten (minder lekker overschakelen enz.).Kortom ik zou het bij handschakelen houden…
@PaulAstra wrote:
uitlaatgassen in de motorruimte kan ook komen door een brandplaatje onder een verstuiver die lekt. Daar krijg je ook zwarte smurrie van.
Maar dat zie je boven op de verstuivers, niet op de accubak?
Roken kan van alles zijn, ik heb zelf ook een CDTI gehad en daarbij zorgde de verstuivers voor de nodige rookontwikkeling (kosten 1500 euro).
Echter jij hebt nog eens last van zwart olie achtige smurrie, ik zou niet weten wat dat kan zijn, wellicht iets lek bij de EGR (die zit in de buurt van de accu).Weet je wat het is, als je veel kortere stukken rijd (en een, of meer, van de verstuivers is niet lekker) dan duwt hij zo heel je turbo + de rest vol met vuiligheid.
Enne je verstuivers schoonmaken met additief is gewoon geld weg gooien :x
Je kan beter een keer goed warm rijden + flink blazen..
Daarnaast, als de auto na een paar keer flink rijden nog rookt dan zijn de verstuivers gewoon kapot en raad ik ze aan te vervangen.Als ik zo een inschatting mag doen rij je veel korte stukken (of weinig toeren) en dan krijg je dit soort gedoe met die diesels (zeker met meer km’rs erop).
Het zou kunnen dat de “variabele kleppen van de turbo” weer vast zijn gaan staan.
Daardoor krijg je een temperatuurverschil en scheurt de behuizing / ontstaan er spleten.
Oorzaak zou kunnen zijn:
– Vervuiling (verstuivers nog ok?)
– Tegendruk te hoog? (verstopte uitlaat?)
Wellicht dat de wagen heeft gerookt tijdens het doortrekken?Succes!
Platium cd’s werkte bij mij het beste :)
Probeer eens wat merken, de een gaat beter dan de ander!Ps. als je hem schoon wilt maken, zoek dan een professional ipv een schoonmaak cd ;)
Geen probleem :)
Ik heb nog een orgineel opel setje te koop, 50 euro zijn ze voor jou :)
Ps ook in brabant!
Stuur maar ff een PM / Mail als je interesse hebt!Als je er vanaf wilt dan:
1. contact uitzetten
2. dagteller knopje ingedrukt houden
3. contact aanzetten
4. wachten totdat hij aangeeft dat de service beurt verzet is.
En klaar is klara :)Zoals hier boven gezegd wordt:
– Veel snelweg km’s is een must voor z’n blok
– Niet te rustig rijden (af en toe hogere toerentallen)
Als je deze CDTI naast een andere diesel zet dan is hij niet veel onbetrouwbaarder want ELKE diesel heeft zo zijn problemen veroorzaakt door vervuiling!
Persoonlijk zou ik geen (moderne) diesel meer kopen omdat ik gewoon te weinig snelweg km’s maak.Ps. als je een betrouwbare diesel zoekt dan kom je automatisch op een wat oudere diesel uit (bijv mercedes w124). Zo heb ik een 200D w124 uit 1986 en dat ding heeft er meer dan 300.000 km erop zitten en blijft maar gaan. Maar goed deze wagen kent dus geen een filter en kan dus ook niet kapot :)
Mocht je er nog een zoeken :)
Deze week gaat de mijne eruit, voor 3200 euro (is ook de inruilprijs) is hij van jou! (238.000 km gelopen)
Om even aan te geven wat je kan verwachten (wat ik eraan heb gedaan):
– Wervelkleppen (+ 1000 euro)
– Verstuivers (+ 1000 euro)
– Roetfilter ( +- 1000 euro)
– Turbo (+ 1000 euro)
+ het geen wat ik nog vergeten ben :) (thermostaat / accu / downpipe uitlaat / banden / schokbrekers / etc. / etc. )
Alles bij elkaar +- 7000 euro onkosten gehad (oa onderhoud)De automaat heeft nooit geen problemen gegeven +200.000 km (wel olie vervangen) echter merk je wel dat de automaat gevoelig is voor een niet lekker lopende motor.
Persoonlijk heb ik het idee doordat het een automaat is dat hij automatisch minder toeren maakt en dus de motor vervuilt (met als resultaat de problemen zoals hierboven vermeld).
Dus advies is wel, regelmatig flink wat toeren maken om de motor schoon te houden :)ps je moet snel zijn anders wordt het inruil!
20 april 2013 om 11:48 In reactie op: wat is jou verbruik binnen stad en buiten en wat voor blok #18126413Vectra C station z19dth automaat (150 pk).
Ik rij er gemiddeld 1 op 14 / 15 mee.
Het maakt niet zoveel uit of je er 120 of 150 mee rijd het gemiddeld blijft vrijwel gelijk.
Ooit heb ik eens een poging gedaan om extreem zuinig te rijden (100 / 120 max) alleen snelweg en toen haalde ik er 1 op 15.5 +- mee.
Dus vanaf nu lekker door gassen en genoegen nemen met de 1 op 14 / 15.Oja, ik merk wel als ik hem veel voor stadsverkeer gebruik dat het gemiddelde gebruik snel naar de 1 op 12 / 13 zakt.
Als je nog een mooie CDTI 150 PK zoekt :) (automaat dus geen vliegwiel ellende) met 230.000 (uit mijn hoofd) op de teller.
Ik rij er vrijwel niet meer mee… (5 km van het werk).
Interesse -> PM :)Ik heb een combi en heb het zelfde probleem…
Niks verlaagd etc.. Pas geleden schokbrekers + veren vervangen en nog het zelfde gebleven..Zag een reactie over de lodgy, het grote voordeel hiervan is dat een lodgy niet zwaar weegt in verhouding tot wat je krijgt.
Ik heb een vrouw + 2 kinderen (1 en 2) en een dubbele kinderwagen die gaan perfect mee… Totdat ik op vakantie ga dan moet ik toch altijd een dakkoffer meesleuren omdat het anders niet past..
Persoonlijk denk ik dat de lodgy ook mijn volgende wagen wordt of misschien wel een Toyota prius wagon..
In ieder geval GEEN opel meer… Never… :)Ik heb ook z’n mat voor een vectra c SW ik weet niet of deze het zelfde is?
@mike hammer wrote:
gewoon terug geven die auto en je 5000 euries terug.
Dan ben je van alle ellende af.
En weer zoeken naar een andere.
Maar dan niet bij een handelaar maar bij een goede garage/auto bedrijf.
Wees wijs en zorg dat je je geld terug krijgt.x2
Volgens mij staat het er gewoon bij waarmee het werkt:
Produktmerkmale
AutoDia Tech2 ist kompatibel mit OP-COM DEMO SoftwareLinkjes naar de opcom software staan hier ook op het forum (gebruik de zoekfunctie)
Tot 4000 km garantie geven ok, maar wat na 20.000 km?
Dat is een jaartje rijden als je een beetje normaal rijd…Kortom niet accepteren en gewoon zeggen kapot = vervangen en niet lappen.
Voor minder dan de helft verkoop ik de mijne :)
8 oktober 2012 om 19:08 In reactie op: Zit er in een nieuw brandstoffilterhuis een filter? #17981535Ik heb een complete filter bestelt..
Nu gingen ze er bij de Opel er vanuit dat er gewoon in filter in zat.
Toen ik vertelde dat ik het zeker wilde weten kreeg ik de vraag.. Wat is zeker in dit leven… Zucht…As. woensdag laat ik het voor de zekerheid nog eens checken…
Het tooltje hebben ze bij Vissers (auto elektro) in denbosch.
Het is een polijstsetje waarmee ze de zitting van de verstuiver kunnen reinigeren incl. het gat waar hij inzit.
Ik heb het schoon kunnen krijgen dmv remmenreiniger + poetsdoeken :) (ben er wle een uurtje mee bezig geweest).Succes!
Demonteren verstuivers zie how2 die ik heb geschreven, bij mij 30 min werk. (makkelijk als ze niet verroet zijn).
Bij mij waren de kosten voor het reinigen en 2 nieuwe verstuivers 480 euro (430 voor 2 nieuwe verstuivers en 50 euro voor het reinigen).
Daarbij heb ik ze zelf uit het blok gehaald..Ps. let op met de verstuivers plaatsen, de zitting moet goed schoon zijn en daar heb je speciaal gereedschap voor als ze echt vuil zijn!
Op dit moment ben ik ook aan het overwegen om de vectra de deur uit te doen, mede dankzij die hoge onderhoudskosten die er telkens weer om de hoek kijken.
Nu praat je over een paar verstuivers en dan nog een of ander lager.
Over een paar maanden praat je weer over een grote beurt + distri. riem.Dus make your math..
-
AuteurBerichten